Tesco jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych i najsilniejszych marek w kraju. Dowodami na to niech będą aż cztery wyróżnienia nadane w tym roku przez ekspertów i klientów sieci – „Laur Klienta - Lider Dekady 2004-2014”, „Laur Klienta 2014”, „Super Marka 2014 – Jakość, Zaufanie, Renoma” oraz „Superbrands 2014” - informuje pressroom marketu.
"Laur Klienta" to ogólnopolski projekt konsumencki, którego efektem jest wyłanianie każdego roku najpopularniejszych produktów i marek w swoich kategoriach. Zakrojony na skalę ogólnopolski plebiscyt przynosi producentom i dystrybutorom towarów oraz usługodawcom odpowiedź na jedno z podstawowych pytań: które produkty i usługi są obecnie najpopularniejsze w swojej grupie? W każdej kategorii prowadzony jest plebiscyt na grupie min. 800 respondentów.
Program „Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma”, pomaga w wyborze najlepszej, cieszącej się największym zaufaniem i renomą marce w poszczególnych branżach. Redakcja Forum Biznesu oraz Biznes Trendy przeprowadzają badania mające na celu określenie wartości, aktywności i rozpoznawalności brandów w poszczególnych kategoriach. Przedmiotem analiz objęte zostały między innymi: pozycja rynkowa marki i jej siła, jakość prezentowana przez dany produkt lub usługę oraz stopień zaufania konsumentów.
Z kolei "Superbrands" to największe badanie konsumenckie marek w Polsce – ponad 2000 marek poddanych ocenie, próba badawcza n=15 000. To także ocena wizerunkowej siły marki – nie jej wartości oraz ocena wszystkich istotnych marek na rynku – nie tylko tych zgłoszonych.*
Co przyciąga Polaków do sklepów Tesco? Firma łączy w swojej ofercie wysoką jakość produktów, szeroki wybór, niskie ceny i nowoczesne rozwiązania. Niewątpliwie jednym z najnowocześniejszych rozwiązań jest serwis Tesco Ezakupy, który poza możliwością dostarczenia zakupów na próg domu oferuje usługę Zamów i Odbierz. To rozwiązanie szczególnie przypadło do gustu osobom, które chcą w szybki sposób zamówić zakupy w Internecie i odebrać je samodzielnie np. wracając z pracy. Dodatkowo, dzięki nowej aplikacji mobilnej możemy złożyć zamówienie z każdego miejsca w jakim się znajdujemy korzystając jedynie ze smartfona. Obecnie, w zasięgu usługi jest niemal 13 milionów Polaków. Nie powinno zatem dziwić, iż Tesco zostało uhonorowane nagrodami przyznawanymi firmom najsilniejszym wizerunkowo i budzącym największe zaufanie klientów.
Ponad 450 sklepów w całej Polsce, 5 milionów klientów tygodniowo i 1/3 populacji Polski w zasięgu usługi Ezakupy. Te fakty najlepiej świadczą o sile marki. Sklepy Tesco oferują nawet kilkadziesiąt tysięcy produktów – od bogatej oferty świeżej żywności, po artykuły przemysłowe czy tekstylia. Ambasadorem produktów marki Tesco jest znany krytyk kulinarny Robert Makłowicz, który pomaga w budowaniu oferty firmy i własnym wizerunkiem rekomenduje produkty marki Tesco. Jednym z priorytetów firmy jest oferowanie wysokiej jakości produktów marki własnej w przystępnych cenach. Wybierając świeżą żywność, artykuły spożywcze i przemysłowe, Tesco wykorzystuje wiedzę ekspertów, prowadzi badania w niezależnych laboratoriach oraz bierze pod uwagę opinie klientów. Mając pewność, że produkty marki Tesco są najwyższej jakości, sieć wprowadziła w 2013 roku Gwarancję Satysfakcji. Klient, kupując produkt z logo Tesco na opakowaniu, który nie spełni jego wszystkich oczekiwań, może go oddać uzyskując zwrot gotówki, nawet jeśli produkt jest otwarty.
Powodów do robienia zakupów w Tesco jest jednak znacznie więcej - to właśnie tu kupimy modną odzież marki F&F i zjemy smaczny posiłek w największej sieci restauracji samoobsługowych Bistro. W podziękowaniu za lojalność i przywiązanie, Tesco nagradza swoich klientów punktami Clubcard, zbieranymi w ramach jednego z najlepszych programów lojalnościowych w Polsce.
* - informacje o programach zaczerpnięto ze stron internetowych organizatorów