Ponad 150 produktów spożywczych w jedenastu kategoriach walczyło o medale i wyróżnienia targowe. Propozycje producentów i przetwórców przeszły oczekiwania wszystkich, a wysublimowane efekty smakowe i zapachowe zaskoczyły nawet wymagające kubki smakowe profesjonalistów zasiadających w Jury. Podczas spotkania z mediami zostały ogłoszone wyniki.
Jury w składzie Jarosław Uściński (Przewodniczący Jury, Prezes OSSKiC), Mirosław Reszczyk (Firma Janex, członek Zarządu OSSKiC), Zbigniew Łęgowski (Szef kuchni hotelu Hilton, członek OSSKIC), Agnieszka Szpaderska (manager Targów) przez wiele godzin, w gościnnych progach restauracji Moonsfera, degustowało i oceniało specjały krajowe i zagraniczne.
Przyznano dziewięć złotych medali, dwanaście wyróżnień, dwie nagrody w kategorii „debiuty” – krajowy i zagraniczny, ale jak powiedział, ogłaszając wyniki, Przewodniczący Jury Jarosław Uściński, „wszystkie produkty były wyjątkowej jakości, często oryginalne w smaku i niebanalnie opakowane. Nasze upodobania kulinarne są bardzo różne, ale widać że rynek branży spożywczej jest czujny
i otwarty i stara się sprostać wyzwaniom”.
Przedstawiamy listę laureatów Konkursu o Złoty Medal Targów WorldFood Warsaw 2017:
1. Żywność ekologiczna
Złoty Medal: Czarny czosnek BIO, firmy Pięć Przemian Simpatiko s.c.
Wyróżnienie: Świeży daktyl Fresh Dates Medjool, rozmiar Large, 100% BIO, firmy Organic House
Wyróżnienie: Ekologiczny olej rzepakowy uniwersalny, firmy Złoto Polskie Marek Wolniak
2. Przetwory owocowe i warzywne, produkty pochodzenia roślinnego
Złoty Medal: Salsa paprykowa z chili i czosnkiem , firmy SPO Twój Ogród Przemysław Koszałkowski
Wyróżnienie: olej z nasion konopi tłoczony na zimno, nierafinowany, niefiltrowany, firmy Olejowy Raj
Wyróżnienie: musztarda wąsoska miodowa, firmy Ogródek Dziadunia
Wyróżnienie: pasztet selerowy wegetariański, firmy Pracownia Mniam Sp. z o.o.
Wyróżnienie: mąka orkiszowa, firmy Bio Life
3. Przetwory mięsne, produkty pochodzenia zwierzęcego
Złoty Medal: Levant Salami, firmy Salbac SA
4. Produkty mleczarskie
Złoty Medal: Twaróg Klimek z Kujaw i Ziemi Dobrzyńskiej, firmy Kujawska Spółdzielnia Mleczarska
5. Wyroby piekarnicze, cukiernicze, słodycze, przekąski
Złoty Medal: Czekolada Miód Malina Chili, firmy Healthy Food Park Sp. z o.o.
Wyróżnienie: Chałwa Lniana Żurawinowa, firmy GJ-GACA Janusza Gaca
Wyróżnienie: Chleb Żytni, firmy Piekarnia „Prawdziwy Chleb”
6. Produkty mrożone i dania gotowe
Złoty Medal: Ekologiczny bigos wegański, firmy Farma Świętokrzyska
7. Napoje
Złoty Medal: Sok 100% z wiśni tłoczony, firmy Tłocznia Soków Owocowych Vero Dariusz Kuna
Wyróżnienie: natural LOVE drink for woman and men, firmy Tropextract Polska
Wyróżnienie: Herbata Oriental gift box w saszetkach, firmy Tea Brothers – dystrybutora marki Basilur
8. Innowacje
Złoty Medal: Glazura balsamiczna o smaku czarnej porzeczki, firmy OCTIM Wytwórnia Octu
i Musztardy Sp. z o.o.
Wyróżnienie: Brain Shake, firmy Bionetta (Multifit Artur Sidoruk)
9. Napoje alkoholowe
Złoty Medal: Wino białe wytrwane Solaris 2015, firmy Winnica Turnau
Wyróżnienie: Sharish Blue Magic Gin - 500ml - 40%, firmy Competir Internacional
10. Debiut polski
Burak Czerwony kiszony suszony, firmy FPH Paula Sp. z o.o. Sp.k.
