Lipcowa akcja Tesco „Sprzedaż Kuponów dla Banków Żywności” dobiegła końca. Mimo wakacji klienci Tesco nie wzięli urlopu od pomagania potrzebującym - łącznie udało się pozyskać 40 770 złotych. Pieniądze zebrane w ramach akcji, Banki Żywności przekażą na pomoc dzieciom z najuboższych rodzin, które w czasie wakacji nie mogą korzystać z programów dożywiania organizowanych w szkołach. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie organizowane we współpracy z Bankami Żywności.
W ramach ostatniej akcji Tesco i Banków, przeprowadzonej w dniach 10 - 20 lipca, sprzedawane były bony o wartości 5 zł, 10 zł i 15 zł. Klienci Tesco chętnie pomagali potrzebującym, kupując bony o łącznej wartości 40 770 złotych. Najhojniejsi okazali się klienci hipermarketu Kraków Kapelanka - tu ze sprzedaży kuponów pozyskano 12 765 zł, co stanowi 30% całej kwoty. Znaczne sumy zebrano również w hipermarketach w Tarnowskich Górach, Rzeszowie, Wrocławiu czy Poznaniu.
„Pomaganie potrzebującym i współpraca z Bankami Żywności to jedna z największych i najważniejszych inicjatyw Tesco. Pozyskanie ponad 40 tysięcy złotych jest niesamowitym wynikiem. W imieniu dzieci, do których trafiła pomoc chcielibyśmy podziękować wszystkim zaangażowanym w akcję - Federacji Banków Żywności, koleżankom i kolegom ze sklepów Tesco, a przede wszystkim hojnym ofiarodawcom, bez których pomoc potrzebującym nie byłaby możliwa” – powiedziała Bożena Polak, Kierownik Projektu w Tesco.
Wakacyjna akcja „Sprzedaż kuponów dla Banków Żywności” trwała w sklepach od 10 do 20 lipca. Jest to kolejna odsłona współpracy Tesco z Bankami Żywości, która rozpoczęła się 15 lat temu. W 2000 roku Tesco po raz pierwszy zaangażowało się w ogólnopolską zbiórkę produktów żywnościowych i od tamtej pory stale współpracuje z lokalnymi Bankami Żywności, pozyskując ponad 200 ton produktów rocznie. Od 2013 roku Tesco rozpoczęło przekazywanie nadwyżek żywości bezpośrednio ze sklepów. Od momentu rozpoczęcia współpracy w tym zakresie, firma przekazała ponad 1000 ton produktów żywnościowych.
Źródło: Tesco