Po raz 11. odbył się, organizowany przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Piknik Poznaj Dobrą Żywność, który stał się świętem polskiej żywności. W ogrodach Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie przygotowane zostały prezentacje i degustacje polskich produktów wyróżnionych prestiżowym znakiem „PDŻ” oraz żywności wytwarzanej w krajowych i unijnych systemach jakości, wyrobów tradycyjnych i regionalnych, a także produktów ekologicznych. Impreza, pomimo przelotnych opadów deszczu, zgromadziła bardzo wielu mieszkańców Warszawy. Odwiedzający mogli także zapoznać się z ofertą wypoczynku na wsi, obejrzeć wystawę historycznych maszyn i urządzeń rolniczych, czy też odwiedzić mini ZOO ze zwierzętami hodowlanymi. Dla najmłodszych gości przygotowano wiele zabaw i gier związanych z żywnością.
W ogrodach SGGW nie tylko próbowano, ale również chętnie kupowano najlepsze polskie produkty żywnościowe.
Na odwiedzających, oprócz degustacji produktów ze znakiem Poznaj Dobrą Żywność, oczekiwały liczne, rodzinne atrakcje przygotowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencję Rynku Rolnego i stowarzyszenia branżowe.
Krajowa Rada Izb Rolniczych zaprosiła na „Piknik owocowo-warzywny”, podczas którego prowadzona była kampania informacyjna promująca walory smakowe oraz znaczenie dietetyczne spożycia owoców i warzyw pochodzących z polskich sadów i pól. Były znakomite dania owocowo-warzywne przygotowane m.in. przez Koło Gospodyń Wiejskich. Dzieci uczestniczyły w licznych animacjach dotyczących owoców i warzyw, natomiast dla rodziców przygotowano konkurs pod tytułem „Sałatka dla Tadka Niejadka”.
Instytut Żywności i Żywienia zaprosił natomiast do „Piknikowej Poradni Dietetycznej”, gdzie korzystano z porad dietetyków, a w trakcie warsztatów żywieniowych układano prawidłowy jadłospis w oparciu o prezentowane na Pikniku produkty spożywcze.
Polska Federacja Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne”, w specjalnie przygotowanej na Piknik scenografii, zaprezentowała ofertę gospodarstw agroturystycznych z różnych regionów Polski. Można było uczestniczyć w warsztatach garncarstwa, haftu, wyrobu sera, zielarstwa czy wyplatania koszy.
Polska Izba Mleka w atrakcyjnej formie promowała mleko i produkty mleczne w trakcie gier, zabaw i konkursów z nagrodami w postaci mlecznych upominków.
Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych zachęcała z kolei do codziennego spożywania polskich owoców i warzyw oraz kasz. Eksperci udzieli porad dietetycznych, w jaki sposób najlepiej wykorzystać te produkty w codziennej diecie. Podpowiadali rodzicom jak przekonać dzieci do jedzenia kaszy. W ramach ogólnopolskiej kampanii „Lubię Kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” planowane jest bicie rekordu w gotowaniu „kaszotta” – smakowitej kaszy z warzywami.
Agencja Rynku Rolnego przygotowała dla najmłodszych gości Pikniku zabawy i gry edukacyjne zachęcające do jedzenia owoców. Zajęcia te stanowią jeden z elementów działań informacyjno-promocjnych unijnego programu „Owoce w szkole”.
Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego zaprosiła na kiermasz produktów wyróżnionych znakiem „Jakość Tradycja”. W punkcie „świadomego konsumenta” informowano o zasadach nazywania produktów żywnościowych „tradycyjnymi” oraz o czym mówią konsumentowi unijne oznaczenia geograficzne.
Dla miłośników dań mięsnych były „Mięsne rozmaitości”.
Polski Związek Hodowców Koni zaprosił na promocję koniny pod hasłem „Konina Poznaj ten smak”. Na specjalnym stoisku degustowano wyroby z koniny i dowiadywano się o zaletach mięsa końskiego w zrównoważonej w diecie.
Związek „Polskie Mięso” przygotował promocję mięsa wieprzowego produkowanego w systemie jakości PQS. Eksperci podpowiadali co można przyrządzić z wieprzowiny, jakie ma ona walory odżywcze i jak stosować mięso wieprzowe w prawidłowej diecie.
Krajowa Rada Drobiarstwa zaprosiła uczestników Pikniku na niesamowity cooking show polegający na tworzeniu collage z produktów drobiowych. Powstający obraz można było obserwować w specjalnie zawieszonym nad miejscem pracy kucharzy lustrze. Dzieci mogły poznać tajemnice przyrządzania smacznych i zdrowych hot-dogów drobiowych z warzywami, zrobić zdjęcia na tle „drobiowej makietki” oraz we wspólnym muzykowaniu na specjalnie na tę okazję przygotowanych glinianych ptaszkach, wykazać się w konkursach znajomością drobiu i rozpoznawania głosów ptaków domowych.
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego wspólnie z Polskim Zrzeszeniem Producentów Bydła Mięsnego przygotowała „Przystanek pasibrzucha – mięsna przygoda”, gdzie promowane było mięso wołowe. Na „Przystanku Pasibrzucha” w ciekawy i niepowtarzalny sposób eksperci zaprezentowali bogactwo smakowe i ogromne możliwości wykorzystania mięsa wołowego, łamiąc utarte w kuchni schematy. Zachęcali całe rodziny do spędzenia czasu w trakcie wspólnego przyrządzania dań z wołowiny.