EKSPORT W okresie styczeń - wrzesień 2015 roku wartość eksportu artykułów rolnospożywczych wyniosła 17 348 mln EUR, co oznaczało wzrost o 7,6%.
W okresie styczeń - wrzesień 2015 roku tradycyjnie, najwięcej artykułów rolnospożywczych sprzedano do Niemiec.
Wartość tego eksportu wyniosła 3 796 mln EUR i w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku był to wzrost o 4,8% (w I-IX 2014 r. – 3 622 mln EUR). Eksport do Niemiec stanowił 21,9% wartości całego eksportu rolnospożywczego zrealizowanego w okresie styczeń - wrzesień 2015 roku.
Na rynek niemiecki najwięcej (wartościowo) sprzedano: mięsa drobiowego, ryb wędzonych (gł. łososia), ryb przetworzonych i zakonserwowanych, nasion rzepaku, wyrobów piekarniczych (w tym m.in. herbatników i wafli), czekolady i wyrobów zawierających kakao, pszenicy, mrożonych owoców (gł. truskawek i malin), mleka i śmietany, soków z owoców (gł. soku jabłkowego), mięsa wołowego, papierosów oraz filetów rybnych.
Największy, bo około 42% wzrost wartości sprzedaży do Niemiec odnotowano w przypadku nasion rzepaku i mięsa wołowego. Ponadto, o 30% wzrosła wartość wywozu filetów rybnych, o 24% pszenicy, zaś o 17% owoców mrożonych.
Źródło: MRiRW