Wyniki finansowe Grupy Auchan za I półrocze 2014 roku - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Wyniki finansowe Grupy Auchan za I półrocze 2014 roku

Wyniki I półrocza 2014 pod znakiem stuprocentowej konsolidacji działalności w Chinach, donosi Grupa Auchan. Wzrost aktywności w krajach wschodzących kompensuje niekorzystne trendy w strefie euro
 
 
Wzrost skonsolidowanych przychodów netto do 26 027 mln €, o 16,1%
 
Na dzień 30 czerwca 2014 r. skonsolidowane przychody netto Grupy Auchan wzrosły o 16,1% do 26 027 mln €. Spadek przychodów Grupy we Francji (-1,9%) oraz w Europie Zachodniej poza Francją (-5,5%) został zrekompensowany wzrostem aktywności w Europie Środkowej i Wschodniej (+9,3%) oraz w Azji (+91,8%, a +3,2% porównywalnie, jeśli uwzględnić efekt 100% konsolidacji Chin w wynikach Grupy). Po wyłączeniu efektu pełnej konsolidacji Chin, wpływu zmian kursowych oraz obrotu paliwami, przychody netto Grupy rosną o 4,9%, wyłącznie dzięki ekspansji działalności (+5,5%). Wyniki dla porównywalnych sklepów są również niższe (-0,6%), przy czym wpływ paliw jest marginalny (-0,3%). Trudna sytuacja geopolityczna na Ukrainie i w Rosji znacząco i ujemnie wpływa na efekt różnic kursowych. Na dzień 30 czerwca 2014 r. przychody brutto sieci wzrosły o 4,7%1 i wyniosły 31,2 mld €.
 
Wzrost EBITDA o 4,7% do 1 163 mln €
 
Wskaźnik EBITDA wyniósł1163 mln € i wzrósł o 4,7% w porównaniu z pierwszą połową 2013 r. Poziom marży handlowej brutto spadł o 0,4% (do 22,6% w porównaniu z 23% na dzień 30 czerwca 2014 r.) w efekcie wpływu cen we Francji i rosnącego udziału Chin w wynikach Grupy (100% konsolidacji Sun Art Retail Group). Koszty, pozostając pod kontrolą, rosną jednak w związku z realizowaną integracją sieci Real w Europie Wschodniej (zwłaszcza w Polsce od dnia nabycia 6 lutego 2014 r.). 
 
 
Stabilny wynik operacyjny w wysokości 561 mln €
 
Wynik z kontynuowanej działalności operacyjnej spadł o 13% do 403 mln €. Wynik operacyjny pozostał stabilny i wyniósł 561 mln € dzięki „pozostałym kosztom i przychodom operacyjnym”. W pierwszej połowie 2014 r. doszło m.in. do przeszacowania wartości udziałów posiadanych przez Grupę Auchan w Sun Art Retail Group. Przeszacowanie do wartości rynkowej spowodowało wygenerowanie zysku kapitałowego w bezprecedensowej wysokości 1 009 mln €. Równolegle uwzględniono spadek wartości aktywów w kwocie 813 mln €, głównie we Włoszech. W pierwszej połowie 2013 r. zbycia aktywów zrealizowane przez Immochan we Francji przyniosły 119 mln € zysków kapitałowych, pomniejszonych o trwałą utratę wartości aktywów na kwotę 21 mln €.
 
Wzrost zysku netto (+12,8%) stymulowanego pozycjami jednorazowymi 
 
Wynik netto z działalności kontynuowanej wyniósł 388 mln €, co stanowi wzrost o 12,8%. Po odjęciu pozycji jednorazowych w 2013 i 2014 r. oraz wpływu pełnej konsolidacji Chin wynik jest niższy o 33,4%. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 11,5% do 272 mln €. Spadek wartości inwestycji bieżących oraz nabyć udziałów o 45,7% do 708 mln €. Wartość inwestycji bieżących oraz nabyć udziałów wyniosła 708 mln € i spadła o 45,7%, jako efekt przejęcia hipermarketów Real w Rosji i na Ukrainie w pierwszej połowie 2013 r. We Francji zainwestowano 207 mln € (29,2%), głównie w celu utrzymania atrakcyjności handlowej placówek. W Europie Zachodniej poza Francją zainwestowano 113 mln € (16%), w Europie Środkowej i Wschodniej 166 mln € (23,4%) zaś w Azji 222 mln € (31,4%). Z podziałem na poszczególne dziedziny aktywności kwotę 404 mln € (57%) zainwestowano w hipermarkety, 96 mln € (13,6%) w supermarkety, a 175 mln € (24,7%) w zarządzanie nieruchomościami handlowymi. 
 
