Rośnie apetyt na marki własne
Targi Kielce zapraszają na II Targi i Konferencję Producentów Marek Własnych PLME . Warsztaty poprowadzą najlepsi specjaliści branży. Marki własneświęcą w Polsce tryumfy, są wszędzie, a ich udział w rynku detalicznym przekroczył już 20 procent. Polscy konsumenci pokochali produkty sektora private label i chcą więcej. Poszukiwanie nowych dróg rozwoju, skuteczne planowanie działań to konieczność producentów, sieci handlowych. Platformą biznesowej wymiany doświadczeń są Targi i Konferencja Producentów Marek Własnych PLME, które odbędą się 29-30 czerwca w Kielcach.
Aż 97 procent badanych Polaków przyznaje, że ma w domu produkty marek własnych. 64 procent docenia ich dobrą relację jakości do ceny.Marki własne kupujemy chętnie, zarówno podczas codziennych, drobnych zakupów, jaki i planując te duże, cotygodniowe.Wszystko to wynika zraportu pt. „Jak postrzegamy marki własne? Perspektywy rozwoju rynku private label w Polsce”, przygotowanego w roku 2014 przez Grupę On Board i ekspertów Krajowej Izby Gospodarczej oraz Polskiej Izby Handlu.
- Rynek marki własnej na naszych oczach się zmienia – mówi Ireneusz Cichoński, Szef Działu Marketingu Marek Własnych sieci Intermarche. - Konsument, który jeszcze 2 - 3 lata temu bał się marki własnej, dziś po prostu jej poszukuje. Z kolei marka własna uzyskała akceptację klientów także w kategoriach, stanowiących o ich bezpieczeństwie - przykładem są produkty do higieny intymnej, parafarmaceutyki, produkty dla dzieci.
- Z roku na rok marka własna znajduje coraz więcej odbiorców i to nie tylko tych z najmniej zasobnym portfelem, ale również tych o bardziej wyrafinowanym podniebieniu, którzy stawiają nie tylko na wysoką jakość i innowacyjne rozwiązania, ale również na autentyczność, czyli pochodzenie produktu – zauważa dr Magdalena Stachura, Kierownik Centrum Kontroli Produktów Tesco.
Kompleksowe Targi PLME
Ubiegłoroczny, udany debiut Targów Producentów Marek Własnych PLME sprawił, że zainteresowanie branży wymianą doświadczeń wzrasta, a kolejna edycja zapowiada się bardzo ciekawie. W tym roku wydarzenie uzupełnią liczne warsztaty z gronem znanych specjalistów branży. Targi PLME są wciąż, jedną z nielicznych w Europie, międzynarodową imprezą obejmującą kompleksowo rynek marek własnych. To także miejsce spotkań producentów, odbiorców hurtowych i najważniejszych sieci handlowych.
- Podjęcie tematu marek własnych, w ramach targów PLME w Kielcach, uważam za jak najbardziej cenne dla branży. Wymiana doświadczeń bywa źródłem inspiracji do nowych działań i wdrożenia innowacyjnych pomysłów – mówi dr Magdalena Stachura
- Marka własna stała się osią najważniejszych procesów handlowych, punktem odniesienia dla innych działań w sieciach handlowych, na pokładach sklepów detalicznych – dodaje dr Andrzej Maria Faliński, Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
- Potrzeba miejsc i okoliczności, gdzie doświadczenie i wiedzę z tego zakresu można zdobyć. Taką inicjatywą są kieleckie Targi Marki Własnej, na których po prostu trzeba być, by zdobyć tak wiedzę, jak i właściwe kontakty. A na pewno, by zorientować się w trendach i okolicznościach ewolucji jednego z najważniejszych zjawisk w sektorze handlu.
Profesjonaliści wskażą drogę
Konferencja towarzysząca targom PLME w tym roku, odbywać się będzie 29 czerwca, pod hasłem ”Marka Własna jako instrument nowoczesnej konkurencji”. Zakres merytoryczny obejmuje takie zagadnienia jak: marki własne w polityce firm lokalnych i ogólnokrajowych; tworzenie marki „parasolowej”; marki własne, a eksport polskiej żywności czy konfrontacja marek własnych z handlem internetowym. Prelegentami podczas konferencji będą profesjonaliści związani z branżą handlową, w tym wspomniani już wcześniej: dr Andrzej Maria Faliński, Maciej Ptaszyński, Ireneusz Cichoński, Dorota Kałowska oraz radca prawny Ignacy Janas.
30 czerwca z kolei odbędą się specjalne branżowe warsztaty, stworzone w oparciu o Formułę 5P Private Labels czyli Product, Packaging, Point of Sale, Promotion, Potential for the Future. Wśród prowadzących warsztaty znajdą się: dr Magdalena Stachura i Marcin Tuleja z Tesco Polska, Dorota Kałowska PIH/Cobalt Spark, Andrzej Wojciechowski FMCG Business Consulting czy Robert Smith z firmy DS. Smith Poland.