Dostawcą buraków jest dotychczasowy partner Carrefour Polska – firma Polfarm z Chwaszczyna. Buraki powstają w gospodarstwie zlokalizowanym w otulinie Nadmorskiego Parku Krajobrazowego, co gwarantuje czyste pochodzenie warzyw. Buraki myte są w ozonowanej wodzie bez substancji chemicznych, dzięki czemu zachowują naturalny smak i aromat.
Ogórki gruntowe również pochodzą od stałego dostawcy produktów „Jakość z Natury Carrefour” – Ireneusza Klocha z miejscowości Całowanie, który w 2016 roku rozpoczął dostawy pomidorów malinowych. Uprawa prowadzona jest w gruncie pod osłonami, żeby ograniczyć do minimum potrzebę stosowania środków ochrony roślin. Doskonały aromat i smak ogórków jest zapewniony dzięki starannie wyselekcjonowanej odmianie.
Nowy partner Carrefour, Michał Milczarski z Kostrzyna, dostarcza pomidory malinowe odmiany Bawole Serce i Monterosa oraz pomidory cherry „Jakość z Natury Carrefour. Wybór tych konkretnych odmian pomidorów został dokonany na podstawie testów upraw oraz smaku i soczystości. Pomidory cherry pochodzące od Michała Milczarskiego odznaczają się słodkim smakiem i wysoką zawartością cukru.
Ostatnia nowość to ser pleśniowy niebieski, który jest przygotowywany przez nowego dostawcę: Spółdzielnię Mleczarską KaMos z Kamiennej Góry. Zakład, w którym wytwarzany jest ser pleśniowy, znajduje się na terenie Sudetów, należących do obszaru Natura 2000, a sam ser powstaje według tradycyjnej receptury, niezmiennej od prawie 50 lat. Produkt posiada certyfikat „Jakość Tradycja”. Carrefour kontroluje cały proces jego powstawania, począwszy od hodowli i żywienia krów, po transport i metody produkcji. Sery podczas wytwarzania są ręcznie nacierane solą oraz ręcznie wykrajane z parafiny, w której dojrzewają przez minimum 5 tygodni, co zapewnia im doskonały smak.
Transformacja żywieniowa Carrefour Polska
Carrefour, chcąc zapewnić swoim klientom najwyższy komfort konsumpcji, dąży do bycia liderem transformacji żywieniowej. Firma pragnie zagwarantować stały dostęp do produktów spożywczych wysokiej jakości i po przystępnych cenach. Transformacja żywieniowa będzie realizowana w oparciu o kluczowe zobowiązania: wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego w Polsce od roku 2018, demokratyzację żywności bio, promocję produktów lokalnych i regionalnych, długofalowe wsparcie dla rolników w procesie przekształceń na rolnictwo ekologiczne oraz mobilizację Fundacji Carrefour w zakresie finansowania takich projektów.
Transformacja żywieniowa jest jednym ze strategicznych celów Carrefour Polska. Pierwszym krokiem w jej realizacji było podpisanie przez sieć tak zwanych kontraktów farmerskich z siedmioma polskimi dostawcami na kilkanaście produktów, które będą produkowane specjalnie dla sklepów i klientów Carrefour. Carrefour zagwarantuje także codzienne dostawy produktów świeżych do wszystkich swoich hiper- i supermarketów.
W ramach przyjętej strategii do sklepów Carrefour w Polsce zostaną wprowadzone również certyfikowane produkty bio od polskich producentów – w kwietniu tego roku została podpisana umowa z pierwszym takim dostawcą. Jednocześnie w sklepach Carrefour pojawił się w sprzedaży przygotowywany na miejscu chleb bio oraz nowe produkty marki Carrefour BIO. Kontynuowany jest również rozwój gamy „Jakość z Natury Carrefour” oraz znakowanie SENS-em produktów marki własnej. Carrefour uprości również skład produktów marki własnej, dążąc do ograniczenia lub wyeliminowania zbędnych dodatków i substancji. Strategię transformacji żywieniowej uzupełniają dodatkowo działania edukacyjne dla klientów i dostawców, a także popularyzacja aktywności fizycznej poprzez udział w najważniejszych imprezach sportowych w kraju.
Źródło: Carrefour Polska
Partnerzy portalu