Remigiusz Zagraba: Sieć sklepów Żabka i Freshmarket to dzisiaj ?
Barbara Furmańczuk: Ponad 4000 placówek w całej Polsce, w których każdego dnia ponad 1,5 miliona Klientów dokonuje codziennych zakupów.
R.Z.: Sklepy Freshmarket stawiają na produkty lokalne i tradycyjne. Dlaczego wybraliście taką strategię?
B.F.: Analizy zachowań konsumenckich pokazują, że klienci oczekują możliwości zakupu świeżych produktów jak owoce, warzywa czy mięso, dostarczanych przez lokalnych dostawców blisko domu czy pracy. Według badania przeprowadzonego w sierpniu 2014r. przez TNS Polska dla naszej sieci pt. ”Preferencje zakupowe w sklepach spożywczych” kupujący sięgają po produkty tradycyjne z uwagi na ich lepszy, ciekawszy smak. 59 proc. badanych kupowałoby je częściej, gdyby były bardziej dostępne. Umożliwiliśmy to naszym klientom i zdecydowaliśmy się wprowadzić do oferty szeroki wybór produktów lokalnych i tradycyjnych np. w ramach marki Klasztorne.
R.Z.: Idealny produkt z kategorii mięso i wędliny to taki, który ?
B.F.: Z naszych obserwacji wynika, że obecnie Klienci poszukują produktów wysokiej jakości, wytwarzanych na bazie tradycyjnej receptur. Niewątpliwie adekwatna do jakości cena nadal jest jednym z najistotniejszych czynników, przy podejmowaniu decyzji zakupowych Klientów.
R.Z.: Sieć sklepów Żabka to głównie wędliny stałowagowe, porcjowane i dania convenience . Czy planujecie w najbliższej przyszłości rozszerzyć ofertę o produkty lokalne?
B.F.: Sklepy sieci Żabka to typowe sklepy convenience, znajdujące się blisko domu czy pracy, których zadaniem jest umożliwienie Klientom szybkich i komfortowych zakupów. Kategoria wędlin porcjowanych w sklepach Żabka ma za zadanie zaspokoić podstawowe potrzeby Klientów, którzy kupują wędliny na śniadanie, drobną przekąskę w ciągu dnia czy na kolację. Istotna jest więc impulsowość zakupów. Systematycznie optymalizujemy asortyment, zapewniając produkty dla każdej grupy docelowej. Inaczej jest w sieci Freshmarket, która umożliwia kompleksowe zakupy dla całej rodziny. Klienci tej sieci są dużo bardziej wymagający względem różnorodności oferty, możliwości dokonania zakupu produktów lokalnych, regionalnych czy premium.
R.Z.: Jak będą rozwijały się sieci sklepów Żabka i Freshmarket w perspektywie 3 lat?
B.F.: Sukcesywnie zwiększamy zasięg poprzez wzrost liczby naszych sklepów. Kontynuować będziemy projekty związane z optymalizacją asortymentu, sprzedażą wielosztukową, która cieszy się dużym zainteresowaniem Klientów, a także marketingiem spersonalizowanym. Inwestujemy również w rozwój produktów marki własnej w kategorii wędlin i przetworów mięsnych w ramach marek parasolowych: Wyborny, Tradycyjne Smaki oraz Specialité.
R.Z.: Jakie standardy, wymagania powinien spełniać producent mięsa i wędlin, aby zostać dostawcą do Państwa sieci sklepów Freshmarket i Żabka?
B.F.: Współpracujemy z wieloma producentami…