Tydzień Portugalski „Flavours of Portugal” 2017 – największe wydarzenie promujące w Polsce i Europie Centralnej portugalską kulturę, gastronomię i wino – rozpocznie się w ostatni poniedziałek maja. Jego organizatorem, jak co roku, jest Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC).
- Tydzień Portugalski to podróż przez portugalskie regiony, począwszy od północy, a skończywszy na wyspach Madera i Azory - mówi João Brás Jorge, prezes Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.
Tegoroczna, ósma edycja odbędzie się na przełomie maja i czerwca – od 29 maja do 2 czerwca 2017 roku w hotelu InterContinental Warszawa. Przez cały tydzień na gości czekać będzie bardzo bogaty program – uroczyste kolacje, degustacje i spotkania B2B, a wszystko przy dźwiękach tradycyjnej portugalskiej muzyki fado.
- Portugalska kuchnia jest jedną z najbogatszych i najbardziej zróżnicowanych w Europie. Łączy w sobie zarówno smaki historycznych portugalskich potraw, jak i inspiracje z Afryki i Brazylii. Kuchnia Portugalii wyróżnia się także różnorodnością regionalną. Każda część kraju posiada charakterystyczne dla siebie potrawy i znakomite lokalne wina - opowiada João Brás Jorge.
Tradycyjnej kuchni portugalskiej i najlepszych win z różnych zakątków tego kraju spróbować będzie można podczas uroczystych kolacji. Każdego dnia prezentowane będą smaki innych regionów. Potrawy przygotują renomowani szefowie kuchni z Portugalii: António Alexandre, Pedro Marques i Manuel Alexandre. W tej kulinarnej podróży wspierać ich będzie Mariusz Jeznach – szef kuchni Hotelu InterContinental.
Dla gości przygotowano także degustacje produktów i win portugalskich, a Cláudia Duarte z zespołem gitarzystów Sandro Costa i José Elmiro Nunes przeniesie ich do magicznego świata fado. Koncerty tradycyjnej muzyki portugalskiej organizowane będą co wieczór podczas kolacji.
Tydzień Portugalski „Flavours of Portugal” jest nie tylko wydarzeniem kulturalnym, ale także biznesowym. W jego ramach, odbywać się będą także branżowe targi B2B portugalskich produktów spożywczych i win dla polskich importerów, dystrybutorów i profesjonalistów, połączone z degustacjami.
Wymiana handlowa między Polską a Portugalią od kilku lat dynamicznie rośnie. W 2016 roku wartość polskiego eksportu do Portugalii wyniosła 737,8 milionów euro, co oznacza wzrost o 9,1 proc. w porównaniu do 2015 roku. W okresie tym wzrosła również wartość portugalskiego importu do Polski – o 3,8 proc. i wyniosła 576,7 mln euro.
Najważniejszymi produktami spożywczymi eksportowanymi przez Polskę do Portugalii są: świeże mięso wołowe (wartość eksportu w 2016 r. to 16,8 mln euro) i świeże mięso drobiowe (15 mln euro).
Produkty spożywcze są również grupą towarów najczęściej i najchętniej importowaną przez Polskę z Portugalii. W ostatnim czasie nasz kraj najbardziej znacząco zwiększył import oliwy z oliwek (w 2016 r. wzrost aż o 280 proc. w porównaniu z 2015 r.). Wzrósł również import portugalskiego wina (o 21,9 proc.).
Szczegółowy program Tygodnia Portugalskiego „Flavours of Portugal” dostępny jest na stronie: www.flavoursofportugal.pl
Dodatkowych informacji udziela:
Weronika Gwiazda, Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza
Email: weronika@ppcc.pl
Tel:+48 22 322 7667
Polsko–Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) została utworzona w 2008 roku w Warszawie z inicjatywy prywatnej. PPCC ma na celu promocję dwustronnych stosunków gospodarczych pomiędzy Polską i Portugalią oraz zachęcanie portugalskich inwestorów do inwestycji w Polsce i vice versa. Izba Gospodarcza oferuje pomoc dla przedsiębiorców w zakresie nawiązania kontaktów handlowych, wsparcie prawne, szukanie partnerów biznesowych, organizację misji handlowych, seminariów oraz konferencji. PPCC jest złożona z polskich firm z kapitałem portugalskim oraz innych polskich i międzynarodowych firm, utrzymujących relacje gospodarcze na rynku portugalskim. Od maja 2016 Prezesem PPCC jest João Brás Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.