Jak informuje pressroom sieci handlowej, Jeronimo Martins Polska oraz Instytut Żywności i Żywienia im. prof. dra med. Aleksandra Szczygła połączyły siły, by jak najskuteczniej edukować konsumentów w zakresie zasad właściwego żywienia oraz prawidłowej diety. Podpisana 20 marca br. umowa o współpracy zakłada wsparcie merytoryczne Instytutu dla projektów realizowanych przez sieć Biedronka.
Biedronka już od lat podejmuje działania, mające na celu edukację klientów odnośnie zdrowego odżywiania się. Dodatkowo wraz z partnerami handlowymi pracuje nad zmianą składu produktów marki własnej w kierunku prozdrowotnym, a na półki sklepów wprowadza nowe artykuły, które są istotne z punktu widzenia zbilansowanej diety. Obecnie – na bazie zawartej umowy - o jak najlepsze poinformowanie klientów o wprowadzanych nowościach zadbają eksperci Instytutu Żywności i Żywienia,
we współpracy z którymi opracowane zostaną również materiały edukacyjne dla konsumentów.
- Nasze sklepy odwiedza blisko 4 miliony klientów dziennie. To bardzo ważne, byśmy wielopłaszczyznowo działali na rzecz poprawy ich stanu zdrowia. Połączone siły naszej sieci oraz Instytutu dają nam jeszcze większe możliwości dotarcia do konsumentów z ważnymi przekazami na temat prawidłowego żywienia - mówi dr inż. Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości Jeronimo Martins Polska.
W ramach koalicji podjęte zostaną również działania ukierunkowane na edukację pracowników JMP. W firmie zostaną przeprowadzane przez ekspertów Instytutu szkolenia na temat właściwych nawyków żywieniowych i zasad prawidłowego czytania etykiet. Ponadto wszyscy pracownicy JMP otrzymają materiały edukacyjne przygotowane przez IŻŻ na ten temat.
- Chociaż promujemy od wielu lat zasady prawidłowego żywienia i właściwe nawyki żywieniowe to ciągle jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego działalność edukacyjna jest ważnym elementem zadań Instytutu na rzecz poprawy świadomości i stanu wiedzy społeczeństwa z zakresu żywności, żywienia i ich wpływu na zdrowie, jak również dokonywania świadomych wyborów żywieniowych. W działania te zaangażowane są wszystkie merytoryczne jednostki organizacyjne Instytutu, które prowadzą wieloraką działalność szkoleniową i edukacyjną. To w Instytucie opracowywane są krajowe normy i standardy żywieniowe. Jako eksperci stosujemy zarówno najnowszą wiedzę, jak i wieloletnie doświadczenie w tego typu działalności, co chcemy wykorzystać w naszej współpracy – mówi dr n. med. Agnieszka Jarosz, Kierownik Centrum Promocji Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Instytutu Żywności i Żywienia.
Początek wspólnych działań Biedronki z Instytutem Żywności i Żywienia sięga 2009 roku. W ramach tej współpracy w sklepach sieci dwukrotnie, w r. i r., zorganizowana została akcja edukacyjna „Czytaj etykiety”, prowadzona w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Celem tej akcji jest nauczenie konsumentów poprawnego interpretowania informacji podanych na etykietach produktów spożywczych, a tym samym podejmowania racjonalnych decyzji żywieniowych.
Biedronka angażuje się także w inne inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego żywienia. Realizuje program „5 garści zdrowia”, zachęcający do spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce zaczęła też w ramach produktów marki własnej oferować produkty bezglutenowe, zaopiniowane i potwierdzone przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Ponadto w samym 2014 roku, Biedronka wspólnie z dostawcami, ograniczyła w artykułach spożywczych marki własnej substancje, których w Polsce spożywa się za dużo. W ten sposób w ubiegłym roku na rynek zostało wprowadzonych mniej soli - o ton, tłuszczu – o ponad 250 ton
i cukru – o ponad 120 ton.