W dniach 20-23 kwietnia 2015 r. w ramach realizacji dziaÅ‚aÅ„ promujÄ…cych polskie artykuÅ‚y rolno-spożywcze, Agencja Rynku Rolnego przy wspóÅ‚pracy z WydziaÅ‚em Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Algierze zorganizowaÅ‚a misjÄ™ gospodarczÄ… polskich przedsiÄ™biorców branży rolno-spożywczej do Algierii oraz stoisko narodowe o powierzchni 84 m² na targach DJAZAGRO. DziaÅ‚anie promocyjne towarzyszÄ…ce targom DJAZAGRO prowadzone byÅ‚o przez ARR po raz trzeci.
DJAZAGRO to najwiÄ™ksze miÄ™dzynarodowe targi branży rolno-spożywczej w Algierii, przyciÄ…gajÄ…ce poza miejscowymi przedsiÄ™biorcami również wystawców z innych krajów, w tym z Turcji, Francji, Hiszpanii, Niemiec, WÅ‚och, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Danii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Tunezji, Libanu, Chin, Indii. Oferta eksportowa polskich firm zaprezentowana na stoisku targowym spotkaÅ‚a siÄ™ z bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzajÄ…cych targi.
W misji gospodarczej do Algierii uczestniczyli przedstawiciele 18 polskich firm reprezentujÄ…cych branże mlecznÄ…, miÄ™snÄ…, nasiennÄ… i zbożowÄ…, owoców i warzyw, soków z owoców i warzyw, sÅ‚odyczy, makaronów, klusek i wyrobów mÄ…cznych, oraz urzÄ…dzeÅ„ i maszyn do przetwórstwa.
W dniu 20 kwietnia br. uczestnicy misji gospodarczej wziÄ™li udziaÅ‚ w polsko–algierskim forum rolno-spożywczym z udziaÅ‚em ministrów rolnictwa obu krajów: Marka Sawickiego oraz Abdelouahaba Nouri, w trakcie którego zostaÅ‚o podpisane memorandum o wspóÅ‚pracy w dziedzinie ochrony roÅ›lin oraz kwarantanny. W ramach forum ARR zorganizowaÅ‚a dla polskich przedsiÄ™biorców rozmowy biznesowe z algierskimi partnerami handlowymi.
W ramach przybliżenia uczestnikom specyfiki rynku algierskiego zorganizowane zostaÅ‚o w dniu 23 kwietnia br. w siedzibie WydziaÅ‚u Promocji Handlu i Inwestycji spotkanie z udziaÅ‚em MichaÅ‚a Radlickiego - Ambasadora RP w Algierii oraz Janusza Pisza – Radcy i Kierownika WPHI w Algierze. Podczas dyskusji zaprezentowane zostaÅ‚y podobieÅ„stwa i różnice w kulturze biznesowej obu krajów, praktyczne wskazówki dotyczÄ…ce zasad i zwyczajów handlowych funkcjonujÄ…cych na rynku algierskim oraz sposobów wejÅ›cia z produktami polskimi na rynek algierski.
Uczestnicy misji gospodarczej mieli także możliwość praktycznego rozpoznania asortymentu produktów oraz cen na rynku algierskim, poprzez udziaÅ‚ w objeździe po punktach sprzedaży detalicznej. Tzw. Store-Check stanowiÅ‚ dobrÄ… okazjÄ™ do zapoznania siÄ™ z produktami konkurencji na rynku algierskim oraz zaznajomienia siÄ™ z upodobaniami algierskich konsumentów.
Uczestnicy przedsiÄ™wziÄ™cia z uznaniem wypowiadali siÄ™ o organizacji misji oraz stoiska targowego, które cieszyÅ‚o siÄ™ dużą frekwencjÄ… wÅ›ród zwiedzajÄ…cych targi.
ŹródÅ‚o: Agencja Rynku Rolnego