Widzimy szansę w promowaniu produktów regionalnych - rozmowa z Wojciechem Grzeszczakiem, Prezesem Zarządu sieci sklepów Limonka - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Widzimy szansę w promowaniu produktów regionalnych - rozmowa z Wojciechem Grzeszczakiem, Prezesem Zarządu sieci sklepów Limonka

Remigiusz Zagraba: Jak niezależność od dystrybutorów wpÅ‚ywa na strategiÄ™ i ofertÄ™ handlowÄ… sieci Limonka?

Wojciech Grzeszczak: Brak powiÄ…zaÅ„ z dystrybucjÄ… jest jednym z najważniejszych zaÅ‚ożeÅ„, jakie przyjÄ™liÅ›my, organizujÄ…c sieć sklepów Partnerskich. Niezależność daje nam i sklepom z nami wspóÅ‚pracujÄ…cym możliwość wyboru dostawcy poÅ›ród hurtowni posiadajÄ…cych umowy z LimonkÄ…. DziÄ™ki tej strategii nie mamy żadnych nacisków czy celów nakÅ‚adanych przez hurtownie bÄ™dÄ…ce bezpoÅ›rednio lub poÅ›rednio WÅ‚aÅ›cicielem sieci. PodejmujÄ…c decyzje zakupowe, kierujemy siÄ™ wyłącznie stronÄ… ekonomicznÄ… transakcji.


R.Z.: Jak wspóÅ‚praca z GrupÄ… Chorten z BiaÅ‚egostoku wpÅ‚ynęła na rozwój sieci Limonka, zwÅ‚aszcza w kontekÅ›cie kompleksowej oferty handlowej?

W.G.: PodjÄ™cie wspóÅ‚pracy i podpisanie umowy partnerskiej z GrupÄ… Chorten byÅ‚o jednym z najważniejszych momentów w 10-letniej historii naszej dziaÅ‚alnoÅ›ci. Budowanie sieci o tak silny fundament spowodowaÅ‚o, że oferta, jakÄ… możemy zaproponować naszym Partnerom na Pomorzu, jest kompleksowa i na najwyższym poziomie. Połączenie naszych kontraktów regionalnych z pakietem umów centralnych Grupy Chorten pozwoliÅ‚o na zbudowanie bardzo atrakcyjnej propozycji dla polskich kupców dziaÅ‚ajÄ…cych na Pomorzu. Kluczem do sukcesu tego typu wspóÅ‚pracy, w mojej ocenie, jest wzajemne zaufanie, szacunek i akceptacja przyjÄ™tego modelu partnerskiego. W tym, jak i w pozostaÅ‚ych elementach, nigdy nie zawiedliÅ›my wspólnych oczekiwaÅ„. OczywiÅ›cie połączenie dziaÅ‚aÅ„ handlowych dla brandów Chorten i Limonka jest wyjÅ›ciem poza standard, ale taki model pokazuje, że Grupa Chorten jest otwarta na różne formy wspóÅ‚pracy, co jest niezaprzeczalnym atutem tej organizacji. KorzystajÄ…c z okazji, zachÄ™cam inne sieci czy organizacje kupieckie do konsolidowania swoich potencjaÅ‚ów w ramach dużych grup handlowych. Uważam, że tego typu dziaÅ‚ania majÄ… bardzo dużo plusów i pozwalajÄ… na podniesienie rentownoÅ›ci w handlu tradycyjnym.

R.Z.: Jakie produkty miÄ™sne i wÄ™dliny cieszÄ… siÄ™ najwiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród klientów sieci Limonka?

W.G.: Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, dużo w tym zakresie zależy od szerokoÅ›ci oferty w danym sklepie. W naszych placówkach klienci znajdÄ… produkty znanych, ogólnopolskich producentów oraz artykuÅ‚y produkowane przez mniejszych, regionalnych dostawców. Widzimy bardzo dużą szansÄ™ w promowaniu produktów regionalnych. Nasi klienci powinni mieć możliwość wyboru produktów wÄ™dliniarskich. W nadchodzÄ…cym roku planujemy również mocniej zaakcentować obecność w naszych ladach polskiego miÄ™sa oraz intensywniej wspóÅ‚pracować z markami regionalnymi takimi jak ZM Nowak czy Sobolski. Prowadzimy rozmowy z kluczowymi dostawcami tych produktów w celu wypracowania modelu wspóÅ‚pracy i polityki cenowej.


R.Z.: Jakie standardy jakości i bezpieczeństwa stawiacie dostawcom mięsa i wędlin? Czy istnieją preferowane firmy lub marki w tej kategorii?

W.G.: Dostawcy dostarczajÄ…cy miÄ™so i wÄ™dliny do naszych sklepów oraz producenci tych produktów to w wiÄ™kszoÅ›ci duże firmy z wdrożonymi systemami zarzÄ…dzania jakoÅ›ciÄ…, nie mamy obaw w tym zakresie. Każdy dostawca posiadajÄ…cy umowÄ™ z sieciÄ… jest w gronie firm preferowanych we wspóÅ‚pracy. OczywiÅ›cie, bardzo dużo zależy od zasiÄ™gu logistyki danej hurtowni, ten parametr powoduje, że spoÅ›ród kilku firm z tej kategorii dwóch dużych hurtowników dociera zamiennie do wszystkich sklepów naszej sieci.

