firmymiesne.pl: Jak ocenia Pani obecną sytuację w branży mięsnej?
Agnieszka Miklas: Branża przemysłu mięsnego stoi obecnie przed wieloma wyzwaniami, będącymi konsekwencją kryzysu gospodarczego. Wiele zakładów mięsnych zostało już zmuszonych do ogłoszenia upadłości. Sytuację poważnie komplikuje relacja kursu złotego wobec euro. Zakładom bardzo trudno jest planować zakupy żywca oraz sprzedaż mięsa i przetworów. Słaby złoty poważnie ogranicza możliwości ich importu. Ponadto drogi surowiec niekorzystnie wpłynie na rentowność firm mięsnych, gdyż nie będą one w stanie przerzucić całego wzrostu kosztów na konsumentów. Jednym słowem trwa walka o to, komu uda się przetrwać i pozostać branżowym liderem.
firmymiesne.pl: Dlaczego zatem zdecydowaliście się Państwo na organizację II edycji Targów Przemysłu Mięsnego MEAT MEETING?
Agnieszka Miklas: Kryzys, o którym mówiliśmy, można potraktować jako zapowiedź destrukcji albo szansę na rozwój! Trzeba myśleć kreatywnie, szukać sygnałów o nadchodzących okazjach, być gotowym na zmiany i nawiązanie nowych kontaktów biznesowych. Okazją ku temu jest uczestnictwo w profesjonalnej imprezie targowej, jaką są niewątpliwie organizowane przez nas Targi Przemysłu Mięsnego MEAT MEETING
firmymiesne.pl: Do kogo skierowana jest impreza?
Agnieszka Miklas: Targi MEAT MEETING to specjalistyczna impreza dla wszystkich przedstawicieli przemysłu mięsnego. Swoją ofertę zaprezentują w Expo Silesia nie tylko zakłady mięsne i rzeźnie, ale również producenci maszyn, urządzeń, przypraw i środków funkcjonalnych wykorzystywanych w przemyśle mięsnym. Nie zabraknie również hurtowników i detalistów, producentów wyposażenia punktów sprzedaży, odzieży roboczej czy specjalistycznych środków transportu. Warto również zwrócić uwagę na fakt, iż w tym samym terminie co MEAT MEETING odbywają się w naszym pawilonie także Targi Wyposażenia Hoteli, Gastronomii i Cateringu – HOTEL-GASTRO MEETING. Ubiegłoroczna edycja udowodniła, że formuła równoległej organizacji tych dwóch imprez sprawdza się, ponieważ daje naszym wystawcom możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z szefami kuchni, właścicielami obiektów gastronomicznych
czy hotelarskich!
firmymiesne.pl: Na jakie atrakcje mogą liczyć wystawcy oraz odwiedzający targi MEAT MEETING 2009?
Agnieszka Miklas: Targom towarzyszyć będzie bogaty program konferencji dla specjalistów, przygotowany przez środowiska naukowe i badawcze. Planujemy już kolejną edycję ALL ABOUT MEAT, we współpracy z miesięcznikiem „Rzeźnik Polski” i Związkiem Polskie Mięso. Na pewno będziemy również szeroko dyskutować o możliwościach pozyskania środków unijnych na promocję produktów rolno-spożywczych. Nasi wystawcy będą mogli po raz pierwszy walczyć o Medal Targowy Expo Silesia, a miesięcznik „Rzeźnik Polski” wręczy nagrody i wyróżnienia w konkursie produktowym „Barbórkowa Karczma Smaków”.
firmymiesne.pl: Od czego trzeba zacząć, jeżeli zdecydujemy się na udział w Targach?
