Nowy projekt ekologiczny Carrefour - "Gospodarowanie odpadami BIO" - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Nowy projekt ekologiczny Carrefour - "Gospodarowanie odpadami BIO"

Firma Carrefour Polska zaprezentowała dziś w Gliwicach swój najnowszy projekt ekologiczny pod nazwą „Gospodarowanie odpadami BIO”. W jego ramach w 22 hiper- i supermarketach sieci odzyskiwane są nienadające się do sprzedaży warzywa i owoce, które poddawane są kompostowaniu. Dzięki takiemu odpowiedzialnemu gospodarowaniu odpadami, nie trafiają one na składowiska, a są ponownie wykorzystywane np. do rekultywacji miejskich terenów zielonych, informuje pressroom sieci handlowej.

Inicjatywa „Gospodarowanie odpadami BIO”

Od 2013 r. w Carrefour realizowany jest międzynarodowy program STOP MARNOTRAWSTWU, wpisujący się w strategię odpowiedzialnego biznesu, a którego celem jest walka z codziennym marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy oraz promowanie przeciwdziałania marnotrawstwu wśród dostawców i klientów sieci. Jednym z elementów programu jest inicjatywa „Gospodarowanie odpadami BIO”, realizowana w 22 sklepach sieci. - Dzięki programowi „Gospodarowanie odpadami BIO”, te z warzyw i owoców, które nie nadają się do dalszej sprzedaży są regularnie przekazywane do lokalnych kompostowni, zmniejszając tym samym masę odpadów trafiających na składowiska i przyczyniając się do pozyskania kompostu, stosowanego np. do rekultywacji terenów zdegradowanych czy nawożenia miejskich terenów zielonych – tłumaczył założenia programu Robert Noceń, Dyrektor ds. Eksploatacji Hipermarketów, Carrefour Polska. O pozytywnym wpływie tego rodzaju działań na środowisko naturalne świadczą dane liczbowe: tylko w pierwszym kwartale br. na kompost trafiło niemal 350 ton tzw. „zielonych odpadów”, czyli warzyw i owoców, pochodzących z 22 sklepów Carrefour objętych programem.

Miejsce konferencji nie jest przypadkowe. To właśnie oba hipermarkety w Gliwicach jako jedne z pierwszych rozpoczęły proces segregacji i przekazywania odpadów BIO do lokalnych kompostowni. W chwili obecnej proces ten jest realizowany w 22 sklepach sieci Carrefour Polska, a plany spółki przewidują rozszerzenie programu o kolejne sklepy. - Swoje rozwiązania w ramach projektu „Gospodarowanie odpadami BIO” Carrefour chciałby przedstawić także na szczeblu lokalnym, aby działania tego typu mogły zwiększyć swój zasięg. Chcemy inspirować rozwój regionalnych, małych kompostowni, których wciąż brakuje w wielu miejscowościach na terenie kraju, a także pobudzać rozwój lokalnej przedsiębiorczości, w tym zakresie (odbiór i przetwarzanie odpadów BIO). Z uwagą wsłuchujemy się w głos organizacji ekologicznych, przedsiębiorstw zajmujących się gospodarowaniem odpadami, a także przedstawicieli władz samorządowych, aby wspólnie wypracować system, mogący sprawnie funkcjonować na terenie całego kraju – mówiła podczas panelu Barbara Kowalska, Senior Menedżer Działu Jakości, Carrefour Polska.    

Panel dyskusyjny, patronatem medialnym Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zgromadził przedstawicieli stron zainteresowanych dalszym rozwojem systemu gospodarowania odpadami w Polsce: administracji państwowej i władz samorządowych, fundacji ekologicznych i organizacji pozarządowych, Politechniki Warszawskiej (Wydział Inżynierii Środowiska), a także mediów. Przedmiotem spotkania była dyskusja, dotycząca aktualnie funkcjonujących rozwiązań systemowych w zakresie gospodarowania odpadami oraz prezentacja własnych wypracowanych metod odpowiedzialnego zarządzania odpadami BIO, wytwarzanymi przez sklepy Carrefour.

- Zagospodarowanie odpadów ulegających biodegradacji stanowi jeden z ważnych elementów systemu gospodarki odpadami. Recykling organiczny, który jest jednym z priorytetowych działań w zakresie hierarchii postępowania z odpadami jest i powinien być podstawowym sposobem zagospodarowania tych odpadów. Pozwala on na zawrócenie odpadów organicznych do środowiska przyrodniczego w postaci produktu, którym jest nawóz organiczny. Podstawą właściwej realizacji tego zadania jest selektywne zebranie odpadów ulegających biodegradacji, ich transport do właściwie eksploatowanej instalacji, w której przeprowadzony będzie proces tlenowego (kompostowania) lub beztlenowego (fermentacji) przetwarzania tych odpadów w produkt, którym w warunkach polskich powinien być polepszacz glebowy możliwy do wykorzystania w agrotechnice. Rozpoczęte przez Carrefour Polska działania systemowe w zakresie zagospodarowania odpadów organicznych są jak najbardziej celowe i pozwalają na realizację recyklingu organicznego. Należy podkreślić, że w przypadku planowanego znaczącego poszerzenia systemu o nowe sklepy jednym z podstawowych problemów o charakterze technicznym, który będzie musiał być rozwiązany, jest zidentyfikowanie właściwej ilości i odpowiedniej jakości instalacji, które mogłyby odbierać znacznie większe ilości selektywnie zebranych odpadów organicznych. Obowiązujący w Polsce system gospodarki odpadami powinien w oparciu o również rynkowe mechanizmy umożliwić realizację tego zadania. Mamy wiele przykładów inwestycji w zakresie technologii przetwarzania odpadów, które związane są z zagospodarowaniem odpadów ulegających biodegradacji – mówił podczas spotkania jeden z panelistów, dr inż. Piotr Manczarski z Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej, ekspert ds. gospodarki odpadami.

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.