Widzimy szansę w promowaniu produktów regionalnych - rozmowa z Wojciechem Grzeszczakiem, Prezesem Zarządu sieci sklepów Limonka - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Widzimy szansę w promowaniu produktów regionalnych - rozmowa z Wojciechem Grzeszczakiem, Prezesem Zarządu sieci sklepów Limonka

Remigiusz Zagraba: Jak niezależność od dystrybutorów wpływa na strategię i ofertę handlową sieci Limonka?

Wojciech Grzeszczak: Brak powiązań z dystrybucją jest jednym z najważniejszych założeń, jakie przyjęliśmy, organizując sieć sklepów Partnerskich. Niezależność daje nam i sklepom z nami współpracującym możliwość wyboru dostawcy pośród hurtowni posiadających umowy z Limonką. Dzięki tej strategii nie mamy żadnych nacisków czy celów nakładanych przez hurtownie będące bezpośrednio lub pośrednio Właścicielem sieci. Podejmując decyzje zakupowe, kierujemy się wyłącznie stroną ekonomiczną transakcji.


R.Z.: Jak współpraca z Grupą Chorten z Białegostoku wpłynęła na rozwój sieci Limonka, zwłaszcza w kontekście kompleksowej oferty handlowej?

W.G.: Podjęcie współpracy i podpisanie umowy partnerskiej z Grupą Chorten było jednym z najważniejszych momentów w 10-letniej historii naszej działalności. Budowanie sieci o tak silny fundament spowodowało, że oferta, jaką możemy zaproponować naszym Partnerom na Pomorzu, jest kompleksowa i na najwyższym poziomie. Połączenie naszych kontraktów regionalnych z pakietem umów centralnych Grupy Chorten pozwoliło na zbudowanie bardzo atrakcyjnej propozycji dla polskich kupców działających na Pomorzu. Kluczem do sukcesu tego typu współpracy, w mojej ocenie, jest wzajemne zaufanie, szacunek i akceptacja przyjętego modelu partnerskiego. W tym, jak i w pozostałych elementach, nigdy nie zawiedliśmy wspólnych oczekiwań. Oczywiście połączenie działań handlowych dla brandów Chorten i Limonka jest wyjściem poza standard, ale taki model pokazuje, że Grupa Chorten jest otwarta na różne formy współpracy, co jest niezaprzeczalnym atutem tej organizacji. Korzystając z okazji, zachęcam inne sieci czy organizacje kupieckie do konsolidowania swoich potencjałów w ramach dużych grup handlowych. Uważam, że tego typu działania mają bardzo dużo plusów i pozwalają na podniesienie rentowności w handlu tradycyjnym.

R.Z.: Jakie produkty mięsne i wędliny cieszą się największą popularnością wśród klientów sieci Limonka?

W.G.: Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, dużo w tym zakresie zależy od szerokości oferty w danym sklepie. W naszych placówkach klienci znajdą produkty znanych, ogólnopolskich producentów oraz artykuły produkowane przez mniejszych, regionalnych dostawców. Widzimy bardzo dużą szansę w promowaniu produktów regionalnych. Nasi klienci powinni mieć możliwość wyboru produktów wędliniarskich. W nadchodzącym roku planujemy również mocniej zaakcentować obecność w naszych ladach polskiego mięsa oraz intensywniej współpracować z markami regionalnymi takimi jak ZM Nowak czy Sobolski. Prowadzimy rozmowy z kluczowymi dostawcami tych produktów w celu wypracowania modelu współpracy i polityki cenowej.


R.Z.: Jakie standardy jakości i bezpieczeństwa stawiacie dostawcom mięsa i wędlin? Czy istnieją preferowane firmy lub marki w tej kategorii?

W.G.: Dostawcy dostarczający mięso i wędliny do naszych sklepów oraz producenci tych produktów to w większości duże firmy z wdrożonymi systemami zarządzania jakością, nie mamy obaw w tym zakresie. Każdy dostawca posiadający umowę z siecią jest w gronie firm preferowanych we współpracy. Oczywiście, bardzo dużo zależy od zasięgu logistyki danej hurtowni, ten parametr powoduje, że spośród kilku firm z tej kategorii dwóch dużych hurtowników dociera zamiennie do wszystkich sklepów naszej sieci.