R.Z.: Jak oceniacie rozwój rynku produktów wegetariaÅ„skich i wegaÅ„skich, zwÅ‚aszcza zamienników miÄ™sa? Czy planujecie rozszerzenie oferty o wiÄ™cej takich produktów?

W.G.: Na tym etapie obserwujemy nowinki w tym zakresie. BudujÄ…c ofertÄ™ w naszych sklepach, musimy jednak pamiÄ™tać, że klientami Limonki sÄ… czÄ™sto ludzie w Å›rednim wieku i starsi co siłą rzeczy powoduje, że tego typu produkty nie sÄ… jeszcze dostÄ™pne w szerszym asortymencie w ladach chÅ‚odniczych naszych sklepów.

R.Z.: Czym sieć sklepów Limonka wyróżnia siÄ™ na tle konkurencji?

W.G.: Siłą sklepów Limonka jest różnorodność asortymentu i Å‚atwość wprowadzania nowoÅ›ci. Pracownicy sklepów wnikliwie wsÅ‚uchujÄ… siÄ™ w potrzeby konsumentów i na bieżąco reagujÄ…, uzupeÅ‚niajÄ…c asortyment.

R.Z.: Jakie sÄ… Wasze plany na przyszÅ‚ość, biorÄ…c pod uwagÄ™ imponujÄ…cy rozwój sieci do ponad 180 placówek? Czy planujecie dalszÄ… ekspansjÄ™?

W.G.: NadchodzÄ…cy rok bÄ™dzie rokiem dużych inwestycji w budowanie rozpoznawalnoÅ›ci sieci. PatrzÄ…c na zagadnienie z poziomu sklepów, planujemy dotrzeć z naszÄ… ofertÄ… do mÅ‚odszego konsumenta, wykorzystujÄ…c intensywniej media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe. Dodatkowo pracujemy, w ramach wspólnego projektu Grupy Chorten, nad zbudowaniem i wdrożeniem aplikacji lojalnoÅ›ciowej. Jako organizator sieci chcemy bardziej pracować z WÅ‚aÅ›cicielami sklepów nad poprawÄ… jakoÅ›ci placówek oraz ich rentownoÅ›ci. W lutym startujemy z projektem opracowania KsiÄ™gi Dobrych Praktyk, do której tworzenia zaprosimy kupców prowadzÄ…cych sklepy w ramach Limonki. W KsiÄ™dze spiszemy wszystkie najważniejsze praktyki, których przestrzeganie bÄ™dzie nas łączyÅ‚o. JeÅ›li chodzi o ekspansjÄ™ oczywiÅ›cie mamy zaÅ‚ożenia na przyszÅ‚y rok dotyczÄ…ce zaproszenia nowych Partnerów do wspóÅ‚pracy, ale zdajemy sobie również sprawÄ™, że w trakcie roku pojawi siÄ™ również problem zamknięć mniejszych placówek. Problem ten bÄ™dzie, w mojej ocenie, dotyczyÅ‚ placówek które, z różnych wzglÄ™dów, nie inwestujÄ… w jakość i nie sÄ… skÅ‚onne wdrażać rozwiÄ…zaÅ„ proponowanych przez organizatorów sieci. Celowo mówiÄ™ o organizatorach, używajÄ…c liczby mnogiej, ponieważ przewidujÄ™, że problem bÄ™dzie dotyczyÅ‚ wszystkich sieci.

R.Z.: Jak wyglÄ…da wspóÅ‚praca z wÅ‚aÅ›cicielami sklepów w ramach sieci Limonka? Jakie sÄ… kluczowe korzyÅ›ci dla przedsiÄ™biorców decydujÄ…cych siÄ™ na dołączenie do Waszej sieci?

W.G.: WspóÅ‚praca polega na partnerskim podejÅ›ciu do biznesu, a sama umowa partnerska, jeÅ›li nie speÅ‚niamy wzajemnie oczekiwaÅ„, może zostać rozwiÄ…zana przez strony w trybie miesiÄ™cznym bez dodatkowych obwarowaÅ„. Naszym gÅ‚ównym celem jest ciÄ…gÅ‚a praca nad poprawÄ… postrzegania sklepów przez klientów, a co za tym idzie zminimalizowanie ryzyka migracji do innych sklepów. Oprócz wielu korzyÅ›ci, PrzedsiÄ™biorcy decydujÄ…cy siÄ™ na podjÄ™cie rozmów o wejÅ›ciu we wspóÅ‚pracÄ™, otrzymajÄ… bardzo atrakcyjnÄ… ofertÄ™ handlowÄ… z dodatkowymi korzyÅ›ciami wynikajÄ…cymi z realizacji umów rozliczanymi co miesiÄ…c. Nasze sklepy korzystajÄ… kwartalnie z okoÅ‚o 370 kontraktów, czyli mogÄ™ powiedzieć, że handlowo zabezpieczamy potrzeby sklepów na poziomie 95%. Oprócz tego placówki majÄ… dostÄ™pne cykliczne akcje promocyjne organizowane zgodnie z harmonogramem i caÅ‚y pakiet dziaÅ‚aÅ„ okoÅ‚obiznesowych. KorzyÅ›ci jest caÅ‚a masa, warto nawiÄ…zać z nami wspóÅ‚pracÄ™.

R.Z.: Dziękuję za rozmowę.

W.G.: Również dziÄ™kujÄ™.

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.