Chcielibyśmy poinformować, iż sieć Lidl Polska liczy już ponad 630 sklepów, ulokowanych na terenie całego kraju, obsługiwanych przez 9 Centrów Dystrybucyjnych (wkrótce nastąpi otwarcie 10 magazynu w Kałuszynie). Rocznie otwieramy kilkadziesiąt nowych sklepów, rozwijając się w sposób organiczny i takie tempo ekspansji planujemy utrzymać w przyszłości.
Odnosząc się do produktów tradycyjnych, obserwujemy rosnący trend w tym zakresie. Widzimy duże zainteresowanie tradycyjnymi recepturami oraz tradycyjnymi metodami wędzenia. W asortymencie wędlin w sklepach Lidl również można napotkać na takie produkty, np. linia wędlin „Ojcowa Wędzarnia”, w ramach której dostępne są m.in.: kiełbasa z kija oraz szynka premium lub w obszarze świeżego mięsa akcyjnie pojawiają się takie produkty jak np. perliczka z Wielkopolski, wołowina z Mazur lub jagnięcina z Karpat.
Nawiązując z kolei do współpracy z dostawcami, pierwszy kontakt i ustalenie warunków współpracy rozpoczyna się wiele miesięcy przed wprowadzeniem produktów do sprzedaży. Najważniejszym, początkowym krokiem jest sprawdzenie jakości artykułów oferowanych przez dostawcę - wymagamy certyfikatów jakościowych, takich jak IFS czy BRC na najwyższym poziomie. Po nawiązaniu relacji handlowej i wprowadzeniu produktów do sprzedaży na bieżąco monitorujemy ich jakość na każdym etapie łańcucha dostaw – rocznie przeprowadzamy ponad 6 600 badań w niezależnych laboratoriach badawczych. Współpraca z nami jest zatem wymagająca, ale i opłacalna – to ogromna szansa na rozwój biznesu.
Natomiast odnosząc się do ostatniego pytania, podkreślamy, że kanał sprzedaży bezpośredniej jest dla nas bardzo ważny i stanowi podstawowy kanał dystrybucji. Jesteśmy również aktywni w kanale on-line: od ponad roku na stronie www.lidl-podroze.pl, jako multi-agent turystyczny prowadzimy sprzedaż wycieczek do najbardziej urokliwych zakątków Polski oraz egzotycznych destynacji na świecie. Od listopada ubiegłego roku rozwijamy również platformę do rezerwacji produktów www.winnicalidla.pl, w ramach której klienci mogą zarezerwować wyborne wina z całego świata, alkohole mocne oraz piwa kraftowe, a następnie odebrać je w wybranym sklepie Lidl.
Aleksandra Robaszkiewicz
Communications Manager
Lidl Polska