"92 proc. spoÅ›ród wszystkich produktów w ofercie Biedronki pochodziÅ‚o od krajowych dostawców" mówi Tomasz Grzegorczyk, Dyrektor DziaÅ‚u JakoÅ›ci Produktów Åšwieżych i BezpieczeÅ„stwa Å»ywnoÅ›ci w Jeronimo Martins Polska w rozmowie z portalem FirmyMiesne.pl
Remigiusz Zagraba: Biedronka prowadzi obecnie bardzo intensywnÄ… kampaniÄ™ promocyjnÄ… polskich producentów miÄ™sa. Dlaczego zdecydowaliÅ›cie siÄ™ zaangażować w promocjÄ™ polskiego miÄ™sa?
Tomasz Grzegorczyk: WÄ™dliny i miÄ™sa niezmiennie pozostajÄ… ważnym elementem codziennej diety polskich konsumentów, dlatego Biedronka systematycznie rozwija i urozmaica tÄ™ kategoriÄ™ produktów. Sieć wprowadziÅ‚a do swojej oferty miÄ™so cielÄ™ce, a także Å›wieżą jagniÄ™cinÄ™, rozwinęła również ofertÄ™ miÄ™sa woÅ‚owego oraz owoców morza.
Na staÅ‚e sprzedajemy kurczaka z wolnego wybiegu, który jest produktem najwyższej jakoÅ›ci w swojej kategorii. Jest to gatunek kurczaka, który w hodowli ma prawnie zagwarantowany dostÄ™p do wolnego wybiegu, dziÄ™ki czemu posiada unikalne walory smakowe. Przy hodowli tego gatunku kurczaka nie sÄ… stosowane antybiotyki a pasze używane do karmienia muszÄ… skÅ‚adać siÄ™ w 70% ze zbóż oraz nie mogÄ… zawierać GMO.
Warto zaznaczyć, że znaczna część produktów pakowana jest w technologii „skin”, która zapewnia nie tylko idealne zabezpieczenie przed uszkodzeniem, ale także bardzo dobre wyeksponowanie produktu.
Biedronka pod markÄ… wÅ‚asnÄ… „Kraina wÄ™dlin” oferuje produkty wykonane masarsko z wysokiej jakoÅ›ci miÄ™s pochodzenia drobiowego i wieprzowego, takie jak kieÅ‚basy (ÅšlÄ…ska, Å»ywiecka, Podwawelska czy Szlachetna), schab pieczony, polÄ™dwica Å‚ososiowa, a także kabanosy klasyczne.
OdpowiadajÄ…c na oczekiwania klientów, sieć przygotowaÅ‚a również atrakcyjnÄ… ofertÄ™ produktów idealnych do letniego grillowania, które oferowane sÄ… pod markÄ… wÅ‚asnÄ… „Czas na Grill”. ZnalazÅ‚y siÄ™ wÅ›ród nich m.in. zestaw grillowy w marynacie, wÄ™giel drzewny, karkówka grillowa w plastrach, a także kieÅ‚baski grillowe zawijane na patyku.
Od sierpnia 2014 r. Biedronka prowadzi też akcjÄ™ #jedzcopolskie. Na specjalnej stronie internetowej http://jedzcopolskie.biedronka.pl/ można znaleźć informacje na temat wybranych polskich produktów, dostÄ™pnych w sklepach sieci, a także ciekawe przepisy z ich wykorzystaniem.
R.Z.: Nie sÅ‚abnie popularność produktów wytwarzanych metodami tradycyjnymi. W PaÅ„stwa sklepach także można spotkać wÄ™dliny od lokalnych dostawców. Czy zamierzacie rozwijać tÄ™ kategoriÄ™, a jeÅ›li tak to, kto może zostać dostawcÄ… ?
T.G.: WspóÅ‚praca z polskimi dostawcami i budowanie z nimi dÅ‚ugoterminowych partnerstw jest jednym z filarów strategii Biedronki. Aktualnie sieć wspóÅ‚pracuje z ponad 600 polskimi partnerami handlowymi, wÅ›ród których sÄ… zarówno dobrze znane marki, jak i lokalni przedsiÄ™biorcy. DziÄ™ki tej wspóÅ‚pracy w 2017 r. 92 proc. spoÅ›ród wszystkich produktów w ofercie Biedronki pochodziÅ‚o od krajowych dostawców. Ponadto z częściÄ… polskich producentów Biedronka pracuje nad rozwojem, a nawet odbudowÄ… tradycyjnych polskich upraw, np. czosnku czy rodzimych odmian jabÅ‚ek. Od ponad dekady sieć aktywnie promuje na co dzieÅ„ polskie produkty i ich krajowych producentów.
Warto zaznaczyć również, że ofertÄ™ wspóÅ‚pracy handlowej kierujemy w pierwszej kolejnoÅ›ci do polskich podmiotów. Jedynie w sytuacji, gdy dostawy speÅ‚niajÄ…ce takie warunki i wymagania, jak: wysoka jakość, odpowiednie wolumeny produkcji, staÅ‚e dostawy i konkurencyjna cena, nie mogÄ… być realizowane przez lokalnych dostawców – szukamy ich alternatywnych źródeÅ‚ poza granicami kraju.
Jeronimo Martins Polska