Sieć sklepów Biedronka została wyróżniona w rankingu „Detaliści roku 2013”, organizowanym po raz pierwszy przez firmę badawczą TNS Polska. Laureaci zostali wyłonieni na podstawie badania konsumenckiego Shopper DNA oraz rankingu przedstawicieli firm producenckich współpracujących z detalistami.
Biedronka zdobyła nagrodę w kategorii dyskonty. Nagrody „Detaliści roku 2013” były przyznawane w czterech kategoriach: hipermarkety, supermarkety, dyskonty, a także małe, średnie i duże sklepy spożywcze (niesieciowe).
Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 14 marca br. w Warszawie. Statuetkę w kategorii dyskonty dla sieci sklepów Biedronka, odebrał Tomasz Domański, senior marketing manager w Jeronimo Martins Polska S.A.
Ranking „Detaliści roku 2013” został stworzony na podstawie wyników dwóch badań przeprowadzonych przez TNS Polska, odzwierciedlających opinie konsumentów i przedstawicieli producentów branży FMCG. Ogólnopolskie badanie „Shopper DNA” zostało zrealizowane wśród 1000 klientów, którzy oceniali sieci detaliczne, w których regularnie przeprowadzają zakupy. Natomiast respondentami drugiego badania były osoby zawodowo związane z różnymi obszarami shopper marketingu, współpracujące z detalistami w zakresie pracy nad strategią dla kategorii i marek w punkcie sprzedaży.
Działania sieci Biedronka nie tylko zyskują wysokie oceny ekspertów – cieszą się przede wszystkim dużym zaufaniem klientów. Ponad 76 proc. Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w Biedronce, a dla 49 proc. gospodarstw domowych Biedronka jest głównym miejscem zakupów. Biedronka jest wielokrotnym laureatem różnych nagród, zarówno branżowych, jak i przyznawanych przez klientów. Sieć zdobyła m.in. sześciokrotnie tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi. Jest to wyróżnienie przyznawane w ramach Polskiego Programu Jakość Obsługi, który od siedmiu lat bada jakość obsługi w polskich firmach oraz wynikający z niej poziom satysfakcji klientów. W ubiegłym roku sieć sklepów Biedronka została również liderem w kategorii Sklep Spożywczy – uzyskując Złote Godło Marki Godnej Zaufania 2013 i tytuł Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku wśród sklepów spożywczych – w ramach badań konsumenckich European Trusted Brands.
Źródło: Biedronka