Jedz drób, będziesz piękny.
Wszelkie trendy obowiązujące we współczesnym świecie znajdują odzwierciedlenie w branży spożywczej. W ostatnich latach, wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, podniesieniem się poziomu świadomości odnoście kupowanych produktów oraz erze bycia "fit", przeobrażeniom uległ także rynek mięsny. Wysuwające się na prowadzenie trendy to wzrost spożycia mięsa w ogóle, a drobiu w szczególności. Średnie spożycie drobiu w Europie to 23 kg na osobę w ciągu roku.
Dzisiejszy konsument od produktów mięsnych oczekuje wysokiej zawartości białka przy małej ilości tłuszczu, do tego dochodzi jeszcze łatwość przygotowania. Wypisz, wymaluj - drób! Mięso z kurczaka i indyka spełnią oczekiwania i potrzeby dzisiejszych klientów.
Nic zatem dziwnego w tym, że spożycie drobiu odnotowuje regularny i dynamiczny wzrost. Mówimy o tak znaczących tendencjach, że specjaliści prognozują, że do 2025 roku konsumpcja mięsa drobiowego wzrośnie na tyle, że w wielu krajach pojawi się nadwyżka spożycia nad produkcją. Polacy jednak nie muszą obawiać się deficytu produktów drobiowych na sklepowych półkach, w ostatnich latach staliśmy się w Unii Europejskiej liderem w produkcji mięsa drobiowego.
Skąd wziął się fenomen drobiu? Jak zostało to wspomniane na wstępie, mięso to jest idealną odpowiedzią na potrzeby dzisiejszego społeczeństwa świadomie poszukującego produktów z niską zawartością tłuszczu i wysoką zawartością białka, które jednocześnie będzie łatwe w przygotowaniu. Dzisiejszy konsument szuka informacji o produkcie, który chce kupić i natrafiając na opinie ekspertów, którzy polecają drób ze względu na niską zawartość cholesterolu oraz wartość odżywczą białek przewyższającą inne gatunki mięs, świadomie sięga po kurczaki i indyki.
Poszukujemy produktów drobiowych, bo wiemy, że zawarte w nim białko łatwo przyswajane jest przez nasz organizm, jest to mięso chude, a zawarty w nim tłuszcz znajduje się pod skórą, którą łatwo oddzielić. Zresztą mówimy o nienasyconych kwasach tłuszczowych, które charakteryzują się wysoką zawartością cynku, magnezu, potasu i witamin z grupy B. Te cechy wpływają na polecanie drobiu przez dietetyków i sięganie po niego przez osoby budujące masę mięśniową.
W atmosferze potrzeby i odpowiedzi na oczekiwania dzisiejszego konsumenta zrodziła się idea stworzenia drobiowej linii przez Dobrowolskich. Kukuryku jako "rodzeństwo" innych dobrowolskich marek pozbawione jest sztucznych dodatków, może pochwalić się wysoką zawartością mięsa i korzeniami sięgającymi do rodzinnych tradycji. Z szacunkiem do dawanych receptur i w trosce o spełnienie oczekiwań współczesnych konsumentów stworzyliśmy produkty tradycyjnie wędzone, o doskonałym smaku, które jednocześnie pozbawione są fosforanów, sztucznych barwników oraz substancji zagęszczających. Tak powstała pieczona pierś z kurczaka, pierś z indyka tradycyjnie wędzona, krucha kiełbasa z piersią kurczaka oraz kurczak w galarecie.
Rynek drobiowy jest jednym z głównych sektorów gospodarki żywieniowej na świecie. Obecność drobiowej linii w rodzinie produktów Dobrowolskich jest naturalną koleją rzeczy, rozwojem oraz wyjściem naprzeciw oczekiwaniom współczesnego klienta. Od rodziny, dla rodziny.