Zakończyła się misja handlowa Krajowej Rady Drobiarstwa - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Zakończyła się misja handlowa Krajowej Rady Drobiarstwa

Misja handlowa przedstawicieli Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej (KRD-IG) zorganizowana podczas targów Gulfood 2017 dobiegła końca. Celem wizyty była promocja europejskiego drobiu wyprodukowanego w ramach krajowego Systemu Jakości QAFP z zachowaniem zasad halal obowiązujących na Bliskim Wschodzie. To właśnie ten kierunek może okazać się ważnym rynkiem zbytu dla rodzimych producentów drobiu w obecnej trudnej sytuacji, wynikającej z wystąpienia grypą ptaków na obszarze Polski. 

Misja gospodarcza KRD-IG nie bez powodu odbyła się w dniach pokrywających się z terminem targów Gulfood 2017. Wydarzenie to gromadzi największą liczbę wystawców spośród imprez organizowanych na Bliskim Wschodzie i blisko 100 000 tysięcy zwiedzających, będąc idealną okazją do promocji polskiego mięsa drobiowego, zacieśniania obecnych relacji oraz nawiązywania nowych. Podczas targów eksperci KRD-IG – przedstawiciele największych polskich zakładów drobiarskich – wzięli udział w spotkaniach biznesowych z lokalnymi reprezentantami branży HoReCa i sieci handlowych, a także importerami i przetwórcami drobiu.

- Rolą KRD-IG jest dbanie o dobrą kondycję drobiarzy, dlatego naszym obowiązkiem jest poszukiwanie nowych rynków zbytu dla polskich producentów drobiu. Zadanie to realizujemy na 100%. Właśnie teraz, kiedy w Polsce panuje grypa ptaków, a swój rynek dla naszych produktów zamknęły Chiny, Tajwan czy Wietnam szczególnie zależy nam na udrażnianiu dostępnych kanałów sprzedaży. Podejmujemy działania w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ponieważ rynek ten jest otwarty na nasz drób, nawet w obliczu grypy ptaków - mówi Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG.

W trakcie misji handlowej zaproszeni goście mieli również możliwość zapoznania się z walorami smakowymi dań z mięsa drobiowego wyprodukowanego w ramach Systemu Jakości QAFP.

- Bardzo się cieszę, że KRD-IG robi wszystko, by pomóc producentom drobiu w tak trudnej sytuacji. Zjednoczone Emiraty Arabskie to rynek, na który chcielibyśmy sprzedać chociaż część nadwyżki wyprodukowanego mięsa drobiowego, które ze względu na grypę ptaków nie może być eksportowane do krajów, które do tej pory były zainteresowane naszymi produktami. Wierzymy, że sytuacja niedługo ulegnie zmianie, ale póki co dobrze, że możemy działać na nowych rynkach - powiedziała Ewa Pruska, z firmy Konspol.

Należy podkreślić, że eksport na taki rynek wymaga oferty produktowej wytworzonej  w systemie halal, który polega na specjalnym sposobie uboju zwierząt, zgodnym z zasadami religii muzułmańskiej. Nieoficjalne informacje docierające do branży wskazują, iż projektowana zmiana przepisów prawa może ograniczyć możliwości prowadzenia uboju w systemie halal w Polsce, a w konsekwencji przyczynić się do zwiększania podaży drobiu na rynku wewnętrznym. Mięso drobiowe, które nie zostanie wyeksportowane spowoduje obniżenie cen surowca, dlatego spadek rentowności branży może stać się realnym zagrożeniem, na które sektor drobiarski nie może sobie pozwolić.

- Ubój rytualny jest ważny w kontekście biznesowym i nie możemy dopuścić do jego zakazania. Ponadto, w obecnej sytuacji wzmocnienie systemu halal jest niezwykle istotne w kontekście sprzedaży drobiu, bo pozwala, by był on stale eksportowany. Spotkania, które organizuje KRD-IG, to dla nas realna szansa na nawiązanie ważnych relacji - mówi Tomasz Kosior z firmy IMEX.

Zjednoczone Emiraty Arabskie to kraj o dużej sile nabywczej i bardzo wysokich wskaźnikach konsumpcji. Kluczową rolę pełnią tu jakość – europejskie normy produkcji drobiu są wysoko cenione – oraz sektor HoReCa, który w obliczu gwałtownego rozwoju turystyki stale się rozwija. Warto również dodać, że według „State of the Global Islamic Economy” wartość sektora produkcji i konsumpcji żywności wytworzonej zgodnie z zasadami systemu halal ma wzrosnąć do ponad 1,9 biliona USD do 2021 roku.

Kampania „Europejski drób – w jakości siła” realizowana jest od lutego 2016 roku. Misja jest kolejnym z szeregu działań podjętych w celu zacieśniania partnerskich relacji w obszarze eksportu najwyższej jakości mięsa drobiowego z UE do ZEA.

 

Źródło: Krajowa Rada Drobiarstwa

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.