„Stawiamy zawsze na solidnych i lojalnych partnerów, którzy chcą się z nami rozwijać. Producent musi tak jak i my stawiać na jakość, powtarzalność produktów i terminowość dostaw.” – mówi Janusz Pasternak, menedżer i członek zarządu hurtowni Kamir Mak.
Remigiusz Zagraba: Firma Kamir Mak obchodzi w 2017 roku 25-lecie swojej działalności. Rok ten przyniósł ważną zmianę w historii firmy, a mianowicie zmianę nazwy i przekształcenie w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Czy oprócz formy prawnej i rozwinięcia nazwy uległy zmianie także kwestie organizacyjne, jak również strategia firmy?
Janusz Pasternak: Tak, to prawda. W tym roku nasza firma będzie obchodziła swój jubileusz 25-lecia działalności. Od stycznia tego roku firma zmieniła formę prawną spółki z jawnej na z o. o. W momencie powstaniaw 1992 r. firma była zaś spółką cywilną. Od tego roku firma będzie zarządzana przez Zarząd w skład którego wchodzą Właściciele Pan Kazimierz Kafel i Pan Marek Adamek oraz moja skromna osoba jako reprezentant Pracowników. Pani Mirosława Mioduszewska jest zaś Prokurentem. Jesteśmy aktualnie
w trakcie zmian organizacyjnych, niektóre z nich testujemy tak, aby nie kolidowały ze sobą. Zmianę strategii wymusza na nas tak naprawdę rynek. Liczy się kompleksowość obsługi Klienta już nie tylko
w mięso, drób, wędliny, ale także nabiał, artykuły spożywcze.
R.Z.: Państwa oferta produktowa jest bardzo bogata. Znajdują się w niej produkty marki własnej Staropolskie Wędliny, producenci ogólnopolscy. Ostatnio jednak coraz częściej można zauważyć w Państwa różnych aktywnościach promocyjnych produkty lokalnych, małych producentów. Jest to jakiś trend czy raczej uzupełnienie oferty?
J.P.: Z jednej strony można to traktować jako uzupełnienie oferty, a z drugiej odpowiedź na zapotrzebowanie Klienta. Jesteśmy bardziej świadomi tego, co spożywamy. Coraz częściej Klienci szukają wędlin z małych masarni, nieprodukowanych masowo, o bardzo dobrej jakości. Sami dbamy również o to, by nasza marka Staropolskie Wędliny zawsze była na najwyższym poziomie, mimo że wędliny z najwyższej półki sprzedają się rewelacyjnie wśród naszych Klientów. Mamy również swoich Klientów poza granicami Polski, którzy zachwycają się naszymi wędlinami.
R.Z.: Wędliny pod marką Staropolskie Wędliny są dostępne na rynku od roku 2011. Dlaczego właściwie po tą linię powinny sięgać sklepy, restauracje, a także konsumenci? Co takiego wyróżnia je spośród wielu tysięcy dostępnych przetworów mięsnych ?
J.P.: Nasze wędliny można by powiedzieć, że były od zawsze. My tylko zebraliśmy starannie staropolskie sprawdzone receptury, najlepszej jakości mięso i przyprawy, naturalne wędzenie. Pod naszym logo sprzedajemy je od 2010 roku. Spośród innych wyrobów wyróżnia je właśnie wysoka jakość, niepowtarzalny aromat, kruchość, soczystość i przede wszystkim powtarzalność.
R.Z.: Firma Kamir Mak znana jest z dobrej obsługi klienta, a także skutecznej logistyki. Co jeszcze, oprócz tych dwóch kluczowych obszarów w dystrybucji, decyduje o tym, że chętnie zostajecie wybierani przez osoby zarządzające sklepami i restauracjami jako dostawcy?
J.P.: Myślę, że na naszą korzyść przemawia także jakość oferowanych przez nas produktów, ich jakże szeroka gama, pełen asortyment mięs, ale także profesjonalizm handlowców, którzy potrafią doskonale doradzić Klientowi. Staramy się zawsze działać w ten sposób, aby przede wszystkim to Klient był zadowolony. Nawet w swoim comiesięcznym magazynie, oprócz naszych promocji, umieszczamy praktyczne porady dla Klientów, lub ciekawe artykuły z branży.
R.Z.: Oferta firmy Kamir Mak to przede wszystkim ?
J.P.: Nasza oferta obejmuje przede wszystkim szeroką gamę Staropolskich Wędlin, ale również współpracujemy z czołowymi producentami naszej branży i małymi lokalnymi zakładami. Ponad to, oferujemy najwyższej jakości mięso wieprzowe, wołowe, drób, a ostatnio wprowadzamy również dziczyznę. W naszej ofercie nie brakuje również serów, sałatek. Próbujemy także wprowadzać ryby.