Remigiusz Zagraba: W dniach 20 – 21 luty 2009 odbyły się IV Targi Mięso Wędliny – Smak Polski organizowane przez Zarząd Targów Warszawskich. Czym charakteryzowały się Targi i jak ocenia Pani ich przebieg?
Karolina Chrzanowska: Targi były imprezą przede wszystkim dla biznesu jednakże mieszkańcy Warszawy i okolic również zjawili się by zasmakować i zakupić oferowane przez wystawców produk
R.Z.: Ilu wystawców z branży mięso – wędliny miało okazje zaprezentować swoje produkty?
K.Ch.: Targi poświęcone były pełnej ofercie produktu naturalnego-regionalnego tak więc wystawców posiadających w swojej ofercie tylko i wyłącznie mięso i wędliny było kilku. Pozostali wystawcy zaprezentowali pełną ofertę produktów regionalnych.
R.Z.: Kto głównie odwiedził targi?
K.Ch.: Zwiedzający to przede wszystkim biznes
R.Z.: Czy różniła się IV edycja Targów MIĘSO WĘDLINY SMAK POLSKI od poprzednich ?
KCh.: Tegoroczna edycja pod nowym tytułem „Smak Polski” była przedstawieniem oferty produktów naturalnych regionalnych.
Zależało nam na zaprezentowaniu w centrum stolicy pełnego asortymentu zdrowej żywności ze wszystkich regionów Polski.
Nie były to wyłącznie mięso i wędliny ale również pełna oferta zawierająca m.in. sery, pieczywo, ryby, miody, browary, ciasta oraz urządzenia i akcesoria niezbędne do produkcji i handlu.
R.Z.: Zorganizowaliście Państwo również konferencję, w której udział wzięli przedstawiciele wojska, cateringu oraz sklepów wielkopowierzchniowych. Co było głównym tematem rozmów?
K.Ch.: Konferencja „Kanały Dystrybucji Mięsa i Wędlin” miała na celu stworzenie możliwości bezpośredniego kontaktu producentów z odbiorcą w tym przypadku wojskiem , sklepami wielkopowierzchniowymi i firmami cateringowymi.
Producenci mieli możliwość zapoznania się z warunkami które musza być spełnione aby nawiązać współprace handlową z w/w odbiorcami hurtowymi.
R.Z.: Jak Pani ocenia przygotowanie wystawców pod względem technicznym, produktowym oraz ogólnej wizualizacji stoisk.
K.Ch.: Wystawcy tegorocznej edycji zaprezentowali indywidualne formy charakterystyczne dla konkretnego regionu. Pięknie wyeksponowane produkty z charakterystyczną nutą stylu ludowego.
R.Z.: Planują Państwo kolejne edycje targów, jeśli tak to kiedy?
K.Ch.: Kolejna edycja targów mięso i wędliny „Smak Polski” odbędzie się jak co roku w lutym 2010 roku w PKiN w Warszawie.
R.Z.: Jakie argumenty przemawiają za uczestnictwem w organizowanych przez Państwa targach?
K.Ch.: W dobie kryzysu promocja produktów jest niezwykle istotna, a targi są idealnym miejscem na bezpośrednią prezentacje firmy i usług.Targi mięso i wędliny stwarzają możliwość nawiązania konkretnych kontaktów biznesowych. Po tegorocznej edycji kilku producentów ma już wymierne efekty z przeprowadzonych rozmów i powstają pierwsze poważne kontrakty.