Remigiusz Zagraba: Firma Berger prowadzi działalność przetwórstwa mięsa od 1983 roku. Jakie wartości decydują o powodzeniu Państwa produktów i dobrej kondycji zakładu?
Irena Berger: Od początku istnienia firmy główny nacisk kładziemy przede wszystkim na produkowanie wyrobów wysokiej jakości. Do produkcji stosowany jest surowiec pochodzący od polskich sprawdzonych producentów rolnych. Nasza umiejętność połączenia tradycji i nowoczesnej technologii pozwala na stworzenie produktu wysokiej jakości. Nasze produkty kojarzą się z tradycją.
Również wyspecjalizowana kadra jest jednym z głównych czynników, który wpływa na powodzenie firmy. Dokładamy wszelkich starań, aby klienci byli zadowoleni i chętnie wracali po nasze produkty.
R.Z.: W 2002 roku wybudowaliście nowy zakład produkcyjny. Jakie korzyści przyniosła ta inwestycja?
I.B.: Uruchomienie nowego zakładu przyczyniło się do zwiększenia mocy produkcyjnych, a co za tym idzie, do stworzenia nowych miejsc pracy. Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia około 140 osób. Nasza firma stała się bardziej rozpoznawalna nie tylko na rynku lokalnym, ale i międzynarodowym.
R.Z.: Gdzie możan kupić dzisiaj Państwa produkty?
I.B.:Posiadamy sieć firmowych sklepów. W chwili obecnej ich liczba wynosi 24. Mieszczą się one w następujących miejscowościach: Rydułtowy, Rybnik, Racibórz, Gliwice, Zabrze, Świętochłowice i Chorzów.
Poza tym zaopatrujemy hurtownie mięsa i wędlin w południowej Polsce. Nasze wyroby można coraz częściej spotkać również w Niemczech, Czechach i na Słowacji.
R.Z.: Obecnie konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na markę firmy oraz jakość produktów, które kupują. Jak ocenia Pani swoją obecną pozycję i jakie działania są podejmowane, aby klienci pozytywnie kojarzyli zakład mięsny BERGER?
I.B.: Cały czas staramy się, aby klienci pozytywnie odbierali naszą markę. Wynik uwarunkowany jest szeregiem złożonych czynników. Ciągle dążymy do tego, aby zaspokoić potrzeby naszego klienta i aby był on w stu procentach zadowolony z zakupionego produktu. Żeby spełnić oczekiwania klientów, stale szukamy nowych rozwiązań i udoskonaleń naszego systemu logistycznego.
Ostatnio korzystamy z medialnych środków reklamy, bowiem jest ona ważnym czynnikiem kreowania marki. Reklama w radiu lokalnym oraz w telewizji publicznej (TVP3) i prywatnej (TVS) jest ostatnio czasie głównym punktem w naszym planie marketingowym.
R.Z.: Jak się będzie rozwijał Państwa zakład przez kolejne 3 lata ?
I.B.: Strategia naszej firmy nie przewiduje wielkich zmian. Stale dążymy do zwiększenia liczby własnych sklepów firmowych. W roku 2009 przewidziane jest stworzenie pięciu nowych punktów sprzedaży. Oczywiście wychodzimy z założenia, że należy iść z postępem, bo „kto stoi w miejscu, ten się cofa”.
R.Z.: Firma BERGER ma szeroką ofertę mięs i wędlin. Które produkty są flagowe i co je wyróżnia ?
I.B.: W naszej ofercie posiadamy szeroki asortyment własnych wyrobów. Kiełbasy grube, cienkie, wędzonki, salcesony, pasztety …. Co tylko dusza zapragnie.
Jako naszą specjalność polecamy wędliny z tradycji śląskiej. Należą do nich frankfuterki, kiełbasa pieprzowa, śląska, krucha ze wsi, salceson naturalny oraz szynka tradycyjna, cygańska i ogonówka. Wymienione produkty zachwycą każdego smakosza wędlin.
R.Z.: Śląsk to zagłębie wędliniarskie. Co jest Państwa przewagą konkurencyjną ?
I.B.: Jesteśmy rodzinną firmą działająca na rynku od 26 lat. Naszą strategią jest produkcja dobrych jakościowo wyrobów. Stawiamy na jakość, nie na ilość. Klasyka smaku – to hasło przewodnie naszej strategii.