Firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zajęła 8. miejsce w zestawieniu „500 Największych Firm w Europie Środkowo - Wschodniej”. W kategorii sieci handlowych po raz kolejny uplasowała się na pozycji lidera regionu. VIII edycję międzynarodowego rankingu przygotowała firma doradcza Deloitte oraz dziennik „Rzeczpospolita”, informuje biuro prasowe dyskontu.
Dzięki przychodom ze sprzedaży, które wyniosły w 2013 r. ok. 32 mld złotych (ok. 7,7 mln euro), firma Jeronimo Martins Polska zajęła 8. miejsce w rankingu TOP CE 500, awansując aż o cztery pozycje w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
Wyniki rankingu potwierdzają silną pozycję Jeronimo Martins Polska w Centralnej i Środkowej Europie. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju sieci sklepów Biedronka, liczącej już blisko 2500 placówek w ponad 900 miejscowościach, pozwoliła spółce zanotować w 2013 roku wzrost obrotów liczony w euro na poziomie 13 procent, co stanowi najlepszy wynik nie tylko w ścisłej czołówce, ale w dwudziestce najwyżej notowanych przedsiębiorstw tegorocznej edycji. Jeronimo Martins Polska jest też jedyną spółką z branży handlowej, która znalazła się w pierwszej dziesiątce zestawienia.
Jest to już ósma edycja rankingu firmy Deloitte prezentującego 500 przedsiębiorstw z regionu Europy Środkowo - Wschodniej, które osiągnęły najwyższe przychody ze sprzedaży. W zestawieniu uwzględnione zostały firmy pochodzące z 18 krajów.
Jeronimo Martins Polska jest jedną z największych polskich firm i najcenniejszych marek. Jej dynamiczny rozwój był wielokrotnie doceniany w rankingach zestawiających największe przedsiębiorstwa w Europie i w Polsce. Jest drugą co do wielkości polską firmą według dziennika „Rzeczpospolita”. Znalazła się także na 8. pozycji w najnowszym rankingu największych płatników podatku CIT dziennika „Puls Biznesu”, zajmując jednocześnie pierwsze miejsce wśród sieci handlowych.