Zgodnie z wpisanym w strategię firmy nowoczesnym podejściem do strefy płatności i w odpowiedzi na nowe oczekiwania polskich konsumentów, Auchan Retail Polska unowocześnia linie kasowe i sposoby przyjmowania płatności w swoich sklepach. Obok kas tradycyjnych, ważnych z punktu widzenia bezpośredniego kontaktu i budowania relacji z klientem, stopniowo wprowadzane będą dodatkowe nowe kasy automatyczne, które umożliwią szybsze płatności. Nowe kasy samoobsługowe wyposażone są, obok tradycyjnej metody płatności za pomocą karty, w zintegrowany system płatności bezdotykowych - zbliżeniowo kartą lub telefonem.
Auchan jest pionierem we wdrażaniu kas samoobsługowych w Polsce - ich pierwsze modele pojawiły się w hipermarkecie Auchan w Białymstoku już w 2007 roku. Wprowadzona wówczas modernizacja spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów. To samoobsługowe podejście wprowadziło również nowy wymiar zawodu kasjera, pozwalając na otwarcie się na nowoczesne rozwiązania, rozwój komunikacji interpersonalnej, czy też przyjęcie roli doradcy klienta.
Wzbogacamy funkcjonalności linii kas, aby sprostać nowym oczekiwaniom naszych klientów, dając im wybór różnych opcji i narzędzi płatniczych. Każdy klient będzie mógł wybrać odpowiadającą mu ścieżkę płatności, w zależności od dostępnego czasu i jego koszyka. Naszym celem jest zapewnienie szybkiej, płynnej i bezproblemowej obsługi, zarówno w przypadku kas automatycznych, w których liczy się przede wszystkim krótki czas dokonywania płatności, jak i kas tradycyjnych, gdzie na pierwszy plan wysuwa się waga kontaktów międzyludzkich. Dużej płynności zakupów niewątpliwie będzie sprzyjać też rozszerzona możliwość dokonywania płatności cyfrowych, zwłaszcza zbliżeniowych. – mówi Gérard Gallet, dyrektor zarządzający Auchan Retail Polska.
Zmodernizowana strefa płatności, łącząca kasy tradycyjne i samoobsługowe oraz wykorzystująca cyfrowe formy płatności, wzmocni nowoczesny wizerunek sieci Auchan, pozwalając równocześnie na poprawienie płynności przejścia przez linię kas i stworzenie nowego wymiaru zawodu kasjera.
Instalacja automatycznych kas pozwoli naszym pracownikom na przekształcenie tradycyjnego zawodu kasjera w zawód bardziej zróżnicowany, w którym liczy się spersonalizowane podejście do klienta. Umożliwi też nabycie nowych kompetencji, otwierających nowe perspektywy w rozwoju ścieżki zawodowej. Chcemy ułatwiać i upraszczać zakupy naszym klientom oraz polepszać ich codzienne życie, a to z pewnością upraszczać będzie także codzienne życie zawodowe naszych pracowników – dodaje Marta Florczak, dyrektor HR w Auchan Retail Polska.
Do połowy 2021 r. Auchan Retail Polska planuje podwoić liczbę kas samoobsługowych w swoich sklepach, aby zapewnić docelowo ponad 1000 samoobsługowych miejsc płatniczych. Firma planuje także wprowadzić automaty na stacjach benzynowych w 2020 roku, co poprawi jakość obsługi klienta i warunki pracy pracowników.
Opinie klientów i pracowników na temat nowej ścieżki płatniczej są tylko pozytywne. Nowa linia kas, która łączy zarówno kasy tradycyjne, jak i samoobsługowe, prezentuje nowoczesny wizerunek firmy. Poprawi również przepływ klientów, a z drugiej strony stworzy nowy wymiar zawodu kasjera. Cyfryzacja oferuje nowe umiejętności pracownikom i klientom.