Remigiusz Zagraba: Sieć Auchan obecna jest w Polsce od 1996 r., a swój pierwszy hipermarket otworzyliście Państwo w Piasecznie. Ile sklepów dzisiaj należy do sieci i czy w planach jest jej dalszy rozwój?
Dorota Patejko: Obecnie Auchan to 75 hipermarketów oraz 33 supermarkety. Rozwijamy również handel internetowy pod logo AuchanDirect.pl w Warszawie i okolicach. Po integracji z siecią Real w 2014 roku skupiamy się na ujednolicaniu sklepów. W 2018 roku zakończymy również zmianę szyldów na supermarketach SIMPLY na Auchan Supermarket i Moje Auchan (małe sklepy osiedlowe).
RZ.: W ostatnim czasie na krajowym rynku doszło do koncentracji sieci handlowych. Państwa firma w 2014 r. przejęła sieć Real, która łącznie zarządzała 57 placówkami. Czy w najbliższej przyszłości Auchan Polska planuje przeprowadzić tego typu operacje?
D.P.: Nie planujemy.
R.Z.: Nie słabnie popularność produktów tradycyjnych oraz od lokalnych dostawców. Czy dzisiaj w sklepach Auchan Polska można spotkać takie wędliny i mięso i jak długo w Państwa ocenie taki trend będzie się utrzymywał?
D.P.: Zgodnie z naszą wizją promujemy wszystko to, co dobre zdrowe i lokalne. Mamy szeroki wybór lokalnych wędlin. Od kilku już lat współpracujemy z producentami trzody chlewnej i sprzedajemy w naszych sklepach wieprzowinę rasy puławskiej (lokalne, tradycyjne hodowle). Sprzedajemy również kurczaka wolno rosnącego, który jest hodowany bez GMO. To wszystko jest właśnie owocem współpracy z lokalnymi producentami i hodowcami.
R.Z.: Wielu lokalnych dostawców pyta o możliwość podjęcia współpracy z Państwa firmą. Czy obecnie są takie możliwości i jakie warunki musieliby spełnić, aby zostać dostawcą do sieci Auchan?
D.P.: Wszystkim tym, którzy chcieliby współpracować z Auchan, będzie wkrótce dedykowany specjalny portal internetowy, do którego każdy dostawca będzie mógł się zgłosić z własną ofertą. Obecnie pozostaje kontakt telefoniczny i mailowy z Dyrekcją produktu.
R.Z.: Obecnie obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój e - commerce. Czy Państwa sieć zamierza w jeszcze większym stopniu rozwijać ten kanał dystrybucji?
D.P.: Nie komunikujemy naszych planów inwestycyjnych.