W dniach 20-23 kwietnia 2015 r. w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze, Agencja Rynku Rolnego przy współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Algierze zorganizowała misję gospodarczą polskich przedsiębiorców branży rolno-spożywczej do Algierii oraz stoisko narodowe o powierzchni 84 m² na targach DJAZAGRO. Działanie promocyjne towarzyszące targom DJAZAGRO prowadzone było przez ARR po raz trzeci.
DJAZAGRO to największe międzynarodowe targi branży rolno-spożywczej w Algierii, przyciągające poza miejscowymi przedsiębiorcami również wystawców z innych krajów, w tym z Turcji, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Włoch, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Danii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Tunezji, Libanu, Chin, Indii. Oferta eksportowa polskich firm zaprezentowana na stoisku targowym spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających targi.
W misji gospodarczej do Algierii uczestniczyli przedstawiciele 18 polskich firm reprezentujących branże mleczną, mięsną, nasienną i zbożową, owoców i warzyw, soków z owoców i warzyw, słodyczy, makaronów, klusek i wyrobów mącznych, oraz urządzeń i maszyn do przetwórstwa.
W dniu 20 kwietnia br. uczestnicy misji gospodarczej wzięli udział w polsko–algierskim forum rolno-spożywczym z udziałem ministrów rolnictwa obu krajów: Marka Sawickiego oraz Abdelouahaba Nouri, w trakcie którego zostało podpisane memorandum o współpracy w dziedzinie ochrony roślin oraz kwarantanny. W ramach forum ARR zorganizowała dla polskich przedsiębiorców rozmowy biznesowe z algierskimi partnerami handlowymi.
W ramach przybliżenia uczestnikom specyfiki rynku algierskiego zorganizowane zostało w dniu 23 kwietnia br. w siedzibie Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji spotkanie z udziałem Michała Radlickiego - Ambasadora RP w Algierii oraz Janusza Pisza – Radcy i Kierownika WPHI w Algierze. Podczas dyskusji zaprezentowane zostały podobieństwa i różnice w kulturze biznesowej obu krajów, praktyczne wskazówki dotyczące zasad i zwyczajów handlowych funkcjonujących na rynku algierskim oraz sposobów wejścia z produktami polskimi na rynek algierski.
Uczestnicy misji gospodarczej mieli także możliwość praktycznego rozpoznania asortymentu produktów oraz cen na rynku algierskim, poprzez udział w objeździe po punktach sprzedaży detalicznej. Tzw. Store-Check stanowił dobrą okazję do zapoznania się z produktami konkurencji na rynku algierskim oraz zaznajomienia się z upodobaniami algierskich konsumentów.
Uczestnicy przedsięwzięcia z uznaniem wypowiadali się o organizacji misji oraz stoiska targowego, które cieszyło się dużą frekwencją wśród zwiedzających targi.
Źródło: Agencja Rynku Rolnego