"Bliska współpraca z lokalnymi dostawcami jest bardzo ważnym obszarem działalności naszej sieci", mówi Mariola Skolimowska, PR Manager Netto Polska
Remigiusz Zagraba: Netto jest europejską siecią sklepów osiedlowych duńskiego koncernu Dansk Supermarked A/S. Prowadzicie Państwo działalność na rynku polskim, niemieckim, szwedzkim i duńskim. Polska pod względem ilości sklepów zajmuje 2 miejsce spośród wymienionych krajów. Czy planujecie dalszą ekspansję i zwiększenie liczby sklepów w Polsce, a jeśli tak to w jakich województwach można spodziewać się nowych sklepów z logiem czarnego psa Scottie, trzymającego w pysku koszyk?
Mariola Skolimowska: Obecnie koncentrujemy się na remodelingu starszych placówek, aby poprawić komfort klientów. Otwieramy ok. 10 nowych sklepów rocznie i takie tempo utrzymamy do końca przyszłego roku. Najwięcej sklepów mamy na północy, zachodzie i w centralnej Polsce. Stopniowo rozszerzamy naszą działalność w tych regionach. Dalsze decyzje będą podejmowane w oparciu o potrzeby konsumentów i możliwości biznesowe.
R.Z.: Jedną z Państwa wartości na których opieracie swój biznes jest lokalność. Czy na półkach sklepów Netto w Polsce można znaleźć produkty od lokalnych dostawców z kategorii mięso i wędliny?
M.S.: W Netto ok. 95 procent produktów pochodzi od polskich dostawców i dotyczy to także mięs i wędlin. Bliska współpraca z lokalnymi dostawcami jest bardzo ważnym obszarem działalności naszej sieci. Warto dodać, że w sklepach Netto znajduje się obecnie ponad 330 stoisk mięsnych oraz ok. 320 stoisk piekarniczych. Dzięki temu klienci sklepu robiąc zakupy, mogą nabyć u polskich dostawców smaczne i świeże wędliny lub mięso, a także chleb i bułki wypiekane według tradycyjnych receptur. To unikalny koncept współpracy z lokalnymi dostawcami, który Netto realizuje jako jedyna sieć dyskontów w Polsce. Obecnie współpracujemy z 37 firmami mięsnymi, firm piekarniczych jest ponad 40. Klienci bardzo cenią sobie takie rozwiązanie, ponieważ w jednym miejscu mogą zrobić wszystkie potrzebne zakupy, a my cieszymy się, że wspieramy lokalny biznes, ułatwiając tym samym proces zakupowy.
R.Z.: Jakie czynniki wyróżniają sklepy Netto spośród innych sieci handlowych na polskim rynku i dlaczego warto robić u Państwa zakupy?
M.S.: Sieć Netto, jako jedyna na tak dużą skalę w segmencie dyskontów, współpracuje z lokalnymi dostawcami. Możemy pochwalić się obecnością stoisk tradycyjnych lokalnych producentów na terenie naszych sklepów. To bardzo istotna część naszej działalności, która zdecydowanie wyróżnia nas na tle konkurencji. Znacząca jest też liczba polskich produktów dostępnych na naszych półkach. Aż 95 proc. z nich pochodzi z Polski, a wiemy, że klienci coraz bardziej cenią nasze rodzime produkty. Ten dobór produktów oraz oferty od lokalnych dostawców pozwala nam być bliżej potrzeb i oczekiwań polskich konsumentów, którzy na bieżąco, każdego dnia mogą znaleźć u nas świeże produkty takie jak: owoce, warzywa, chleb czy właśnie wędliny i mięsa.
R.Z.: Zarządzacie Państwo logistyką i dystrybucją poprzez trzy magazyny centrale zlokalizowane w Motańcu koło Szczecina, w Domasławie koło Wrocławia oraz w Kopytkowie w pobliżu Starogardu Gdańskiego, z których zapewne produkty dostarczane są do poszczególnych sklepów zlokalizowanych, w każdym województwie. Kto może zostać Państwa dostawcą mięsa i wędlin i jakie wymagania przed nim stawiacie.
...
R.Z.: Na pasażach sklepów Netto funkcjonuje już około 330 stoisk partnerskich, które są prowadzone m.in. przez producentów mięsa i wędlin. Jak można zostać najemcą takiego stoiska ?
...