Nie tylko lody na patyku – relacja z targów easyFairs® FOOD-to- GO Gdańsk.
Uznane firmy prezentujące swoje produkty, mnóstwo smacznych przekąsek, a także gastronomiczne show, które gromadziły rzesze zwiedzających – wszystko to można było znaleźć na targachdla małej gastronomii, fast food i cateringu – easyFairs FOOD-to-GO Gdańsk, które odbyły się 8 i 9 lutego w Hali AWFiS w Gdańsku.
Organizatorzy postawili sobie za cel dotarcie do jak największej grupy restauratorów, właścicieli małych punktów gastronomicznych czy sezonowych barów oraz umożliwienie im zapoznania się z ofertą firm z branży gastronomicznej. Nowa impreza w targowym kalendarzu Pomorza przyciągnęła pokaźną grupę zwiedzających bezpośrednio związanych z branżą gastronomiczną. Wśród gości targowych dominowali właściciele i managerowie restauracji, którzy stanowili prawie 70% wszystkich zwiedzających. Mieli oni szansę nawiązać kontakty biznesowe z przedstawicielami 40 przedsiębiorstw prezentujących swoje produkty czy usługi na targach.
Targi easyFairs FOOD-to-GO to branżowa impreza skupiająca przedstawicieli sektora małej gastronomii. W przeciwieństwie do wielu innych wydarzeń tego typu, targi easyFairs FOOD-to-GO nie obejmują całego rynku HoReCa, ale przede wszystkim sektor Fast-food. Taka specjalizacja pozwala w jeszcze lepszy sposób spełnić oczekiwania zwiedzających oraz zaproponować im najlepsze produkty i rozwiązania.
W trakcie gdańskiej edycji targów przedstawiciele branży gastronomicznej mogli zapoznać się z ofertą firm mających w swoim asortymencie takie produkty jak m.in.: profesjonalny sprzęt gastronomiczny (elementy wyposażenia lodziarni i cukierni, urządzenia do obróbki żywności), produkty i półprodukty spożywcze (mrożonki, przyprawy, lody, pieczywo, nabiał), opakowania spożywcze, środki utrzymania czystości. Nie zabrakło również nowości czy produktów wychodzących naprzeciw zmianom jakie ciągle dokonują się w branży. Sporym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się pochłaniacze dymu tytoniowego – urządzenia obecnie właściwie niezbędne w barach czy restauracjach. Spośród dań typu Fast-food na uznanie z pewnością zasługuje „ziemniak na patyku” – nowatorska metoda podawania znanych od dawna frytek. Być może już niedługo na nadmorskich deptakach pojawią się tłumy turystów z ’’ziemniakiem na patyku’’ zamiast tradycyjnych lodów? Póki co jednak mrożone desery w rożku lub na patyku mają się bardzo co dobrze, co było widać w trakcie targów. Spora liczba firm oferujących rozwiązania dla lodziarni, a także ich bogata oferta zdobyły sobie uznanie zwiedzających.
Koncepcja targów easyFairs FOOD-to-GO stwarza nie tylko szansę nawiązania ciekawych kontaktów biznesowych czy zapoznania się z nowościami na rynku, ale także daje możliwość uczestniczenia w warsztatach i mini-prezentacjach learnShops. Seminaria organizowane na otwartej przestrzeni targowej zgromadziły wielu zwiedzających. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się show barmańskie oraz pokaz parzenia kawy, ale i na innych, bardziej teoretycznych prezentacjach, nie zabrakło widzów. Goście targowi docenili różnorodność z jaką spotkali się na targach easyFairs FOOD-to-GO i ponad 70 % z nich stwierdziło, że przygotowana oferta spełniła ich wymagania.
Organizatorzy już dziś zapraszają do udziału w drugiej edycji targów easyFairs FOOD-to-GO Gdańsk, która odbędzie się w lutym 2012 roku oraz do odwiedzenia trzeciej edycji targów w Krakowie, w dniach 11 i 12 maja 2011 r. Z pewnością nie zabraknie ciekawych rozwiązań, które pozwolą Państwu wzbogacić ofertę na nadchodzący letni sezon.