11 grudnia br. Tesco otwiera w Krakowie Europejskie Centrum Innowacji – miejsce, przed którym stoi wyzwanie tworzenia nowych, coraz wyższej jakości produktów marki własnej sieci. Kluczem do powodzenia projektu jest ścisła współpraca z dostawcami sieci – polskimi i europejskimi producentami. Tesco wybrało Polskę na siedzibę nowej jednostki, zaś tworzone w Krakowie produkty dostępne będą także na rynkach Czech, Słowacji i Węgier, informuje Centrum Hndlowe sieci.
W Centrum Innowacji będziemy zajmować się całym procesem opracowywania nowych produktów – od ich specyfikacji i składników, poprzez projekty opakowań, aż po przygotowanie identyfikacji wizualnej. Otwarcie Centrum Innowacji to kolejny krok w procesie ulepszania i rozszerzania gamy naszej marki własnej – mówi Anna Grabowska, Dyrektor Działu Zakupów, Wiceprezes Zarządu Tesco Polska. I dodaje: Dajemy klientom unikalną Gwarancję Satysfakcji przy zakupie produktów Tesco. Dlatego bierzemy pełną odpowiedzialność za ich jakość i konsekwentnie pracujemy nad ulepszaniem zarówno samych produktów, jak i ich opakowań. Tesco od tego roku oferuje klientom bezwarunkowy zwrot pieniędzy za zakupione produkty marki własnej, jeśli tylko klient ma w stosunku do nich jakiekolwiek uwagi czy zastrzeżenia.
Otwarcie Centrum Innowacji to dla Tesco szansa rozszerzenia dotychczasowej współpracy z dostawcami na nowe pola. Centrum Innowacji będzie pracować nad artykułami, które będą dostosowane do potrzeb rynków Europy Środkowej, tj. Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Opracowane w Krakowie produkty będą trafiać na cztery rynki, co oznacza, że stworzymy naszym dostawcom także większe możliwości eksportowe, powiększymy ich rynki zbytu – wyjaśnia Anna Grabowska. Otwarcie Centrum Innowacji jest kolejnym krokiem długofalowej współpracy Tesco z dostawcami i producentami. Już w 2002 roku, podpisując porozumienie z Ministerstwem Gospodarki, firma zadeklarowała wsparcie dla działań zmierzających do promocji polskich produktów na rynkach międzynarodowych.
Kluczowe z punktu widzenia potrzeb klientów artykuły są tworzone w ścisłym porozumieniu z producentami, a efektem tej współpracy są produkty jeszcze lepszej jakości oraz zupełnie nowe, innowacyjne kategorie produktów. W planach na rok 2015 jest m.in. stworzenie nowej gamy produktów bezglutenowych oraz poszerzenie gamy produktów premium. W najbliższych tygodniach na półkach sklepów Tesco pojawią się pierwsze produkty stworzone przez Centrum Innowacji – kapsułki do prania oraz nowa gama dań instant.