Jak donosi Centrum Informacyjne, Grupa Muszkieterów ujawniła nową strategię dla swoich zakładów produkcyjnych sektora rolno-spożywczego. Powołując do życia nowy podmiot, nazwany „Agromousquetaires”, który to zarządza aktualnie wszystkimi zakładami produkcyjnymi Muszkieterów wyspecjalizowanymi w 12 obszarach, a jednocześnie tworząc dla nich wspólną strategię rozwoju, co pozwoli jej utrzymać się na 11 pozycji w klasyfikacji francuskich grup przemysłowych sektora rolno-spożywczego (3,8 mld euro obrotu w roku 2013, 10 000 zatrudnionych), Grupa Muszkieterów wzmacnia swą pozycję na wszystkich rynkach, na których jest obecna. Celem wprowadzenia tej nowej organizacji jest zwiększenie udziałów w rynku sieci handlowych należących do Muszkieterów, a także podkreślenie elementów, jakimi się one wyróżniają na tle pozostałych operatorów handlowych. 64 fabryki, wielki potencjał produkcyjny Muszkieterów, czynią z Grupy wyjątkowego operatora na rynku francuskich sieci handlowych, gdyż jest to jedyna grupa dystrybucyjna, produkująca swoje własne marki. Odgrywa w ten sposób podwójną rolę: producenta i handlowca.
Wytwarzając 3000 produktów w swoich zakładach, jednostka Agromousquetaires jest dziś największym producentem marek własnych we Francji. Zdecydowana większość artykułów sprzedawanych pod marką własną w sklepach Intermarché pochodzi właśnie z fabryk Grupy. Agromousquetaires zajmuje więc we Francji pierwszoplanową pozycję w następujących dziedzinach: jest największym armatorem w zakresie połowu ryb, największym producentem pieluszek dla niemowląt, drugim największym producentem wędlin, trzecim największym producentem mięsa oraz trzecim największym operatorem we Francji produkującym konserwy.
-
Agromousquetaires: nowe, ambitne założenia tak istotnego dla sektora rolno-spożywczego we Francji podmiotu
Po założeniu Grupy Muszkieterów w 1969 r. niezależne zaopatrzenie szybko stało się kluczowym elementem innowacji strategicznych Muszkieterów, wyróżniając ich na tle pozostałych sieci handlowych. Powołując do życia Agromousquetaires, pion przemysłowy sektora rolno-spożywczego, Grupa potwierdza po raz kolejny swój ambitny cel: połączyć produkcję z dystrybucją.
Przyświecają temu trzy główne cele:
• Zwiększyć udział w rynku sieci handlowych należących do Grupy,
• Wzmocnić swą pozycję producenta na 12 rynkach (wołowina, wieprzowina, garmaż i mrożonki, nabiał, piekarnia/cukiernia, suche słone, suche słodkie, konserwy, napoje bezalkoholowe, wina, artykuły niespożywcze, eksport i produkty morza),
• Podkreślić swe różnice na tle innych operatorów handlowych, w szczególności dzięki większej zdolności innowacyjnej Grupy.
- Ambitny plan inwestycji strategicznych
Aby zagwarantować rozwój Agromousquetaires oraz zdynamizować swe sektory produkcyjne, do końca roku 2014 Grupa zainwestuje w różne narzędzia produkcyjne 125 mln euro, przy czym przez ostatnie 3 lata Grupa zainwestowała już w swoje zakłady ok. 400 mln euro.
Najważniejsze inwestycje zrealizowane w ostatnim czasie oraz te, które Grupa poczyni w najbliższych miesiącach, to:
• Uruchomienie w listopadzie 2013 r. fabryki biopaliw « Estener » w Le Havre. Wartość inwestycji 42 mln euro. Wielkość produkcji: 80 000 m3 biopaliw / rok, produkowanych z tłuszczy zwierzęcych nie nadających się do spożycia;
• Branża mleczna: Mleczarnia w Saint-Père-en-Retz: inwestycja rzędu 23 mln euro w utworzenie nowej linii produkującej mleko UHT w butelkach, charakteryzująca się dużym rytmem produkcji;
• Wybudowanie zakładu do zautomatyzowanego przygotowania zamówień produktów świeżych (wędliny, garmaż, produkty peklowane), firma LUG w Grand Fougeray. Planowana data rozpoczęcia działalności – czerwiec 2015 r. (26 mln euro);
• W odpowiedzi na kolejny wzrost kwot połowowych, struktura Agromousquetaires podpisała w czerwcu br. porozumienie ze spółką Dhellemmes, w wyniku którego należąca do Intermarché spółka Scapêche nabyła cztery nowe trawlery, co czyni z niej dzisiaj właściciela 23 statków.
-
Przywrócić dynamikę przemysłu wieprzowego we Francji
Jeśli chodzi o sektor mięsny, przygotowany przez GM duży program inwestycyjny ma w szczególności na celu wzmocnienie strategii włączenia sektora mięsa wieprzowego do działalności Muszkieterów. W ten sposób, 2000 sklepów prowadzonych pod znakiem Intermarché oraz Netto, a także 7 zakładów wędliniarskich, należących do Agromousquetaires, zaopatrywanych będzie w 100% w wieprzowinę francuską.
W czerwcu br., w strefę wpływów Muszkieterów weszła nowa ubojnia, w związku z wykupem zakładu Holvia w miejscowości Briec sur l’Odet.
Dodatkowo, sformalizowane w tym tygodniu przejęcie ubojni w Josselin, pozwoli Agromousquetaires podwoić swe zdolności uboju. Na modernizację urządzeń w tej ubojni, która od tej pory nosi nazwę „Josselin Porc Abattage” (JPA), przeznaczonych zostanie 20 mln euro.
- Producent – handlowiec zaangażowany w rozwój lokalnej struktury rolno-przemysłowej
Początek Grupy Muszkieterów: chęć stworzenia modelu bez kompromisu i bez pośredników modelu, który zadowoli i konsumenta i producenta. Modelu, który będzie potrafił połączyć cele handlowe grupy dystrybucyjnej z celami ekonomicznymi i społecznymi francuskiej struktury rolno-przemysłowej. Zatrudniając we Francji prawie 10 000 osób, w 64 zakładach produkcyjnych, usytuowanych na obszarze 30 różnych departamentów, Agromousquetaires jest liczącym się pracodawcą, który przyczynia się do zapewnienia rozwoju przemysłu rolno-spożywczego. To struktura silnie zaangażowana w lokalne życie gospodarcze, wspierająca pracę ponad 17 000 producentów i hodowców lokalnych, dzięki trwałej współpracy partnerskiej i to już od ponad 30 lat. Agromousquetaires spełnia zatem dwa główne oczekiwania konsumenta: zapewnia odpowiednią jakość, dzięki stuprocentowej identyfikowalności produktów oraz cenę, gdyż omijając łańcuch pośredników, produkt staje się tańszy.
Chcąc podkreślić znaczenie swych lokalnych działań, prowadzonych na rzecz branży rolno-spożywczej we Francji, a także wyjątkową strategię zaopatrzenia, dzięki której konsument końcowy ma zagwarantowany proces identyfikowalności produktu, jakość i cenę, Grupa Muszkieterów w swych sklepach Intermarché promuje wartości « Producenta i Handlowca », propagując w ten sposób swą wyjątkową, w skali całego kraju, pozycję na rynku.