Budowa silnej marki polskiej żywności, to zdaniem sekretarza stanu Jacka Boguckiego podstawowe zadanie na drodze do zwiększania wartości eksportu polskich produktów rolno-spożywczych. Często trudniejsze nawet od pozyskiwania nowych rynków zbytu.
Promocja polskiej żywności, poprzez utrwalanie jej jako marki, powinna – zdaniem wiceministra Boguckiego − odbywać się przede wszystkim na rynkach odległych, na których trudniej jest zacząć sprzedaż, ale można uzyskiwać tam większą marżę, większe dochody. Takie kierunki eksportu są niezwykle perspektywiczne.
Jacek Bogucki podkreślił, że spotkanie zorganizowano z inicjatywy zarówno strony rządowej jak i przedsiębiorców. Miało ono charakter roboczy i z pewnością posłuży wypracowaniu zasad, które pomogą w pokonywaniu barier i rozwiązywaniu problemów, z którymi borykają się eksporterzy polskiej żywności.
- Jako administracja rządowa chcemy otwierać rynki i jednocześnie zwiększać możliwości eksportowe – mówił sekretarz stanu, zwracając się do uczestników spotkania z pytaniem jak administracja może pomóc w eksporcie i go ułatwić.
Źródło: MRiRW
Partner portalu