Zadłużenie finansowe netto spada do 4 217 mln € (-13,0%)
 
Na 30 czerwca 2014r. zadłużenie finansowe netto wynosiło 4 217 mln €, tj. 38% kapitałów własnych (w porównaniu do 49% w 2013 r.). Spadek o 13% w porównaniu z pierwszą połową 2013 r. (kiedy to wynosiło ono 4 849 mln €) został osiągnięty poprzez cesje zrealizowane przez Immochan we Francji i we Włoszech oraz w wyniku pełnej konsolidacji działalności w Chinach. Przepływy pieniężne Grupy Auchan z działalności operacyjnej (cash flow) wzrosły o 7% do 948 mln €. W celu zabezpieczenia płynności finansowej Grupa przeprowadziła dwie emisje obligacji. Pierwsza w kwietniu to siedmioletnie obligacje na kwotę 600 mln €, a druga to dziesięcioletnie obligacje na kwotę 120 mln CHF wyemitowane w czerwcu. Agencja Standard & Poor's określa rating Grupy Auchan na poziomie „A z perspektywą stabilną” w długim 
okresie i „A2” w krótkim okresie.
 
HIPERMARKETY
 
839 skonsolidowanych hipermarketów i 167 hipermarketów franczyzowych lub stowarzyszonych w 14 krajach 21,1 mld € skonsolidowanych przychodów netto (+16,1%). Ze skonsolidowanym przychodem netto sięgającym 21,1 mld € w pierwszej połowie 2014 r., segment hipermarketów odnotował wzrost o 16,1% i stanowił 81,1% całkowitych przychodów Grupy. Ten wzrost jest przede wszystkim wynikiem pełnej konsolidacji działalności w Chinach w wynikach Grupy. Z pominięciem tej konsolidacji, obrotu paliwami i przy stałych kursach walut, przychody hipermarketów rosną o 6,3%. Ekspansja działalności (+6,9) z nadwyżką kompensuje lekki spadek przychodów w porównywanych okresach (-0,6%). 
We Francji skonsolidowane przychody netto osiągnięte przez hipermarkety zamknęły się kwotą 6,9 mld €, zniżkując o 2,6% (-2% w ujęciu porównywalnym z poprzednim okresem i z wyłączeniem paliw), głównie z powodu spadku cen sprzedaży średnio o 2,3%. Spadek ten zaowocował natomiast (dla porównywanych okresów) wzrostem liczby klientów (1,2%) i liczby sprzedanych artykułów (0,3%). W wyniku rosnącej roli Chin, udział francuskich hipermarketów w przychodach spadł do 32,7%, w porównaniu do 38,9% na koniec czerwca 2013.
Od 1 stycznia 2014 r. sieć powiększyła się o 65 placówek: o 57 hipermarketów Real w Polsce oraz o 8 nowo otwartych placówek (1 w Polsce, 3 w Rosji oraz 1 Auchan i 3 RT Mart w Chinach). W analizowanym okresie we Francji uruchomiono 9 placówek AuchanDrive. 
 
SUPERMARKETY
 
818 skonsolidowanych supermarketów i 1 928 supermarketów franczyzowych lub stowarzyszonych w 8 krajach 3,8 mld € skonsolidowanych przychodów netto (-2,0%) Skonsolidowane przychody netto supermarketów wyniosły 3,8 mld €. Pozostają praktycznie niezmienione (-0,2%) dla porównywanych okresów, z wyłączeniem paliw i przy stałych kursach wymiany. Słabsza aktywność we Francji (-0,5% i odpowiednio -0,8% dla porównywanych okresów i bez paliw), a zwłaszcza w Europie Zachodniej (-7,5% i odpowiednio -3,3% pomijając zmienne okresowe) została skompensowana  silnymi wzrostami w Europie Centralnej i Wschodniej (+9,7%). W pierwszej połowie 2014 r. otwarto 8 supermarketów w Rosji, 5 we Włoszech i 1 we Francji. 13 placówek sprzedano lub zamknięto, w większości w Europie Zachodniej. W czerwcu 2014 r. podpisano umowę partnerską z CT Group w Wietnamie. Wreszcie, 30 sklepów w obrębie Paryża, zakupionych od Grupy Casino przez 4 nowych franczyzobiorców zmieni wkrótce szyld na „A2pas”.
 
