Każdego roku odwiedza nas kilkanaÅ›cie grup kontrahentów z caÅ‚ego Å›wiata. PamiÄ…tkowe zdjÄ™cie na wejÅ›ciu do naszej firmy to już tradycja - mówi Sebastian Trochym Dyrektor handlowy firmy Saba w rozmowie z portalem FirmyMiesne.pl
Firma SABA rozpoczęła swojÄ… dziaÅ‚alność w roku 1997. Na poczÄ…tku specjalizowaÅ‚a siÄ™ w sprzedaży i przechowywaniu, domrażaniu i skÅ‚adowaniu miÄ™sa, przetworów miÄ™snych i konserw, gÅ‚ównie na rynek wschodni tj. Ukraina, Rosja, Kazachstan, MoÅ‚dawia. W maju 2004 roku uzyskaÅ‚a weterynaryjny numer unijny, który umożliwia sprzedaż na obszarze caÅ‚ej Unii Europejskiej. W czerwcu 2016 GÅ‚ówny Inspektorat Weterynarii nadaÅ‚ firmie uprawnienia eksportowe umożliwiajÄ…ce wysyÅ‚ki miÄ™sa mrożonego do Wietnamu oraz Hongkongu. W kwietniu 2017 firma dostaÅ‚a uprawnia do eksportu do Gruzji, Azerbejdżanu oraz BoÅ›ni i Hercegowiny. Czy obecnie zabiegajÄ… PaÅ„stwo o dodatkowe rynki zbytu, czy koncentrujecie siÄ™ na tych już pozyskanych?
OczywiÅ›cie caÅ‚y czas pracujemy nad nowymi rynkami zbytu, jednakże najważniejszymi rynkami sÄ… już te pozyskane. W 2019 roku uzyskaliÅ›my uprawnienia eksportowe m.in. do eksportu drobiu do Republiki PoÅ‚udniowej Afryki (RPA), choć niestety ptasia grypa pokrzyżowaÅ‚a wiele z naszych planów. W roku 2020 wyeksportowaliÅ›my towary do 5 nowych krajów, do których dotychczas nie dostarczaliÅ›my naszych wyrobów, w sumie na przestrzeni lat udaÅ‚o nam siÄ™ wyeksportować towary do ponad 55 krajów na Å›wiecie. DziÅ› najwiÄ™kszy wolumen sprzedaży realizujemy na terenie Afryki zachodniej oraz Azji PoÅ‚udniowo Wschodniej, to najbardziej zaludnione tereny na Å›wiecie, które dynamicznie siÄ™ rozwijajÄ… i potrzebujÄ… staÅ‚ych dostaw.
Sytuacja związana z koronawirusem nie oszczędza firm z żadnego sektora, niemal każda firma odczuwa skutki tej pandemii. Jak Państwa firma radzi sobie z tą trudną sytuacją?
DziÅ› nie wiele podmiotów w Polsce jest w stanie obsÅ‚użyć klientów w sposób, jaki robimy to my, część z naszych klientów mówi i pisze tylko i wyłącznie w jÄ™zyku chiÅ„skim, przeprowadzenie negocjacji handlowych, przygotowanie etykiet na kartony, dokumentów eksportowych w caÅ‚oÅ›ci w jÄ™zyku chiÅ„skim to nie lada wyzwanie. Co wiÄ™cej, niektóre z zamówieÅ„ skÅ‚adajÄ… siÄ™ z wielu różnych asortymentów zaÅ‚adowanych na jeden kontener, zauważamy, że klienci wolÄ… zamówić kontener z 20 asortymentami na jednym kontenerze w mniejszych proporcjach, niż zakupić 3-4 peÅ‚ne kontenery elementów z kurczaka, gÄ™si, wieprzowiny i woÅ‚owiny bezpoÅ›rednio od ubojni. DziÅ› najważniejsze jest sÅ‚uchanie i zrozumienie potrzeb klienta, dostarczenie towaru o odpowiedniej jakoÅ›ci oraz w przystÄ™pnej cenie.
