Nowy magazyn Auchan w GLP Park Lędziny stawiać będzie na bliskość rynku i współpracę z lokalnymi dostawcami, oferującymi lokalne produkty. Służyć będzie optymalizacji sieci dystrybucji firmy oraz zapewnieniu klientom najwyższej jakości i bezpieczeństwa oferowanej żywności. Realizowany zgodnie z wymogami certyfikacji ekologicznej BREEAM na poziomie very good wspierać będzie również realizację celów sieci z obszaru zrównoważonego rozwoju, zwłaszcza redukcji śladu węglowego.
Ta inwestycja najlepiej pokazuje w jakim kierunku zmierza przebudowa naszej infrastruktury logistycznej. Stawiamy na nowoczesne technologie, lepsze wykorzystanie budynku, bliskość zarówno dla naszych klientów, jak i dostawców – te elementy będą się powtarzały także w kolejnych etapach tej restrukturyzacji. Jest to także część przygotowań do rozbudowy naszego nowego konceptu sklepów w formacie convenience pod marką Easy Auchan, realizowanego przy współpracy z bp. Pod tym względem to strategiczna dla nas lokalizacja – mówi Piotr Dopierała, Dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska. Dobór odpowiednich partnerów przy tak ważnych przedsięwzięciach jest kluczowy. Doceniamy nie tylko walory nowoczesnego magazynu i jego lokalizacji, ale także doświadczenie GLP jako dewelopera i zarządcy nieruchomości przemysłowych, innowacyjnej firmy, dbającej o długofalowe relacje z klientami na partnerskich zasadach.
Projekt w Lędzinach realizowany jest zgodnie z nowym standardem nieruchomości logistycznych - GLP Design Standard. Magazyn Auchan wyróżni się wysokością składowania zwiększoną do 12 metrów oraz strefą kompletacji pogłębioną do 24 metrów, a więc dwukrotnie głębszą niż
w typowym magazynie. To także budynek przyjazny środowisku naturalnemu. Mamy tu dach przygotowany do instalacji paneli fotowoltaicznych, ładowarki samochodów elektrycznych, a także ponadstandardową liczbę świetlików dachowych, co ograniczy zużycie światła sztucznego i umożliwi pracę w zdrowszych warunkach – mówi Christophe Brzeziński, Head of Technical Development w GLP Poland.
Prace koncepcyjne dotyczące nowego magazynu wspomagane były przez zespół firmy Graphene Partners, natomiast wybór konkretnej lokalizacji i dewelopera oraz proces zdefiniowania warunków współpracy między Auchan Retail Polska i GLP był ponownie realizowany przez firmę JLL.
Jednym z głównych celów, jaki nam przyświecał było stworzenie energooszczędnego i nowoczesnego centrum dystrybucyjnego spełniającego wymagania Auchan oraz minimalizującego ślad węglowy. Jednocześnie w tym przypadku kluczowy był również czas. Dzięki doskonałej współpracy pomiędzy Auchan, Graphene Partners, JLL oraz GLP zarówno proces poszukiwania lokalizacji, jak i negocjowania umowy przebiegły bardzo sprawnie i zakończyły się sukcesem – powiedział Tomasz Mika, Dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych w Polsce w JLL.
Budowa magazynu będzie realizowana w dwóch etapach i ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2022 roku. Umowa wynajmu budynku przez Auchan Retail Polska podpisana została na 10 lat.