Rosnąca krajowa produkcja drobiu oraz konkurencyjność cenowa polskich produktów drobiowych na rynku unijnym sprzyjają wzrostowi eksportu z Polski. W ciągu dziewięciu miesięcy 2016 r. z kraju wywieziono 867 tys. ton produktów drobiowych (w ekwiwalencie tuszek), o 17% więcej niż
w analogicznym okresie 2015 r. Dominujący udział w eksporcie tradycyjnie miało mięso (92%),
z którego 78% stanowiło mięso kurze. Łączna wartość polskiego eksportu asortymentu drobiowego wyniosła 1,5 mld EUR, o 8% więcej niż przed rokiem.
Import produktów drobiowych do Polski jest relatywnie mały. W okresie trzech kwartałów 2016 r. wyniósł 96 tys. ton, o 7% więcej niż przed rokiem, a jego wartość osiągnęła poziom 190 mln EUR,
o 3% wyższy niż w tym samym okresie 2015 r.
Nadwyżka Polski w handlu zagranicznym produktami drobiowymi w ujęciu wagowym wyniosła 771 tys. ton, a w ujęciu wartościowym – 1,3 mld EUR i była odpowiednio o 18% i 9% większa niż przed rokiem.
Źródło: ARR