11. Debiut zagraniczny
Złoty Medal: Hummus Classic, firmy Company Ekona LLC
Wszystkim laureatom i wyróżnionym gratulujemy. Wręczenie statuetek i medali targowych odbyło się 12 kwietnia podczas wieczornej Gali.
- Targi to doskonała okazja do spotkań, rozmów biznesowych i wymiany doświadczeń na trudnym
i wymagającym rynku spożywczym, na którym zwycięża uczciwość wobec konsumenta i jakość– podkreślił Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny PFPŻ. Ale to także okazja do poznania nowości, poszerzenia oferty, przedstawienia oferty innym, nowym kontrahentom, skorzystania z doświadczeń np. w relacjach eksportowych czy poszukiwania nowych rynków. Sektor spożywczy, jak mówi Dyrektor PFPŻ, jest specyficzny i zmienia się wraz z upodobaniami konsumentów. Podróżujemy, poznajemy nowe smaki i zapachy, wracamy i poszukujemy wspomnień kulinarnych na półkach sklepowych
w swoim kraju. I temu służą również targi, poszukiwaniu nowych dostawców, nowych odbiorców, wyjścia z produktami na inne kraje ale także dostarczenia egzotycznych produktów polskim odbiorcom. Chcemy by świat był blisko nas, w naszych sklepach.
Targi WorldFood odbyły się po raz czwarty w Warszawie. W tym roku gościło około 300 wystawców
z kraju i zagranicy. W tej edycji atrakcją targową był pawilon włoskiBellavita, w którym odbyły się warsztaty kulinarne z udziałem m.in. Andrea Camastra – szefa kuchni i współwłaściciela warszawskiej restauracji Senses odznaczonej prestiżową gwiazdką Michelin, Umberto Vezzoli z T. Bistrot by Mezoli z Milanu oraz Tomasza Koleckiego ze Stowarzyszenia Sommelierów Polskich.
„Ponad sześćdziesięciu najlepszych włoskich producentów żywności i napojów zaprezentowało autentyczne wyroby, wyróżniające się spośród tysiąca innych jakością, marką i historią.
W pawilonie spotkali się przedstawiciele wielkich marek i firmy specjalizujące się w produkcji rzemieślniczej – była to wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z tak bogatą ofertą trufli, dojrzewającej szynki parmeńskiej, licznych włoskich mięs i wędlin peklowanych, octu balsamicznego z Modeny, oliwy z oliwek pierwszego tłoczenia, świeżych serów i innego nabiału, makaronów oraz regionalnych win i alkoholi wysokoprocentowych.” – mówi Agnieszka Szpaderska, Manager Targów.
Po ubiegłorocznej edycji aż 48% zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej. Dlatego w tym roku strefaEcoFoodto branża ekologiczna w pigułce. Udział w niej umożliwiał zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. Branża żywności ekologicznej mimo, że wciąż niewielka, ma stale rosnący poziom. Popyt na ekologiczną żywność rośnie w tempie około 20% rocznie. „Wychodząc naprzeciw tym trendom postanowiliśmy szczególną uwagę poświęcić strefę EcoFood podczas tegorocznej edycji. Udogodnieniem dla odwiedzających, poszukujących produktów certyfikowanych, były specjalne oznaczenia firm posiadających certyfikaty ekologiczne.” – informowała Agnieszka Szpaderska.
Ze względu na wyjątkowy, przedświąteczny czas, podczas targów odbywało się wydarzenie: WIELKANOC - MIĘSNE ŚWIĘTA - POLSKA TRADYCJA, w ramach cyklu imprez promujących polskie mięso wieprzowe i wołowe oraz ich przetwory w okresie Świąt Wielkiej Nocy na terenie całego kraju. Podczas targów WorldFood Warsaw 2017 odbyła się prezentacja Stołu Wielkanocnego wraz
z degustacjami dla publiczności.
W ramach targów Organizatorzy zorganizowali także liczne debaty, spotkania B2B, pokazy kulinarne, spotkania z przedstawicielami sieci oraz liczne atrakcje i konkursy dla zwiedzających.