"92 proc. spośród wszystkich produktów w ofercie Biedronki pochodziło od krajowych dostawców" mówi Tomasz Grzegorczyk, Dyrektor Działu Jakości Produktów Świeżych i Bezpieczeństwa Żywności w Jeronimo Martins Polska w rozmowie z portalem FirmyMiesne.pl
Remigiusz Zagraba: Biedronka prowadzi obecnie bardzo intensywną kampanię promocyjną polskich producentów mięsa. Dlaczego zdecydowaliście się zaangażować w promocję polskiego mięsa?
Tomasz Grzegorczyk: Wędliny i mięsa niezmiennie pozostają ważnym elementem codziennej diety polskich konsumentów, dlatego Biedronka systematycznie rozwija i urozmaica tę kategorię produktów. Sieć wprowadziła do swojej oferty mięso cielęce, a także świeżą jagnięcinę, rozwinęła również ofertę mięsa wołowego oraz owoców morza.
Na stałe sprzedajemy kurczaka z wolnego wybiegu, który jest produktem najwyższej jakości w swojej kategorii. Jest to gatunek kurczaka, który w hodowli ma prawnie zagwarantowany dostęp do wolnego wybiegu, dzięki czemu posiada unikalne walory smakowe. Przy hodowli tego gatunku kurczaka nie są stosowane antybiotyki a pasze używane do karmienia muszą składać się w 70% ze zbóż oraz nie mogą zawierać GMO.
Warto zaznaczyć, że znaczna część produktów pakowana jest w technologii „skin”, która zapewnia nie tylko idealne zabezpieczenie przed uszkodzeniem, ale także bardzo dobre wyeksponowanie produktu.
Biedronka pod marką własną „Kraina wędlin” oferuje produkty wykonane masarsko z wysokiej jakości mięs pochodzenia drobiowego i wieprzowego, takie jak kiełbasy (Śląska, Żywiecka, Podwawelska czy Szlachetna), schab pieczony, polędwica łososiowa, a także kabanosy klasyczne.
Odpowiadając na oczekiwania klientów, sieć przygotowała również atrakcyjną ofertę produktów idealnych do letniego grillowania, które oferowane są pod marką własną „Czas na Grill”. Znalazły się wśród nich m.in. zestaw grillowy w marynacie, węgiel drzewny, karkówka grillowa w plastrach, a także kiełbaski grillowe zawijane na patyku.
Od sierpnia 2014 r. Biedronka prowadzi też akcję #jedzcopolskie. Na specjalnej stronie internetowej http://jedzcopolskie.biedronka.pl/ można znaleźć informacje na temat wybranych polskich produktów, dostępnych w sklepach sieci, a także ciekawe przepisy z ich wykorzystaniem.
R.Z.: Nie słabnie popularność produktów wytwarzanych metodami tradycyjnymi. W Państwa sklepach także można spotkać wędliny od lokalnych dostawców. Czy zamierzacie rozwijać tę kategorię, a jeśli tak to, kto może zostać dostawcą ?
T.G.: Współpraca z polskimi dostawcami i budowanie z nimi długoterminowych partnerstw jest jednym z filarów strategii Biedronki. Aktualnie sieć współpracuje z ponad 600 polskimi partnerami handlowymi, wśród których są zarówno dobrze znane marki, jak i lokalni przedsiębiorcy. Dzięki tej współpracy w 2017 r. 92 proc. spośród wszystkich produktów w ofercie Biedronki pochodziło od krajowych dostawców. Ponadto z częścią polskich producentów Biedronka pracuje nad rozwojem, a nawet odbudową tradycyjnych polskich upraw, np. czosnku czy rodzimych odmian jabłek. Od ponad dekady sieć aktywnie promuje na co dzień polskie produkty i ich krajowych producentów.
Warto zaznaczyć również, że ofertę współpracy handlowej kierujemy w pierwszej kolejności do polskich podmiotów. Jedynie w sytuacji, gdy dostawy spełniające takie warunki i wymagania, jak: wysoka jakość, odpowiednie wolumeny produkcji, stałe dostawy i konkurencyjna cena, nie mogą być realizowane przez lokalnych dostawców – szukamy ich alternatywnych źródeł poza granicami kraju.
Jeronimo Martins Polska