7 sierpnia br. upływa termin zgłaszania kandydata do Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników (Rady Rolników) X kadencji w naborze uzupełniającym w związku z odwołaniem jednego z członków Rady Rolników z dniem 30 czerwca 2017 r.
Komunikat w tej sprawie ogłosił Prezes KRUS w komunikacie nr 4 z dnia 4 lipca 2017 r.
W naborze uzupełniającym, uprawniona organizacja społeczno-zawodowa rolników lub związek zawodowy rolników indywidualnych zgłasza swojego kandydata do Rady Rolników, wraz z uzasadnieniem, na piśmie Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju, a zgłoszenie to powinno zawierać następujące dane o kandydacie:
- imię, nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu;
- informację o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników lub posiadaniu prawa do emerytury lub renty rolniczej;
- informacje o wykształceniu i kwalifikacjach zawodowych.
Jeżeli kandydat na członka Rady Rolników podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników, w zgłoszeniu należy podać jednostkę organizacyjną KRUS, w której jest ubezpieczony. Natomiast jeśli kandydat posiada ustalone prawo do emerytury lub renty rolniczej, w zgłoszeniu należy podać jednostkę organizacyjną KRUS, która wypłaca świadczenie.
Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie, zawierające zgodę każdego kandydata na kandydowanie na członka Rady Rolników.
Źródło: MRiRW