„Ważnym wyróżnikiem naszej mięsnej oferty jest pochodzenie produktów – świeże mięso sprzedawane w Netto pochodzi wyłącznie z polskich hodowli, produkty przetworzone produkowane są przez polskie zakłady mięsne.”
Na pytania odpowiada Marta Cieplucha, specjalista ds. zakupów Netto Polska.
Remigiusz Zagraba: Jaka jest oferta mięs i wędlin w sklepach NETTO, co ją charakteryzuje i wyróżnia na rynku?
Marta Cieplucha: Oferta mięsno-wędliniarska w sklepach Netto wyróżnia się przede wszystkim tym, że zdecydowana większość produktów pochodzi od lokalnych dostawców. Z wieloma współpracujemy od lat, znają nasze wysokie oczekiwania co do jakości produktów i wiemy, że są w stanie zagwarantować naszym klientom powtarzalną jakość. Nie chcemy i nie musimy uzależniać się od dużych firm, produkujących na masową skalę. Mamy bogate portfolio doskonałych marek własnych, w tym przypadku również jest bardzo ważne, aby wybrane przez nas firmy producenckie były elastyczne, szybko podążały za naszymi oczekiwaniami, za dynamiką rynku.
Ważnym wyróżnikiem naszej mięsnej oferty jest pochodzenie produktów – świeże mięso sprzedawane w Netto pochodzi wyłącznie z polskich hodowli (jest oznakowane jako Polski Chów), produkty przetworzone (między innymi nasza marka własna wędlin Bergio) produkowane są przez polskie zakłady mięsne. Dla osób poszukujących ofert specjalnych ze względów zdrowotnych, mamy wędliny bezglutenowe, certyfikowane przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Obecnie w naszym stałym asortymencie pod marką Bergio można znaleźć: frankfurterki surowe, kiełbasę krakowską drobiową, szynkę z fileta, kabanos wieprzowy z dodatkiem wołowiny, kabanos
z dodatkiem wieprzowiny, kabanos Chilli, kabanos serowy.
R.Z.: Czy w ofercie sklepów znajdują się wędliny tradycyjne lub wędliny od lokalnych dostawców?
M.C.: Wszystkie wędliny naszej marki własnej Bergio wytwarzane są w oparciu o tradycyjne receptury, produkty charakteryzują się także wysoką zawartością mięsa – jak wyżej wspomniałam – pochodzą od lokalnych dostawców. Poza tym, w ofercie Netto mamy doskonałe, lubiane przez klientów wyroby dużych znanych firm.
R.Z.: Co decyduje o wprowadzeniu nowych produktów do oferty sklepów NETTO?
M.C.: Reagujemy na potrzeby rynku, bardzo uważnie je obserwujemy i analizujemy. Systematycznie prowadzimy własne badania konsumenckie, które dają nam ogromną wiedzę o trendach konsumenckich. Jedną z naszych grup docelowych są młode rodziny, z myślą o nich wprowadziliśmy do stałego asortymentu parówki z szynki z tzw. czystą etykietą – bez dodatku fosforanów, sztucznych barwników, substancji konserwujących, glutaminianu monosodowego, glutenu. Zawierają aż 93 proc. mięsa z szynki. Sprzedajemy je pod marką własną Bergio.