NajwiÄ™kszym odbiorcÄ… miÄ™sa drobiowego z Polski w 2016 r. byÅ‚y Niemcy (16,4% wolumenu eksportu), które zwiÄ™kszyÅ‚y zakupy o ok. 18% do 168,3 tys. t, wydatkujÄ…c 429,5 mln euro, tj. 9% wiÄ™cej niż rok wczeÅ›niej. Na drugim miejscu, z 9% udziaÅ‚em w polskim eksporcie, znalazÅ‚a siÄ™ Wielka Brytania. Eksport do tego kraju wzrósÅ‚ w 2016 r. o 20% do ponad 92 tys. t, przy 4% wzroÅ›cie wpÅ‚ywów ze sprzedaży do 238,3 mln euro. W dalszej kolejnoÅ›ci uplasowaÅ‚y siÄ™ Czechy (7,5% wolumenu eksportu), gdzie zwiÄ™kszono sprzedaż o 12% do 76,6 tys. t, przy 10% wzroÅ›cie wartoÅ›ci eksportu (135,2 mln euro). Kolejne miejsca przypadÅ‚y Holandii (6,6%), Francji (6,4%) oraz SÅ‚owacji (4,7%).
ŹródÅ‚o: AgroTydzieÅ„