Jak bezinwestycyjnie obniżyć koszty w firmie?
Świat się zmienia. Wygrywają Ci, którzy postrzegają zmianę jako szansę, a nie uciążliwe wyzwanie. Chcąc dotrzymać tempa i skutecznie konkurować, potrzebujemy praktycznych rozwiązań, które poprawią skuteczność naszych działań.Obecnie takim trendem jest organizacja grupowych zakupów z wykorzystaniem portalu internetowego, oferującego bardzo korzystne ceny przy dużych ilościach zakupowych danego produktu lub usługi.
Coraz trudniej konkurować…
Ostatnie lata nie należą jednak do łatwych dla branży mięsnej, mamy bowiem do czynienia z ogromną konkurencyjnością oraz ekspansją dużych dystrybutorów w handlu detalicznym. To właśnie sieci handlowe są poważnym wyzwaniem dla większości zakładów mięsnych w Polsce. Najchętniej współpracują one z producentami, którzy posiadają ogromny potencjał, a tym samym mogą produkować po relatywnie niskich kosztach. Niskie koszty wynikają przede wszystkim z możliwości zakupu środków do produkcji po niskich cenach z racji na skalę działania. W konsekwencji przejmują rynek, oferując produkty o relatywnie niskich cenach.
Nowe możliwości obniżenia kosztów…
Powstaje pytanie, jak mogą odnaleźć się w tej rzeczywistości małe i średnie firmy, których w Polsce jest zdecydowana większość? Najczęściej stosowanym przez nich narzędziem marketingowym jest obniżanie cen produktów oraz stosowanie licznych rabatów w celu zdobycia klienta. Takie działania rynkowe w dłuższej perspektywie czasowej nie przynoszą zamierzonych efektów.
Należy zatem szukać oszczędności w kosztach. Największe pole do działania leży po stronie zakupów surowców oraz wszelkich środków do bezpośredniej produkcji. Niestety, małe i średnie firmy nie mają dużej siły przetargowej w negocjacjach z dużymi dostawcami, które oferują korzystne ceny tylko przy dużych wolumenach zakupowych.
Na rynku pojawia się ciekawa inicjatywa biznesowa, której celem jest organizacja tzw. grupowych zakupów z wykorzystaniem portalu internetowego. Jest to jeden z pierwszych portali oferujący grupowanie zakupów skierowany do branży mięsnej. Dzięki szybkiej komunikacji i dostępie do informacji, możemy bez żadnych nakładów finansowych obniżyć istotnie koszty funkcjonowania. Portal internetowy, oferuje szereg produktów po atrakcyjnych cenach przy spełnieniu określonych wolumenów zakupowych. Dzięki konsolidacji zamówień do jednego dostawcy, nawet mała firma ma szansę kupić po bardzo atrakcyjnej cenie surowiec do produkcji.
Oszczędności mogą dotyczyć nie tylko środków do produkcji, takich jak surowiec, jelita, opakowania, środki chemiczne, ubrania robocze, ale także wszelkiego rodzaju usługi, a nawet maszyny i urządzenia. Przykładem mogą być samochody dostawcze lub osobowe, które stanowią niemały koszt organizacji handlu i dystrybucji w firmie mięsnej. W ostatnim okresie obserwujemy również liberalizację w handlu energią elektryczną. Dostawcy zaczynają zabiegać o największych odbiorców prądu.
Taka integracja małych i średnich firm w dużą grupę zakupową może obniżyć koszty zakupów od kilku do kilkudziesięciu procent, w zależności od rodzaju produktów bądź usług.
Jak to działa?
Idea biznesowa jest bardzo prosta: na portalu internetowym pojawiają się oferty sprzedaży produktów z atrakcyjnymi cenami. Warunkiem transakcji będzie utworzenie odpowiedniej grupy zakupowej spełniającej kryterium ilościowe danej aukcji.
Dzięki portalowi Wollumen.pl indywidualni odbiorcy w trakcie trwania aukcji mogą zintegrować się w grupę i dokonać zakupu w niższej cenie niż pojedynczo. W zakupach będzie mógł wziąć udział każdy zakład, który dokona rejestracji na portalu Wollumen.pl.
Zapraszamy do udziału w grupowych zakupach i szczegółowego zapoznania się z zasadami funkcjonowania portalu na stronie www.wollumen.pl