Rozmowa z Dyrektorem Zarządzającym easyFairs® Poland – Ewą Woch
Remigiusz Zagraba: Skąd wziął się pomysł na stworzenie targów dla małej gastronomii, fast food i cateringu easyFairs® FOOD-to-GO ?
Ewa Woch: Firma easyFairs® Poland jest częścią międzynarodowej grupy zajmującej się organizowaniem branżowych targów. Targi easyFairs® FOOD-to-GO to impreza która sprawdziła się już na innych europejskich rynkach i postanowiliśmy zorganizować tego typu wydarzenie również w Polsce. Niewątpliwie do podjęcia takiej decyzji przyczynił się duży potencjał jaki ma w sobie sektor małej gastronomii.
R.Z.: Jak ocenia Pani targi easyFairs® FOOD-to-GO w Gdańsku, które odbyły się 8-9 luty 2011?
E.W.: Pierwsza gdańska edycja targów easyFairs® FOOD-to-GO spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem zarówno ze strony wystawców, jak i zwiedzających. Na pewno może cieszyć wysoka frekwencja i wiele pozytywnych opinii jakie usłyszeliśmy od gości targowych. Myślę, że organizowane przez nas targi wypełniają swego rodzaju niszę na rynku jaką stanowią małe, sezonowe punkty z jedzeniem na wynos, szybkimi przekąskami, ale także bary serwujące domowe jedzenie, lunch bary, kafeterie i bary sałatkowe. Takie miejsca są nieodłącznym elementem zarówno miejscowości wypoczynkowych, jak i dużych miast i warto zadbać o to, żeby rozwijały się i wprowadzały nowości.
R.Z.: Czy Pani zdaniem rynek HoReCa w najbliższej przyszłości będzie rozwijał się równie dynamicznie jak dzisiaj?
E.W.: Myślę, że jak najbardziej. Polacy coraz więcej czasu spędzają poza domem i tym samym częściej korzystają z usług różnego typu lokali gastronomicznych. Zmiana stylu życia jaką obserwujemy ostatnio przejawia się nie tylko w odmiennych preferencjach kulinarnych, ale i w jeszcze większym zapotrzebowaniu na usługi świadczone przez cały sektor HoReCa. Zapewne w przyszłości rola firm cateringowych czy lunch barów jeszcze wzrośnie.
R.Z.: Przed Państwem targi easyFairs ®FOOD-to-GO w Krakowie 11-12 maja – na co mogą liczyć wystawcy?
E.W.: Przygotowaliśmy dla wystawców szeroki wachlarz możliwości i narzędzi marketingowych, które jeszcze lepiej pozwolą im trafić do potencjalnego klienta. Oprócz stoiska targowego, wszystkie firmy które zdecydują się na uczestnictwo w targach easyFairs® FOOD-to-GO mogą liczyć na prowadzenie przez nas intensywnych działań promujących nie tylko samą imprezę, ale przede wszystkim ich produkty czy usługi. Przyczyni się to z pewnością do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów. Poza tym naszym celem jest stworzenie dobrej atmosfery do prowadzenia rozmów biznesowych i ułatwianie kontaktu na linii firma-klient.
R.Z.: Wystawców z jakich branż będzie można spotkać podczas targów w Krakowie?
E.W.: Profil wystawców na nadchodzących targach jest zróżnicowany, ale właśnie dzięki temu ma szansę odpowiedzieć na zapotrzebowanie właściwie każdego klienta. Nie zabraknie więc zarówno firm oferujących produkty, półprodukty czy komponenty spożywcze, jak również producentów specjalistycznego sprzętu gastronomicznego. W targach easyFairs® FOOD-to-GO wezmą udział także przedstawiciele firm franczyzowych poszukujący nowych współpracowników gotowych poprowadzić lokal według sprawdzonego formatu.
R.Z.: Dla kogo przede wszystkim dedykujecie targi w Krakowie, kto powinien Państwa odwiedzić?
E.W.: Gośćmi targowymi będą właściciele małych restauracji, pizzerii i barów szybkiej obsługi z terenu Małopolski, Podkarpacia i Śląska. Nie zabraknie oczywiście też przedstawicieli firm cateringowych, kawiarni , lunch barów i barów sałatkowych. Targi easyFairs® FOOD-to-GO skierowane są do tych wszystkich, którzy zajmują się zbiorowym żywieniem, zarówno w centrach miast, szkołach, biurowcach czy pensjonatach.
R.Z.: Jakie znaczenie Pani zdaniem ma świadomość marki produktów mięsnych wśród właścicieli czy też kierownictwa firm z branży horeca.
E.W.: Wybór produktów mięsnych z pewnością jest kluczową decyzją, gdyż to właśnie ten składnik bardzo często przeważa o całościowym odbiorze potrawy. Dlatego też nie może tu być mowy o przypadku. Z pewnością powinien cieszyć fakt, że wśród odbiorców tego typu produktów liczy się nie tylko cena, ale i jakość . Coraz więcej lokali gastronomicznych stawia na dobre, „ekologiczne” mięso, wybierając tym samym naturalne, a nie przetworzone produkty.
R.Z.: Dlaczego warto być w Krakowie na targach easyFairs FOOD-to-GO 11-12 maja ?
E.W.: Tragi easyFairs® Poland warto odwiedzić zarówno ze względu na bogatą i zróżnicowaną ofertę wystawców, jak również z uwagi na cykl warsztatów learnShops™. W ciągu dwóch targowych dni będą Państwo mieli okazję uczestniczyć w cyklu mini-wykładów prezentujących najnowsze urządzenia i rozwiązania dla gastronomii. Na pewno dużym atutem targów jest też możliwość swobodnego kontaktu z wystawcami i wiele okazji do rzeczowej rozmowy. Warto odwiedzić targi easyFairs® FOOD-to-GO, bo tu po prostu robi się dobre interesy!
Dziękuję za rozmowę.