Raport sprzedaż w sklepach małoformatowych we wrześniu 2019 r. - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Raport sprzedaż w sklepach małoformatowych we wrześniu 2019 r.

Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu we wrześniu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wzrosła o 7,1% w odniesieniu do zeszłego roku, jednakże liczba przeprowadzonych transakcji nieznacznie zmalała. W zestawieniu z sierpniem 2019 r. obroty sklepów małoformatowych spadły o blisko 10%, zaś liczba transakcji zmniejszyła się o 8,5%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 we wrześniu 2019 r.: -10% mdm ,+7,1% rdr

Jak co roku w sklepach małoformatowych w związku ze spadkiem temperatur zmniejszeniu uległa liczba transakcji (towarzysząca spadkowi wartość sprzedaży), bo klienci rzadziej odwiedzają je ze względu na lody czy napój z lodówki. W 2019 r. letnie upały skończyły się wraz z początkiem września, co natychmiast miało swoje przełożenie na spadek sprzedaży m.in. napojów gazowanych (we wrześniu liczba transakcji była o 23% niższa niż w sierpniu), wody (spadek o 27%) oraz piwa (o 17%). Największe spadki (o ponad 50%) zarejestrowano jednakże w kategorii najbardziej wrażliwej na pogodę, czyli lody – jeszcze w sierpniu po mrożone przekąski sięgał o piętnasty klient przychodzący do placówki małego formatu, a we wrześniu już tylko co trzydziesty. Niższe temperatury i początek roku to czynniki powodujące, że do łask wracają tradycyjne słodycze czekoladowe, takie jak batony (we wrześniu wartość ich sprzedaży była o 27% wyższa niż w sierpniu), wafelki (wzrost o 22%) czy rogaliki. Jak pokazują dane z paragonów, tego typu produkty mają na celu nie tylko do poprawy nastroju, ale bardzo często są łatwo dostępnymi zamiennikami lub dodatkami do drugiego śniadania – w dni powszednie niemal co ósmy paragon z batonikami i wafelkami i co piąty z rogalikami przechodzi przez kasy w godzinach miedzy siódmą a dziewiątą.

W analogicznym okresie ubiegłego roku dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: + 5%

Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu we wrześniu 2019 r. średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła 14,86 zł i była tylko o 1,6% niższa niż niż miesiąc wcześniej. W porównaniu z wrześniem zeszłego roku, średnia wartość koszyka zwiększyła się o 7,8%, lecz wzrost ten był w głównej mierze spowodowany zjawiskiem rosnących cen. Jedną z kategorii, za które klienci sklepów małoformatowych płacili we wrześniu o wiele więcej niż w roku ubiegłym, jest cukier – wartość jego sprzedaży wzrosła o ponad 20% w porównaniu z wrześniem 2018 r., choć liczba sprzedanych opakowań utrzymała się niemal na tym samym poziomie.

W placówkach małego formatu stale odnotowywany jest dynamiczny wzrost sprzedaży produktów wpisujących się we współczesne trendy żywieniowe związane ze zdrowiem, wegetarianizmem a także z wygodą i oszczędnością czasu. W ujęciu rok do roku kilkudziesięcioprocentowe wzrosty zarówno pod względem liczby transakcji, jak i wartości zanotowały takie kategorie jak musy owocowe, gotowe dania chłodzone czy roślinne zmienniki mleka. Urodzaj grzybów w polskich lasach miał swój wpływ na wzrost sprzedaży octu – we wrześniu 2019 r. wartość jego sprzedaży była o ponad 50% wyższa niż w 2018 roku.

W supermarketach 301-2500 m2 (z wyłączeniem dyskontów)  we wrześniu 2019 obroty były o -9,1% niższe niż miesiąc wcześniej. Natomiast sprzedaż rdr w supermarketach to +0,7%.

 

Źródło: Polska Izba Handlu

 

Partner portalu

 

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.