„Już od 1998 roku odpowiadamy na potrzeby milionów Polaków, ułatwiając im codzienne życie. Nasz sukces zawdzięczamy konsekwentnie realizowanej strategii polegającej na dostosowywaniu się do rynkowych trendów i preferencji klientów” - mówi Karol Laskowski, Starszy Kierownik - kategorii: wędliny, ryby chłodzone, konserwy sieci sklepów Żabka.
Remigiusz Zagraba: Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convience, kojarzonych z markami Żabka i Freshmarket. Jakie produkty z kategorii mięs posiadacie Państwo w ofercie?
Karol Laskowski: Na naszą ofertę należy patrzeć przez pryzmat dwóch formatów sklepów (Żabka i Freshmarket) oraz dostępnej w nich przestrzeni. Produkty z kategorii mięso świeże dostępne są głównie w sieci sklepów Freshmarket. Znaleźć tam można zarówno mięso pakowane, jak i mięso sprzedawane w ladzie tradycyjnej. W większych sklepach, szczególnie tych zlokalizowanych na osiedlach, oferujemy szeroki wybór zarówno mięsa wieprzowego, jak i drobiowego.
W sklepach Żabka, które są liderem formatu convenience na polskim rynku, nacisk stawiany jest na inne kategorie, szczególnie szybkie przekąski i dania gotowe. Daje nam to pole do działania w zakresie testowania wciąż nowych rozwiązań. W wybranych lokalizacjach dostępne jest np. mięso pakowane w tzw. MAP-ach, kabanosy funkcjonują w małych opakowaniach w regale przekąsek za 2 złote. Obserwujemy bacznie poziom sprzedaży tych produktów, aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb współczesnego konsumenta.
R.Z.: Obecnie na rynku mięsnym dużym zainteresowaniem cieszą się produkty z małych, lokalnych masarni. Jakie wędliny regionalne i lokalne oferują Państwo w swoich sklepach?
K.L.: Jesteśmy jedną z nielicznych sieci, która w ramach tzw. indeksów regionalnych pozwala swoim Franczyzobiorcom na dobór wędlin rzeczywiście lokalnych, dostosowanych do klienta w danym regionie. Sklepy Żabka i Freshmarket prowadzone są przez Franczyzobiorców, którzy często pochodzą lub związani są z regionem, w którym prowadzą swój biznes, zatem oni najlepiej wiedzą jakie produkty na danym terenie są najpopularniejsze.
R.Z.: W ciągu kilkunastu lat działając na rynku handlu detalicznego na zasadzie franczyzy, Żabka zdobyła pozycję lidera w tym systemie sprzedaży. Co przyczyniło się, do tak mocnej pozycji Państwa sieci ?
K.L.: Już od 1998 roku odpowiadamy na potrzeby milionów Polaków, ułatwiając im codzienne życie. Nasz sukces zawdzięczamy konsekwentnie realizowanej strategii polegającej na dostosowywaniu się do rynkowych trendów i preferencji klientów. W 2016 roku rozpoczęliśmy proces rebrandingu sklepów Żabka. Nowe punkty mają jeszcze więcej do zaoferowania zabieganym klientom. Oprócz nowoczesnej identyfikacji wizualnej, zmienił się także asortyment i jego rozmieszczenie w sklepach. Niezależnie od lokalizacji naszą przewagę rynkową stanowią bliskie relacje naszych Franczyzobiorców z klientami. Znamy dobrze zwyczaje zakupowe Polaków, dlatego nasza oferta spełnia ich wymagania.
Podążając za tymi trendami wprowadziliśmy zupełnie nowe kategorie do naszych sklepów jak np. przekąski za 2 zł, wędliny plastrowane w małych gramaturach i wąskich opakowaniach, mięsne przekąski, które nie są już tylko kabanosami. To, co również nas wyróżnia to produkty dedykowane tylko klientowi Żabki, pierwszeństwo we wdrażaniu wielu innowacji produktów i brandów. Z całą pewnością mogę stwierdzić, że to Żabka dzisiaj buduje i rozwija nowoczesny rynek convenience w Polsce.
R.Z.: Kto może zostać Państwa dostawcą mięsa i wędlin oraz jakie warunki musi spełnić ?
.....