IMMOCHAN
 
363 centra handlowe w zarządzaniu (246 własnych, 70 w dzierżawie i 47 na podstawie umowy o zarządzanie) w 12 krajach 318 mld € skonsolidowanych przychodów netto (+1,7%) W pierwszej połowie 2014 r. skonsolidowane przychody netto Immochan wzrosły o 1,7% i wyniosły 318 mln €. Jeśli uwzględnić wpływ pełnej konsolidacji Chin i cesji zrealizowanych w 2013 r. przychody wzrosły o 8% W pierwszym półroczu Immochan kontynuował politykę dynamicznego zarządzania dojrzałymi aktywami. Sprzedano 2 aktywa we Francji i jedno we Włoszech. Immochan zachowuje kontrolę zarządzania i najmu w tych placówkach. Wpływy z tych transakcji sprzedaży zostały ponownie zainwestowane w rozwój nowych centrów handlowych. 
Uwzględniając rozwój centrów handlowych w Hawrze i La Seyne/Tulon (dodatkowe 20 tys. m. kw.) Immochan 
zarządza 2,27 mln m. kw. powierzchni galerii handlowych. 
 
ONEY BANK ACCORD
 
7,6 mln klientów w 11 krajach (+1,4 %)
189 mln € przychodów netto na działalności bankowej (+2,7%) 
2,6 mld € należności kredytowych (+2,4%)
 
Na dzień 30 czerwca 2014 r. przychody netto na działalności bankowej Oney Bank Accord wzrosły o 2,7% do 189 mln €. Na wzrost wpływa dobra dynamika działalności we Francji (mimo trudności gospodarczych w tym kraju) oraz w filiach zagranicznych, wzmocniona dywersyfikacją usług. Działalność pozakredytowa stanowiła 36,4% przychodów netto na działalności bankowej. Akcja kredytowa wzrosła o 6,7% do 1,1 mld €). Koszt ryzyka portfela kredytowego utrzymuje się na niskim poziomie (3,3%) w porównaniu z poprzednim okresem (3,6% w pierwszym półroczu 2013 r.) Po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych, wynik netto wzrósł o 20% i wyniósł 23,9 mln € w porównaniu do 20mln € 30 czerwca 2013 r. Współczynnik wypłacalności (przed dystrybucją dywidendy) znacząco wzrósł i kształtował się na poziomie 15,5% (odpowiednio 14,5% w pierwszym półroczu 2013 r.)
 
POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ
 
E-commerce (Auchan.fr, Auchandirect, GrosBill, Mieux Vivre), 74 Chronodrive, 26 Alinéa, 16 Little Extra, itd. 569 mld € skonsolidowanych przychodów netto (+3,6%) W pierwszej połowie 2014 r. przychody z pozostałej działalności wyniosły 569 mln € i wzrosły o 3,6%. Sieć Drive kontynuowała swój rozwój dzięki otwarciu dodatkowych 8 placówek Chronodrive, co zwiększa ich liczbę do 74. Zmiana pozycjonowania Auchan.fr na witrynę dostępu do wszystkich rozwiązań zakupowych Auchan w internecie, jak również rozwój oferty w połączeniu z hipermarketem (m.in. poszerzona oferta w sklepie, odbiór w ciągu godziny i punkt odbioru zakupów internetowych) skutkuje zwiększeniem obrotów, zwłaszcza w kategorii artykułów przemysłowych. AuchanDirect otworzyło pilotażowy punkt odbioru zakupów dla pieszych w centrum Paryża.
Little Extra otworzyło trzy dodatkowe sklepy (ogółem posiada ich 16), zaś Alinéa otworzyło nowy sklep w Troyes (ogółem 26 sklepów).
 
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.