Wiele firm, które chcÄ… na staÅ‚e wspóÅ‚pracować z kontrahentami z Azji czy Afryki zapomina jak ogromna odlegÅ‚ość i różnice kulturowe dzielÄ… nasze kraje. Klienci, którzy nas odwiedzajÄ… czÄ™sto bazujÄ… na zaufaniu, które nabierajÄ… podczas wizyty w naszym zakÅ‚adzie oraz kilku dniach, które spÄ™dzÄ… z nami.
Dla nowych klientów pierwsza wysyÅ‚ka jest swojego rodzaju testem tego, czy jakość kilku kartonów towaru, które zobaczyli podczas wizyty w naszej firmie, jest powtarzalna przy zamówieniu caÅ‚ego kontenera. Dopiero gdy klienci detaliczni na rynku docelowym doceniÄ… towar, wspóÅ‚praca zaczyna nabierać tempa, a poczÄ…tkowa znajomość biznesowa przeradza siÄ™ w przyjaźń. Każdego roku odwiedza nas kilkanaÅ›cie grup kontrahentów z caÅ‚ego Å›wiata. PamiÄ…tkowe zdjÄ™cie na wejÅ›ciu do naszej firmy to już tradycja.
SÄ… również przypadki, że osoby z branży spotkajÄ… towar naszej marki na rynku docelowym lub ich znajomy poleci naszÄ… firmÄ™-SABA. Marketing szeptany oraz tworzenie marki to Å›wietna sprawa, dziÄ™ki tego typu poleceniom dużo Å‚atwiej jest dojść do porozumienia, czÄ™sto nie trzeba nawet przesyÅ‚ać specyfikacji towaru, ponieważ klient już jÄ… zna.
Czy pracujÄ…c na tak wielu rynkach, nie majÄ… PaÅ„stwo problemów z pozyskiwaniem wystarczajÄ…cej iloÅ›ci towaru?
Dynamiczny rozwój naszej firmy sprawia, że ilość poszczególnych elementów miÄ™snych jest trudna do pozyskania w odpowiedniej iloÅ›ci i cenie. Zapraszamy do wspóÅ‚pracy nowych dostawców, zarówno ubojnie, jak i zakÅ‚ady rozbioru, dziÄ™ki stabilnej sytuacji finansowej jesteÅ›my w stanie pozytywnie wpÅ‚ynąć na pÅ‚ynność finansowÄ… wielu mniejszych przedsiÄ™biorstw, które zdecydujÄ… siÄ™ na wspóÅ‚prace z nami.
Kupujemy caÅ‚y rok takie asortymenty jak skrzydeÅ‚ka z kurczaka 3 cz., żeberka schabowe, nogi wieprzowe czy penisy woÅ‚owe, jest też wiele elementów drobiowych, wieprzowych oraz woÅ‚owych, które kupujemy okresowo.
Gdzie widzą Państwo firmę SABA w przyszłości, jakie są Państwa plany?
Planujemy kolejne inwestycje, chcielibyÅ›my zautomatyzować proces pakowania Å›wieżych towarów, tak by móc dostarczać coraz wiÄ™kszy wolumen towaru. Zależy nam również na staÅ‚ym rozwoju marki SABA, chcemy by to jakość dostarczanych towarów byÅ‚a naszÄ… wizytówkÄ…. W perspektywie kilku lat chcielibyÅ›my otrzymać uprawnienia do eksportu miÄ™sa do Chin, dziÅ› wspóÅ‚pracujemy z wieloma obywatelami Chin prowadzÄ…cymi biznesy na caÅ‚ym Å›wiecie, którzy chcieliby otrzymywać nasze towary bezpoÅ›rednio w kraju Å›rodka. Zdajemy sobie sprawÄ™, jak wiele podmiotów na Å›wiecie ma podobny cel, wierzymy, że nasze bogate doÅ›wiadczenie we wspóÅ‚pracy z Azjatami nam w tym pomoże.
VAT No. PL 713-231-43-48
ul. Piasecka 11 |21-007 Krępiec Location on the map
tel.+48 81 721 68 23 / 25 | mobile: +48 600 70 70 71