Agnieszka Miklas: Wszystkie niezbędne informacje można znaleźć w formularzach „Zgłoszenia uczestnictwa”, które organizatorzy targów udostępniają na swoich stronach internetowych. W przypadku MEAT MEETING, zapraszamy zainteresowane firmy na stronę www.meatmeeting.pl i radzimy zapoznanie się z zakładką „Dla Wystawców”. Tam oprócz formularzy z pełnym zestawianiem cenowym zamieszczamy na bieżąco informacje o promocjach oraz informujemy o możliwościach wyposażenia stoiska. Bardzo ważny jest kontakt z samym organizatorem targów, który na bieżąco udziela wystawcom wszelkich informacji i wskazówek. Zawsze warto również poszukać informacji o organizatorze, obiekcie targowym i poprzedniej edycji wydarzenia, czy nawet zasięgnąć opinii w branży na ich temat. Ważne jest pozyskanie informacji o całej kampanii marketingowej targów, która zachęci potencjalnych klientów do odwiedzenia stoiska naszej firmy podczas wydarzenia.
firmymiesne.pl: Jak obniżyć koszty uczestnictwa w targach w dobie kryzysu, a jednocześnie efektownie zaprezentować ofertę swojej firmy?
Agnieszka Miklas: W obecnej sytuacji rynkowej dla wystawcy najważniejsze jest oczywiście określenie wysokości środków finansowych, jakie może przeznaczyć na projekt stoiska swojej firmy. Cena powierzchni jest oczywiście czynnikiem determinującym. Reguła jest prosta, im wcześniej firma zdecyduje się na udział w wydarzeniu targowym, tym niższy będzie koszt uczestnictwa w nim, dzięki okresowi promocyjnemu. Warto również zapoznać się z dodatkowymi ofertami, które proponują wystawcom organizatorzy targów. W przypadku MEAT MEETING jest to promocja „Głodnemu METR na myśli” czy „APETYT NA BIZNES”. Pierwsza z nich pozwala uzyskać 3 metry kwadratowe niezabudowanej powierzchni gratis, w zamian za każdą firmę, która zgłosi swoje uczestnictwo w MEAT MEETING z polecenia naszego klienta. Jak łatwo się domyślić, polecając imprezę kilku firmom można w drastyczny sposób obniżyć koszt udziału w targach. „APETYT NA BIZNES”, to natomiast specjalna propozycja dla hurtowni i centrów dystrybucji mięsa, wędlin czy drobiu, dająca możliwość zakupu 12 metrów kwadratowych stoiska z dwudziestoprocentowym rabatem!
Przede wszystkim nie warto się zrażać, nawet wystawca, którego nie stać na ekspozycję o powierzchni 100 metrów kwadratowych, ma szansę w sposób efektywny i efektowny zaistnieć na takiej jak nasza imprezie! Ze względu na ograniczoną powierzchnię, można na przykład zdecydować się na kompaktową zabudowę stoiska, z wykorzystaniem piętra, które nie tylko pozwoli ograniczyć koszt zakupionej powierzchni, ale da przedstawicielom handlowym możliwość prowadzenia rozmów z głównymi kontrahentami w komfortowych warunkach. Jak widać możliwości jest wiele, ponadto oferujemy wystawcom takie działania marketingowe jak reklama firmy w radiowęźle, który działa w naszym pawilonie, dystrybucja ulotek przez hostessy, logo firmy na planie targów, który otrzymuje każdy ze zwiedzających - trzeba tylko być kreatywnym!
firmymiesne.pl: Na koniec proszę powiedzieć kilka słów o sosnowieckim centrum targowym, w którym organizujecie Państwo wystawy.
Agnieszka Miklas: Dysponujemy halą o powierzchni targowej 13,5 tysiąca metrów kwadratowych, w nowoczesnym klimatyzowanym pawilonie, wyposażonym we wszystkie potrzebne wystawcom media i ponad 20 tysiącami metrów kwadratowych zewnętrznego terenu wystawienniczego. Dodatkowym atutem naszych obiektów targowych jest świetna lokalizacja. W niedalekiej odległości od Expo Silesia znajdują się drogi szybkiego ruchu łączące tereny targowe z Katowicami, Krakowem, Opolem, Wrocławiem, Cieszynem oraz z Warszawą. Dwa lotniska międzynarodowe, w Balicach i Pyrzowicach, są w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od sosnowieckiego obiektu targowego. Warto przy okazji dodać, że planujemy rozbudowę naszych obiektów targowo-wystawienniczych.