Polskie mięso na rynkach azjatyckich - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Polskie mięso na rynkach azjatyckich

6 grudnia br. odbyła się w Warszawie konferencja „Polska branża mięsna w grze o Azję: Czy wykorzystamy szanse na sukces?”.

Organizatorem wydarzenia była Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). W konferencji wzięli udział m.in. przedsiębiorcy i liderzy polskiej branży mięsnej oraz przedstawiciele korpusu dyplomatycznego Wietnamu, Republiki Korei i Chin.

Wiceminister Jacek Czerniak podczas debaty podkreślił, że mięso i produkty mięsne to polska specjalność i nasz najważniejszy produkt eksportowy, jeżeli chodzi o produkty rolno-spożywcze.

Sekretarz stanu poinformował, że starania resortu rolnictwa doprowadziły do otwarcia następujących azjatyckich rynków:

- filipińskiego – dla mięsa drobiowego;

- wietnamskiego – dla mięsa wołowego oraz mięsa z kaczek i gęsi;

- singapurskiego – dla mięsa wołowego.

 

Udało się również doprowadzić do poprawienia warunków eksportu mięsa wieprzowego na rynek singapurski.

Wiceminister Czerniak podkreślił, że na zaawansowanym etapie znajdują się także sprawy:

- wznowienia eksportu mięsa drobiowego do Chin na zasadzie regionalizacji w zakresie grypy ptaków HPAI;

- uzgodnień mających na celu rozpoczęcie eksportu mięsa wołowego do Chin;

- możliwości eksportu mięsa drobiowego na rynek koreański.

 

Wartość eksportu mięsa i podrobów jadalnych ogółem w okresie 9 miesięcy 2024 r. wyniosła blisko 6 mld euro i stanowiła największą pozycję (15 proc.) w wartości eksportu towarów rolno-spożywczych ogółem. Dysponujemy znaczącymi nadwyżkami produkcyjnymi na rynku mięsa drobiowego i wołowego. Z tego względu poszukiwanie nowych rynków zbytu jest kwestią kluczową dla utrzymania rozwoju tych rynków i zapewnienia opłacalności produkcji.

 

Wysokie standardy produkcji mięsa w Polsce oraz wysoka jakość oferowanych produktów jest niewątpliwie przewagą konkurencyjną dla naszych towarów na rynkach azjatyckich.

 

 

Źródło: MRiRW

 

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.