11. edycja programu Tesco dla Szkół – „Talent do niemarnowania” została nagrodzona statuetką Złote Spinacze w kategorii Corporate Social Responsibility.
Złote Spinacze to konkurs organizowany co roku przez Związek Firm Public Relations. Jego głównym celem jest podnoszenie standardów w branży Public Relations poprzez promowanie najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów realizowanych w Polsce, informuje Centrum Prasowe sklepu.
W 12. edycji konkursu Złote Spinacze, w kategorii Corporate Social Responsibility, główna nagroda została przyznana programowi Tesco dla Szkół – „Talent do niemarnowania”. Jest to flagowy program z zakresu społecznej odpowiedzialności firmy Tesco Polska, który co roku angażuje tysiące uczniów z całej Polski. Nagrodzona edycja poświęcona była walce z marnowaniem żywności i była największą lekcją niemarnowania w Polsce.
Konkurs Tesco dla Szkół uzyskał spektakularne efekty nie tylko jeśli chodzi o wzrost wiedzy dzieci w temacie problemu marnowania żywności i sposobów na jego zapobieganie, ale też wpłynął na realną zmianę postaw i nawyków. Wg badań ewaluacyjnych przeprowadzonych przez MillwardBrown po zakończeniu projektu, w szkołach, które brały w nim udział, liczba dzieci marnujących żywność zmniejszyła się o połowę w stosunku do szkół w całej populacji.
W ocenie nauczycieli program nie tylko wpłynął pozytywnie na edukację dzieci (97%), ale też miał wpływ na edukację rodziców i środowiska pozaszkolnego (81%). Ponadto ankietowani nauczyciele – uczestnicy programu sami wykazali się ponad 6-krotnie lepszą od średniej wiedzą na temat niemarnowania żywności.
Miarą sukcesu projektu było też zaangażowanie lokalnych społeczności w działania wspólne z oraz na rzecz lokalnych szkół. Zaangażowanie to było widoczne w zainteresowaniu lokalnych mediów, w których pojawiło się blisko 3000 publikacji o konkursie oraz w mediach społecznościowych, gdzie odnotowano ponad 2500 wzmianek o konkursie.
Obecnie trwa kolejna, 12. edycja, konkursu Tesco dla Szkół – tym razem pod hasłem „Kulinarni Odkrywcy”. Jej celem jest promowanie nauki gotowania wśród najmłodszych i młodzieży, ale nie tylko.
Więcej informacji na