Prognozy listopadowego Barometru Carrefour na rok 2014 zapowiadają się optymistycznie - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Prognozy listopadowego Barometru Carrefour na rok 2014 zapowiadają się optymistycznie

Listopadowa wartość Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej wyniosła -8,4 punktu (w skali od -100 do +100), co oznacza, że wzrosła o 2,5 punktu w porównaniu z notowaniem z poprzedniego miesiąca. Obecny poziom wartości Barometru Carrefour jest zarazem najwyższym od początku 2011 r. Jednocześnie optymistyczne są prognozy dotyczące przyszłego roku.

 Na zmianę wartości Barometru Carrefour pozytywnie wpływały wzrost wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej, poprawa ogólnego klimatu koniunktury w handlu, wzrost nominalnej dynamiki wartości kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym, a także wzrost realnej dynamiki sprzedaży detalicznej, wzrost dynamiki liczby pracujących w sektorze przedsiębiorstw, spadek wskaźnika inflacji oraz wzrost nominalnej dynamiki przeciętnych wynagrodzeń brutto w sektorze przedsiębiorstw. Wzrost wartości Barometru był łagodzony przez spadek skłonności konsumentów do zakupów.

Fakt, iż po zeszłomiesięcznym spadku poziomu wartości Barometru Carrefour, w listopadzie znowu mamy do czynienia ze wzrostem, jest dla nas pozytywną informacją. Z perspektywy sektora handlowego najbardziej istotne są jednak prognozy dotyczące dynamiki konsumpcji oraz skłonności konsumentów do zakupów. W tym miesiącu nastąpił spadek tego najważniejszego dla handlu wskaźnika, mamy jednak nadzieję, że wzrastająca wartość całego Barometru Carrefour jest optymistyczną zapowiedzią - mówi Jean Anthoine, Prezes Carrefour Polska.

Należy pamiętać, że wartość Barometru Carrefour od prawie pięciu lat, znajduje się poniżej poziomu neutralnego, czyli zera. Stanowi to potwierdzenie obserwowanej na rynku dominacji negatywnych czynników. Poprawa koniunktury jest powolna, a jej skala na razie niewielka.

Według IBnGR, w najbliższych miesiącach stan polskiej gospodarki w dalszym ciągu będzie się poprawiał,a trend zmian wartości Barometru Carrefour będzie to potwierdzał. Według najnowszej prognozy makroekonomicznej IBnGR, tempo wzrostu gospodarczego w kolejnych kwartałach będzie coraz wyższe. Po nienajlepszym roku 2013, w którym tempo wzrostu PKB będzie najniższe od ponad dekady, w 2014 roku nastąpi przyspieszenie, a PKB wzrośnie o 2,5 procenta. Pomimo poprawy, w dalszym ciągu daleko będzie do wyników osiąganych na przykład w latach 2006-2008, kiedy to gospodarka rozwijała się w tempie powyżej pięciu, a nawet sześciu procent. Podobnych rekordowych wyników w najbliższych latach nie należy się spodziewać.

Jak wskazują nasze szacunki i prognozy, w skali całego 2013 roku tempo wzrostu spożycia indywidualnego osiągnie wartość poniżej jednego procenta, a więc stosunkowo niewielką. Oczekujemy jednak poprawy w 2014 roku, kiedy to podobnie jak w przypadku PKB, w każdym kolejnym kwartale przewidywany jest przyrost dynamiki konsumpcji prywatnej – mówi dr Bohdan Wyżnikiewicz, wiceprezes Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową.

Według szacunków IBnGR, w całym 2014 roku tempo wzrostu spożycia indywidualnego wyniesie 2,2 procenta, co będzie wynikiem lepszym od notowanych w latach 2012-2013. 
W 2014 roku powoli odwracać się zaczną również negatywne tendencje w kształtowaniu się popytu inwestycyjnego. Zahamowanie spadku nakładów inwestycyjnych i niewielki ich przyrost pozwalają z większym optymizmem patrzeć na perspektywy wzrostu gospodarczego w dalszej przyszłości.

Barometr Koniunktury Konsumenckiej jest wyliczanym comiesięcznie wskaźnikiem obrazującym aktualny stan koniunktury. Jego wartości zmieniają się w przedziale od -100 do +100. Wartości poniżej zera wskazują niekorzystna koniunkturę konsumencka, a powyżej – korzystną.

Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.

Źródło; Carrefour

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.