4 miesiące od uruchomienia platformy internetowej dającej klientom Biedronki możliwość testowania produktów przed ich wprowadzeniem do sprzedaży, w sklepach Biedronka pojawił się pierwszy produkt wybrany w tym trybie - sos do grilla Madero o smaku jalapeño, donosi dyskont. Sos oznaczony specjalną etykietą akcji dostępny będzie w ofercie czasowej od 7 sierpnia. Od początku działania platformy ponad 60 tysięcy osób wzięło udział w projekcie Testujemy.
Na początku kwietnia br. uruchomiony został nowy projekt konsumencki Testujemy, w ramach którego klienci sklepów Biedronka mogą brać udział w ocenie wybranych grup produktów i tym samym decydować, jakie nowe produkty pojawią się w ofercie.
Pierwszą grupą produktów poddaną ocenie 500 klientów – testerów były sosy do grilla. Wśród testowanych smaków sosów znalazły się: jalapeño, musztardowo-miodowy, duński, jabłkowo – chrzanowy oraz smoked banana. Sos o smaku papryczki jalapeño zgromadził najwięcej, bo aż 27,5% głosów i tym samym stał się zwycięzcą testu. Wszyscy klienci, którzy wzięli udział w teście sosów i wytypowali preferowany smak otrzymają go w prezencie wraz z listownym podziękowaniem za udział w akcji. Sos do grilla Madero o smaku jalapeño (450 g) dostępny w cenie 3,49 zł wzbogaci asortyment sosów tej marki dostępnych na stałe w dwóch smakach: czosnkowym i hamburger. Producentem sosu jest firma Develey Polska Sp. z o.o.
Ten i kolejne zwycięskie produkty bardzo łatwo będzie można znaleźć w sklepach dzięki dedykowanym oznaczeniom w postaci plakatów i flag, swoje miejsce będą miały także w gazetkach oraz na stronie internetowej www.testujemy.biedronka.pl Do tej pory w kolejnych edycjach programu Testujemy klienci degustowali w ramach testu nowych produktów chrupki, zaś w ramach testów rekomendacji mięso na grilla, napoje oraz lody. Kolejna odsłona programu będzie miała miejsce 11 sierpnia.
Projekt Testujemy powstał z myślą o aktywnych konsumentach, zainteresowanych kształtowaniem oferty produktów dostępnych w sklepach. Znakiem rozpoznawczym programu jest dedykowane logo Testujemy, co najlepsze do Biedronki, które nawiązuje do logotypu sieci. Aby zostać testerem, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny w serwisiewww.testujemy.biedronka.pl. Po rejestracji i zalogowaniu użytkownicy będą otrzymywać informacje o aktualnych testach i rankingach.
Celem akcji Testujemy jest również podnoszenie świadomości konsumenckiej.
W tym obszarze Biedronka realizowała m.in. wspólnie z Instytutem Żywności i Żywienia program „Czytajmy etykiety”, w ramach którego klienci mogli skorzystać z bezpłatnych porad dietetyków i otrzymać materiały edukacyjne na temat właściwej interpretacji etykiet zamieszczanych na produktach spożywczych.