"Bliska wspóÅ‚praca z lokalnymi dostawcami jest bardzo ważnym obszarem dziaÅ‚alnoÅ›ci naszej sieci", mówi Mariola Skolimowska, PR Manager Netto Polska
Remigiusz Zagraba: Netto jest europejskÄ… sieciÄ… sklepów osiedlowych duÅ„skiego koncernu Dansk Supermarked A/S. Prowadzicie PaÅ„stwo dziaÅ‚alność na rynku polskim, niemieckim, szwedzkim i duÅ„skim. Polska pod wzglÄ™dem iloÅ›ci sklepów zajmuje 2 miejsce spoÅ›ród wymienionych krajów. Czy planujecie dalszÄ… ekspansjÄ™ i zwiÄ™kszenie liczby sklepów w Polsce, a jeÅ›li tak to w jakich województwach można spodziewać siÄ™ nowych sklepów z logiem czarnego psa Scottie, trzymajÄ…cego w pysku koszyk?
Mariola Skolimowska: Obecnie koncentrujemy siÄ™ na remodelingu starszych placówek, aby poprawić komfort klientów. Otwieramy ok. 10 nowych sklepów rocznie i takie tempo utrzymamy do koÅ„ca przyszÅ‚ego roku. NajwiÄ™cej sklepów mamy na póÅ‚nocy, zachodzie i w centralnej Polsce. Stopniowo rozszerzamy naszÄ… dziaÅ‚alność w tych regionach. Dalsze decyzje bÄ™dÄ… podejmowane w oparciu o potrzeby konsumentów i możliwoÅ›ci biznesowe.
R.Z.: JednÄ… z PaÅ„stwa wartoÅ›ci na których opieracie swój biznes jest lokalność. Czy na póÅ‚kach sklepów Netto w Polsce można znaleźć produkty od lokalnych dostawców z kategorii miÄ™so i wÄ™dliny?
M.S.: W Netto ok. 95 procent produktów pochodzi od polskich dostawców i dotyczy to także miÄ™s i wÄ™dlin. Bliska wspóÅ‚praca z lokalnymi dostawcami jest bardzo ważnym obszarem dziaÅ‚alnoÅ›ci naszej sieci. Warto dodać, że w sklepach Netto znajduje siÄ™ obecnie ponad 330 stoisk miÄ™snych oraz ok. 320 stoisk piekarniczych. DziÄ™ki temu klienci sklepu robiÄ…c zakupy, mogÄ… nabyć u polskich dostawców smaczne i Å›wieże wÄ™dliny lub miÄ™so, a także chleb i buÅ‚ki wypiekane wedÅ‚ug tradycyjnych receptur. To unikalny koncept wspóÅ‚pracy z lokalnymi dostawcami, który Netto realizuje jako jedyna sieć dyskontów w Polsce. Obecnie wspóÅ‚pracujemy z 37 firmami miÄ™snymi, firm piekarniczych jest ponad 40. Klienci bardzo ceniÄ… sobie takie rozwiÄ…zanie, ponieważ w jednym miejscu mogÄ… zrobić wszystkie potrzebne zakupy, a my cieszymy siÄ™, że wspieramy lokalny biznes, uÅ‚atwiajÄ…c tym samym proces zakupowy.
R.Z.: Jakie czynniki wyróżniajÄ… sklepy Netto spoÅ›ród innych sieci handlowych na polskim rynku i dlaczego warto robić u PaÅ„stwa zakupy?
M.S.: Sieć Netto, jako jedyna na tak dużą skalÄ™ w segmencie dyskontów, wspóÅ‚pracuje z lokalnymi dostawcami. Możemy pochwalić siÄ™ obecnoÅ›ciÄ… stoisk tradycyjnych lokalnych producentów na terenie naszych sklepów. To bardzo istotna część naszej dziaÅ‚alnoÅ›ci, która zdecydowanie wyróżnia nas na tle konkurencji. ZnaczÄ…ca jest też liczba polskich produktów dostÄ™pnych na naszych póÅ‚kach. Aż 95 proc. z nich pochodzi z Polski, a wiemy, że klienci coraz bardziej ceniÄ… nasze rodzime produkty. Ten dobór produktów oraz oferty od lokalnych dostawców pozwala nam być bliżej potrzeb i oczekiwaÅ„ polskich konsumentów, którzy na bieżąco, każdego dnia mogÄ… znaleźć u nas Å›wieże produkty takie jak: owoce, warzywa, chleb czy wÅ‚aÅ›nie wÄ™dliny i miÄ™sa.
R.Z.: ZarzÄ…dzacie PaÅ„stwo logistykÄ… i dystrybucjÄ… poprzez trzy magazyny centrale zlokalizowane w MotaÅ„cu koÅ‚o Szczecina, w DomasÅ‚awie koÅ‚o WrocÅ‚awia oraz w Kopytkowie w pobliżu Starogardu GdaÅ„skiego, z których zapewne produkty dostarczane sÄ… do poszczególnych sklepów zlokalizowanych, w każdym województwie. Kto może zostać PaÅ„stwa dostawcÄ… miÄ™sa i wÄ™dlin i jakie wymagania przed nim stawiacie.
...
R.Z.: Na pasażach sklepów Netto funkcjonuje już okoÅ‚o 330 stoisk partnerskich, które sÄ… prowadzone m.in. przez producentów miÄ™sa i wÄ™dlin. Jak można zostać najemcÄ… takiego stoiska ?
...