W dniach 10-12 lutego 2016 r., w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, Agencja Rynku Rolnego, przy współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio, zorganizowała stoisko narodowe podczas 50 edycji targów Supermarket Trade Show w Tokio.
Targi spożywcze SMTS to najbardziej profesjonalna i ściśle nastawiona na nawiązywanie kontaktów biznesowych z japońskimi importerami, sieciami dystrybucyjnymi i pośrednikami handlowymi impreza targowa, skierowana przede wszystkim do firm rodzimych i zagranicznych, których produkty są jeszcze mało rozpoznawalne na japońskim rynku, bądź dopiero starają się pozyskać japońskiego importera
w Japonii. SMTS cieszą się rosnącym z roku na rok zainteresowaniem.
Swoją ofertę na polskim stoisku przedstawiali przedstawiciele polskich firm reprezentujących branże: słodyczy, owoców i warzyw oraz przetworów owocowo-warzywnych, mięsną, mleczarską, produktów zbożowych, alkoholi oraz napojów. Przedstawiciele polskich firm mieli także możliwość praktycznego rozpoznania asortymentu produktów oraz cen na rynku japońskim, poprzez udział w objeździe po punktach sprzedaży detalicznej. Tzw. Store-Check stanowił dobrą okazję do zapoznania się
z produktami konkurencji na rynku japońskim oraz zaznajomienia się z upodobaniami japońskich konsumentów.
Źródło: Agencja Rynku Rolnego