Brakuje środków dezynfekujących i rękawic dla sklepów - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Brakuje środków dezynfekujących i rękawic dla sklepów

31 marca wprowadzono nowe obowiązki dotyczące działania sklepów, aby im sprostać niezbędne jest wsparcie instytucjonalne rządu – z taka prośbą Polska Izba Handlu zwróciła się do Minister Rozwoju Jadwigi Emilewicz. Wytyczne zakładają m.in. udostępnienie rękawiczek jednorazowych klientom oraz płynów dezynfekcyjnych. Wobec coraz mniejszej dostępności na rynku jednorazowych foliowych rękawic oraz środków odkażających większość sklepów w Polsce może nie być w stanie spełnić tego obowiązku.

– Aby w sposób zgodny z nowymi wymogami móc realizować swoją działalność niezbędne jest zapewnienie branży handlu detalicznego i hurtowego dostępu do płynów dezynfekcyjnych oraz środków ochrony osobistej. Mówimy tu o ponad 60 tysiącach sklepów spożywczych na terenie kraju funkcjonujących zarówno w ramach sieci handlowych, jak i handlowców niezależnych. Wszystkie te podmioty, aby funkcjonować zgodnie z obowiązującymi przepisami potrzebują możliwości nabycia tych produktów, co na tę chwilę stanowi coraz większy problem i koszt. Przykładowo cena rękawiczek jednorazowych wzrosła z w ostatnim czasie około 30-krotnie. – mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

„Nie można kupić i rękawiczek i płynu, a od 2 kwietnia wchodzą nowe przepisy. Czy mamy zamykać sklepy z tego powodu i klienci mają głodować? Może powinniśmy wywiesić plakaty na sklepach –zamknięty z powodu braku płynu dezynfekującego i rękawiczek jednorazowych. Przecież to kpina.” – jest to fragment jednego z listów, który dotarł do Polskiej Izby Handlu.

Zgodnie informacjami docierającymi do Polskiej Izby Handlu od jej licznych członków główny dystrybutor płynu dezynfekcyjnego różnicuje ceny tego produktu w zależności odbiorców. Oferuje go odbiorcom biznesowym w cenie o kilkadziesiąt procent wyższej niż odbiorcom detalicznym. W sytuacji konieczności sprostania nowym wymogom sanitarnym powoduje to dodatkowe bardzo duże obciążenie finansowe i organizacyjne dla małych i średnich przedsiębiorstw handlowych w Polsce, które muszą zaopatrzyć się w ten produkt, aby móc funkcjonować zgodnie z nowymi przepisami.

– Temat ten nie jest nowy w naszej korespondencji z Ministerstwem Rozwoju. W kwestii dostępu do płynów dezynfekcyjnych i środków ochrony dla pracowników handlu zwracaliśmy się już do Ministerstwa Rozwoju kilkakrotnie w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Ponownie jednak apelujemy o podjęcie pilnych działań w zakresie ułatwień dla branży handlu w nabywaniu płynów dezynfekcyjnych i rękawiczek dla klientów. Zwracamy też uwagę na potrzebę ustabilizowania cen tych produktów, które obecnie stały się warunkiem funkcjonowania sklepów, a tym samym warunkiem zaopatrzenia społeczeństwa w żywność – dodaje Maciej Ptaszyński.

Handel detaliczny w Polsce w tym wyjątkowym czasie rozumie swoją rolę i podchodzi do kwestii profilaktyki w sytuacji epidemii z maksymalną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. Handlowcy w naszym kraju na długo przed wprowadzeniem przez rząd najnowszych obostrzeń z 31 marca podjęli z własnej inicjatywy działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno pracownikom, jak i klientom.

  • Montowane są osłony z pleksi oddzielające stanowiska kasowe od klientów.
  • W miarę możliwości udostępnia się klientom rękawiczki jednorazowe oraz środki do dezynfekcji rąk.
  • Promuje się zachowanie dystansu poprzez specjalne wskaźniki i ogłoszenia w sklepach oraz liczne działania informacyjne.
  • Pomimo braku zaleceń ze strony GIS już od kilkunastu dni wiele sieci limituje ilość klientów mogących przebywać jednocześnie w sklepie.
  • Zapewnia się pracownikom środki ochrony.
  • Promuje się płatności bezgotówkowe.

Autor: Źródło: PIH

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.