„Wkładamy wiele serca we wszystkie nasze produkty, ale jeśli mam wymienić te sztandarowe, to są to produkty z najdłuższą tradycją.”
O historii Zakładów Mięsnych Skiba opowiada właściciel Andrzej Skiba.
Remigiusz Zagraba: Zakłady Mięsne SKIBA istnieją na rynku od 25 lat. Jak wyglądały początki działalności firmy? Z jakimi problemami zmagał się Pan dawniej, a jakie wyzwania pojawiają się obecnie?
Andrzej Skiba: Naszą pozycję i uznanie klientów zdobyliśmy ciężką pracą i zaangażowaniem. Firma na początku działalności zatrudniała 12 pracowników. Do pierwszego sklepu przychodzili nasi krewni, znajomi, sąsiedzi. To dla nich staraliśmy się o jak najlepszy smak oraz jakość mięsa i wędlin. Dzisiaj firma zatrudnia około tysiąca pracowników, a nasze wartości i cele pozostały niezmienne. Problemy mogą pojawić się na każdym etapie, ale nigdy nie były zbyt poważne, co zawdzięczam współpracy z odpowiednimi ludźmi.
R.Z.: Obecnie na polskim rynku jest wiele firm produkujących wędliny. Co wyróżnia Państwa produkty i dlaczego konsumenci powinni wybierać markę SKIBA ?
A.S.: Miłość do tradycyjnych kaszubskich smaków, chęć przekazania ich następnym pokoleniom, a także nieustanny rozwój i odkrywanie nowych receptur — to siła naszej firmy oraz gwarancja wysokiej jakości oferowanych przez nas wyrobów. Wędliny, które posiadamy w ofercie, to produkty regionalne. Starannie dobieramy odpowiednie zioła i przyprawy, a do produkcji używamy wyselekcjonowanych mięs. Posiadamy tradycyjne wieloletnie receptury. Dbamy także o różnorodność oferty oraz o szeroki wybór, dlatego często oferujemy naszym klientom nowe smaki. Jesteśmy jedną z największych firm polskich zajmujących się branżą mięsną. Efektem naszych działań jest docenianie marki „Skiba” przez klientów.
R.Z.: Jakie najczęściej działania podejmują Państwo, aby klienci pozytywnie kojarzyli markę SKIBA?
Stawiamy na prostą i uczciwą komunikację z klientami oraz na wysoką jakość obsługi. Nasi klienci są pewni, że otrzymują produkty najlepszej jakości, a to jest dla nich najważniejsze. Posiadamy także serwis internetowy, na którym zamieszczamy aktualności z życia firmy, dzielimy się naszą wiedzą na blogu oraz udostępniamy przepisy kulinarne tworzone przez znanych blogerów.
R.Z.: Tradycja i jakość produktów, to wartości, które są szczególnie ważne dla Państwa firmy. Jakie produkty z szerokiej ofert sa tymi sztandarowymi?
A.S.: Wkładamy wiele serca we wszystkie nasze produkty, ale jeśli mam wymienić te sztandarowe, to są to produkty z najdłuższą tradycją. Należą do nich kiełbasa biała surowa, krakowska sucha, kiełbasa jałowcowa, ogonówka z wędzarni, kiełbasa polska, szynka bursztynowa i wiele innych. Zbyt dużo, by wymieniać.
R.Z.: W jakie regiony Polski obecnie firma SKIBA dostarcza swoje produkty i jakie kanały dystrybucji obsługujecie?
A.S.: Na początku warto wspomnieć, że jednym z głównych profili działalności, obok produkcji wędlin, jest także produkcja mięsa. Nasze mięso dostępne jest w sieciach handlowych i hurtowniach na terenie całej Polski. Głównym kanałem dystrybucji wędlin jest własna sieć sprzedaży w postaci 7 hurtowni oraz 70 sklepów firmowych zlokalizowanych w północnej części kraju. Poza własną siecią, nasze wędliny trafiają także do hurtowni oraz sklepów spożywczych w północnej i centralnej części Polski.
R.Z.: Co Pana zdaniem dzisiaj i w przyszłości będzie decydowało o sukcesie firm mięsnych w Polsce?
A.S.: Polacy chcą jeść zdrowo i ze smakiem, dlatego najważniejszą sprawą jest wysoka jakość oferowanych produktów. Odbiorcy oczekują także wysokiej jakości obsługi, nad czym nieustannie pracujemy, aby spełniać te oczekiwania na coraz wyższym poziomie.
R.Z.: Jakie inwestycje zamierzają Państwo wprowadzić w ciągu najbliższych trzech lat?
A.S.: Od początku istnienia, czyli przez ćwierć wieku, nasze zakłady są nieustannie modernizowane. Właśnie w tym roku oddaliśmy do użytku dobudowaną część ubojni trzody chlewnej, w której znajduje się: rozbudowany dział rozbioru, powiększony magazyn, zmodernizowany układ komunikacyjny oraz kolejna mroźnia z systemem regałów jezdnych oraz zamrażania płytowego. Na ten moment nie mamy konkretnych planów, ale pomysły są już w głowie.