R.Z.: Jak oceniacie rozwój rynku produktów wegetariańskich i wegańskich, zwłaszcza zamienników mięsa? Czy planujecie rozszerzenie oferty o więcej takich produktów?

W.G.: Na tym etapie obserwujemy nowinki w tym zakresie. Budując ofertę w naszych sklepach, musimy jednak pamiętać, że klientami Limonki są często ludzie w średnim wieku i starsi co siłą rzeczy powoduje, że tego typu produkty nie są jeszcze dostępne w szerszym asortymencie w ladach chłodniczych naszych sklepów.

R.Z.: Czym sieć sklepów Limonka wyróżnia się na tle konkurencji?

W.G.: Siłą sklepów Limonka jest różnorodność asortymentu i łatwość wprowadzania nowości. Pracownicy sklepów wnikliwie wsłuchują się w potrzeby konsumentów i na bieżąco reagują, uzupełniając asortyment.

R.Z.: Jakie są Wasze plany na przyszłość, biorąc pod uwagę imponujący rozwój sieci do ponad 180 placówek? Czy planujecie dalszą ekspansję?

W.G.: Nadchodzący rok będzie rokiem dużych inwestycji w budowanie rozpoznawalności sieci. Patrząc na zagadnienie z poziomu sklepów, planujemy dotrzeć z naszą ofertą do młodszego konsumenta, wykorzystując intensywniej media społecznościowe. Dodatkowo pracujemy, w ramach wspólnego projektu Grupy Chorten, nad zbudowaniem i wdrożeniem aplikacji lojalnościowej. Jako organizator sieci chcemy bardziej pracować z Właścicielami sklepów nad poprawą jakości placówek oraz ich rentowności. W lutym startujemy z projektem opracowania Księgi Dobrych Praktyk, do której tworzenia zaprosimy kupców prowadzących sklepy w ramach Limonki. W Księdze spiszemy wszystkie najważniejsze praktyki, których przestrzeganie będzie nas łączyło. Jeśli chodzi o ekspansję oczywiście mamy założenia na przyszły rok dotyczące zaproszenia nowych Partnerów do współpracy, ale zdajemy sobie również sprawę, że w trakcie roku pojawi się również problem zamknięć mniejszych placówek. Problem ten będzie, w mojej ocenie, dotyczył placówek które, z różnych względów, nie inwestują w jakość i nie są skłonne wdrażać rozwiązań proponowanych przez organizatorów sieci. Celowo mówię o organizatorach, używając liczby mnogiej, ponieważ przewiduję, że problem będzie dotyczył wszystkich sieci.

R.Z.: Jak wygląda współpraca z właścicielami sklepów w ramach sieci Limonka? Jakie są kluczowe korzyści dla przedsiębiorców decydujących się na dołączenie do Waszej sieci?

W.G.: Współpraca polega na partnerskim podejściu do biznesu, a sama umowa partnerska, jeśli nie spełniamy wzajemnie oczekiwań, może zostać rozwiązana przez strony w trybie miesięcznym bez dodatkowych obwarowań. Naszym głównym celem jest ciągła praca nad poprawą postrzegania sklepów przez klientów, a co za tym idzie zminimalizowanie ryzyka migracji do innych sklepów. Oprócz wielu korzyści, Przedsiębiorcy decydujący się na podjęcie rozmów o wejściu we współpracę, otrzymają bardzo atrakcyjną ofertę handlową z dodatkowymi korzyściami wynikającymi z realizacji umów rozliczanymi co miesiąc. Nasze sklepy korzystają kwartalnie z około 370 kontraktów, czyli mogę powiedzieć, że handlowo zabezpieczamy potrzeby sklepów na poziomie 95%. Oprócz tego placówki mają dostępne cykliczne akcje promocyjne organizowane zgodnie z harmonogramem i cały pakiet działań okołobiznesowych. Korzyści jest cała masa, warto nawiązać z nami współpracę.

R.Z.: Dziękuję za rozmowę.

W.G.: Również dziękuję.

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.