Polacy zwracają uwagę na informacje o produktach spożywczych oraz chcą wiedzieć więcej o żywności, którą kupują. Konsumenci interesują się zwłaszcza składem produktów, a także ich wpływem na zdrowie. Skąd pozyskują wiedzę o żywności? W głównej mierze z etykiet i od rodziny, ale za najbardziej miarodajne źródło wiedzy uznają lekarzy i dietetyków – wynika z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą INQUIRY we współpracy z ITBC Communication.
Czy Polacy zwracają uwagę na informacje o produktach spożywczych? Agencja badawcza INQUIRY, we współpracy z ITBC Communication, zapytała o to konsumentów podczas badania „Wiemy, co jemy? Polacy o potrzebie informacji”. Zdecydowana większość respondentów – bo aż 91% – odpowiedziała na to pytanie pozytywnie.
Najistotniejszy dla nich okazał się skład produktu – 90% badanych sprawdza, czy dana żywność zawiera jakieś dodatki. Równie ważne dla osób, które wzięły udział w badaniu, było działanie prozdrowotne produktu (83%) oraz zawartość składników odżywczych (82%).
Źródło: Polska Federacja Producentów Żywności
Partner portalu