Głównym rynkiem zbytu dla polskiej wołowiny od lat są kraje UE, gdzie w 2016 r. trafiło ok. 87% wolumenu eksportu mięsa wołowego nieprzetworzonego. Polska wołowina jest konkurencyjna cenowo na rynkach unijnych. Dodatkowo sprzedaż zagraniczna stymulowana jest przez większą konsumpcję tego mięsa na rynkach UE. Obserwuje się jednak postępującą dywersyfikację rynków zbytu. Zyskują na znaczeniu nowi odbiorcy polskiej wołowiny, tj.: Izrael, Hongkong, Turcja, a także Bośnia i Hercegowina.
W 2016 r. najwięcej mięsa wołowego schłodzonego wyeksportowano z Polski do Włoch - 77,7 tys. t, co stanowiło 27% całego eksportu. Na drugim miejscu z 15,5% udziałem uplasowały się Niemcy - 44,7 tys. t, a w dalszej kolejności: Holandia - 36,6 tys. t, Hiszpania - 22,9 tys. t oraz Wielka Brytania - 13,6 tys. t. Na uwagę zasługuje powrót polskiej wołowiny schłodzonej na rynek Turcji (w 2016 r. eksport wyniósł 9,2 tys. t), a także pięciokrotny wzrost eksportu tego mięsa do Izraela (5 tys. t).
Źródło: AgroTydzień